تاکید مشدد رهبر انقلاب به مداحان و منبریون؛

مبادا با ذکر مناقب «ام ابیها» دشمن‌شاد شویم/وظیفه خطیری که بر دوش مداحان قرار دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ایشان جنگهای کنونی در منطقه را نشأت گرفته از انگیزه‌های کاملاً سیاسی توصیف و خاطرنشان کردند: دشمنان اسلام سعی می‌کنند این اختلاف‌ها را به اختلافهای مذهبی تبدیل کنند تا به آسانی خاتمه نیابد و ما نباید به این هدف خطرناک کمک کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا این مساله از آن درجه از اهمیت برخوردار است که رهبر انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری، سخنان خود را با تاکید بر آن آغاز می‌کند؛ نه با اشاره به انتخابات پر شوری که پشت سر گذاشتیم یا حتی جمع بندی مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در انتهای سال.

 «تابناک» نوشت: در آستانه سالروز شهادت بانوی دو عالم قرار داریم. روزی که البته دقیق نیست و یادآوری چرایی این موضوع قرن هاست که محبان خاندان عصمت و طهارت را می‌آزارد و موجب می‌شود مرور مصایب رفته بر ایشان، دردناک تر شود. به ویژه آنکه صحبت درباره مخلوقی است پیامبر خاتم او را الگو می‌خواند.

اما پرداختن به این موضوع ظرافت هایی دارد که اگر مد نظر قرار نگیرد، می‌تواند اثرات نامطلوبی به همراه داشته باشد. به ویژه در زمان حال که دشمنان اسلام، اختلاف افکنی را در دستور کار قرار داده‌اند و برای نیل به این هدف، از هیچ ابزاری فروگذار نمی‌کنند. توجه به این مهم است که رهبر انقلاب را بر آن می‌دارد در دیدار با علمای حاضر در مجلس خبرگان، سخنان خود را با تذکری در این خصوص آغاز نماید.

۵۷۸۱۵۵_۲۴۷

ایشان در دیدار دو روز پیش خود با اعضای مجلس خبرگان رهبری، پیش از آنکه به انتخابات پر شور رقم خورده در هفتم اسفندماه بپردازند و به موضوعات جاری در کشور اشاره کرده و رهنمودهایشان را به مسئولان ارائه دهند، به این مهم پرداخته و با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علی‌ها، فرمودند: در ذکر مناقب آن بزرگوار باید دقت شود که مسائل اختلاف افکن مطرح نشود، زیرا امروز سیاست اهریمنی جبهه استکبار ایجاد اختلاف بین شیعه و سنّی است. البته بیان تاریخ با رعایت موازین، ادب و در نظر گرفتن مصالح اشکالی ندارد اما نباید اختلاف و بغض ایجاد شود.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه جنگهای کنونی در منطقه را نشأت گرفته از انگیزه‌های کاملاً سیاسی توصیف و خاطرنشان کردند: دشمنان اسلام سعی می‌کنند این اختلاف‌ها را به اختلافهای مذهبی تبدیل کنند تا به آسانی خاتمه نیابد و ما نباید به این هدف خطرناک کمک کنیم.

حضرت آیت الله خامنه‌ای به حضور و شهادت برادران اهل سنت در دفاع از حرم های اهل‌بیت ـ علیهم السلام ـ و اظهارافتخار خانواده‌های آنان اشاره کردند و گفتند: روحانیت معظم نباید اجازه دهد که با رنجاندن اهل سنت، نقشه اختلاف‌افکنی امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها اجرا شود.

البته ایشان در سخنان خود مستقیما مداحان را مخاطب قرار ندادند و به نظر می‌رسد که روی سخنشان با منبری ها و علما باشد اما اندک دقتی در فحوای کلام ایشان کافی است تا دریابیم که به چه موضوعی اشاره دارند و چه خط سیری برای آیین های عزاداری ام ابیها ترسیم نموده‌اند؛ اینجاست که پی خواهیم برد چه وظیفه خطیری بر دوش مداحان اهل بیت و پیروان مکتب صدیقه کبری قرار دارد.

وظیفه‌ای که البته به خودی خود خطیر و حساس هست اما شرایط روز جهان و سرمایه گذاری های دشمنان، بