حسن روحانی در جمع مردم یزد

مردم ایران، خدمتگزاران خود را هیچ وقت فراموش نمی‌کند و هیچ کس هم نمی‌تواند نام و عظمت آنان را خاموش کند/سال ۹۵، سال شکوفایی و رونق اقتصادی ایران خواهد بود/رأی ملت ایران در هفتم اسفندماه، رأی به عقلانیت، منطق و امید به آینده بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا روحانی تأکید کرد: مردم بزرگ و قهرمان ایران، خدمتگزاران و آنانی را که برای عظمت این کشور تلاش کرده‌اند، هیچ وقت فراموش نخواهد کرد و هیچ کس هم نمی‌تواند نام و عظمت این خدمتگزاران را خاموش کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه در میدان تاریخی امیرچخماق یزد تصریح کرد: ما در سایه وحدت و برادری، گام به گام در مسیر جذب سرمایه داخلی و خارجی، رونق اقتصادی و اشتغالزایی بیشتر برای جوانان ایرانی پیش خواهیم رفت.

۱۴۵۷۳۴۱۷۰۶۰۵۷۲۳۹۰۰رییس جمهوری همچنین به انتخابات هفتم اسفنده ماه اشاره کرد و با تأکید بر اینکه  «دولت آماده همکاری بیشتر با مجلس دهم در سال آینده است»، گفت: ایرانیان با خلق حماسه‌ای دیگر در هفتم اسفندماه دنیا را به حیرت وا داشتند و رأی ملت ایران در هفتم اسفندماه، رأی به عقلانیت، منطق و امید به آینده بود و امروز روز وحدت و اتحاد است.

رییس شورای عالی امنیت ملی با تأکید بر اینکه «انتخابات هفتم اسفند، پیروزی یک جناح بر جناح دیگر نبود، بلکه در آن اخلاق بر بداخلاقی و اعتدال و میانه‌روی بر افراط پیروز شد»، گفت: امروز روزی است که باید با وحدت و اتحاد، دل‌ها را از کینه‌ها بشوییم و برای ساختن ایران سربلندتر و آبادتر دست به دست هم دهیم.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سال ۹۴ به دلیل رکود جهانی و کاهش کم سابقه بهای نفت، همه کشورهای صادرکننده نفت و از جمله ایران با مشکل مواجه شدند، گفت: البته دولت یازدهم با تدبیر، اثرات این کاهش درآمدها را مهار و به حداقل رساند و در همین دوره موفق شد ارزش پول ملی، روند کاهنده تورم و ثبات و آرامش را در بازار حفظ کند.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: درست است که مردم مشکلات فراوانی دارند و جوانان برای اشتغال نیازمند رونق اقتصادی هستند، اما به آنهایی که انصاف را در روزهای انتخابات با بوق‌هایی که در دست داشتند فراموش کردند، می‌گویم که در دوران وفور درآمد نفتی در سال ۹۰ که به رقم ۱۲۰ میلیارد دلاری رسید، متأسفانه هیچ‌گونه اشتغال (خالص) برای جوانان ایجاد نکردند.

دکتر روحانی با اشاره به تلاش‌های دولت یازدهم برای ایجاد اشتغال گفت: باوجود همه مشکلات، به شما مردم ایران قول می‌دهم که سال ۹۵ سال رونق اقتصادی ایران خواهد بود. رییس جمهوری رییس شورای عالی امنیت ملی همچنین  با قدردانی از تلاش خستگی ناپذیر همه نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی برای حفظ امنیت مثال زدنی ایران اسلامی در منطقه، گفت: همه باید قدردان زحمات این عزیزان و نعمت امنیتی باشیم که در این کشور وجود دارد و لازم است از همه قهرمانان، از سپاه، ارتش، بسیج، نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی تشکر کنیم که این امنیت و ثبات، در سایه تلاش و فداکاری آنان ایجاد شده است.

رییس‌ جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی‌های برجسته مردم استان یزد و افتخارآفرینی آنان در همه صحنه‌های انقلاب، اظهار داشت: به روح بلند شهید محراب آیت‌الله صدوقی و بر مرد اخلاق و ادب سید روح‌الله خاتمی و تمام شهیدان و دلاوران تیپ الغدیر یزد درود و سلام می‌فرستیم.

دکتر روحانی یزد را دیار گفتگوی تمدن‌ها و ایمان، عرفان و عشق به خاندان رسالت، ‌توصیف کرد و با تجدید خاطرات حضور قبل از انقلاب خود در یزد، اظهار داشت: یزد بعد از قم و تبریز سومین ستون تحرک انقلاب اسلامی در فروردین ۵۷ بود و من در آن زمان در یزد بودم و ازنزدیک شاهد دلاوری‌های شما مردم یزد بودم و امروز نیز همان شور و نشاط سال‌های ۵۴ تا ۵۷ را شاهد هستیم.

رییس‌ جمهوری گفت: یزد سرزمین ایمان، جهاد، فداکاری، کوشش و عشق به انقلاب، امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

دکتر روحانی با بیان اینکه بزرگترین اساتید در حوزه علمیه قم از دیار یزد بودند، گفت: افتخار می‌کنم که شاگرد آیت‌الله العظمی سید محقق داماد و شیخ مرتضی حائری یزدی بودم و همواره با استعدادترین شاگردان در حوزه و دانشگاه از استان یزد هستند.

رییس‌ جمهوری خاطر نشان کرد: امروز در شرایطی در جمع شما هستم که یک دوران بزرگ در پیروزی اخلاقی در پیروزی انتخابات هفتم اسفند رقم خورده است و همانگونه که مردم در سال ۹۲ حماسه آفریدند و در آن حماسه برادر عزیزم دکتر عارف نقش بسزایی داشت، در این انتخابات نیز مردم حماسه بزرگی ایجاد کردند.

دکتر روحانی گفت: در حماسه بزرگ  هفتم اسفند بعد از مقام معظم رهبری که نقش اصلی را در حرکت و حضور مردم پای صندوق‌ها و انتخابات داشتند، همه نخبگان و بزرگان بویژه افتخارات این شهر، مردم را برای خلق این حماسه بزرگ دعوت کردند.

رییس‌ جمهوری خاطر نشان کرد: زمانی که در سال ۵۹ وارد مجلس شورای اسلامی شدم، نمایندگانی که مردم استان یزد به مجلس فرستاده بودند دسته‌گل‌ها و چراغ‌های درخشان آن مجلس بودند. شهید دکتر سیدرضا پاک‌نژاد نماینده مردم یزد در آن دوران بود و در همان مجلس از اردکان نیز برادر عزیزم حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی حضور داشت.

دکتر روحانی تأکید کرد: مردم بزرگ و قهرمان ایران، خدمتگزاران  و آنانی را که برای عظمت این کشور تلاش کرده‌اند، هیچ وقت فراموش نخواهد کرد و هیچ کس هم نمی‌تواند نام و عظمت این خدمتگزاران را خاموش کند.

رییس‌ جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات و برنامه‌های دولت تدبیر و امید برای شتاب‌ بخشیدن به عمران و آبادانی استان یزد اشاره کرد و گفت: در این سفر ۴۴ طرح و پروژه با اعتبار ۹۷۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است که همه این طر‌ح‌ها طی سال‌های ۹۵ و ۹۶ اجرایی خواهند شد.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: برای پروژه‌های راه و راه‌آهن استان ۵۳۲ میلیارد تومان، برای بخش کشاورزی و طرح‌های آبیاری نوین ۱۵۵ میلیارد تومان، برای پروژه‌های برق و عمران شهری ۱۶۹ میلیارد تومان، برای بخش‌های علمی فرهنگی، گردشگری، دفاع مقدس و ایثارگران ۸۵ میلیارد تومان، برای تکمیل ۸ پروژه ورزشی در سطح استان ۱۷ میلیارد تومان، برای تکمیل بیمارستان شهید صدوقی ۷ میلیارد تومان و طرح‌های زیست محیطی ۵ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

۱۴۵۷۳۳۶۷۳۶۶۷۹۲۰۵۰۰

tel final1

Share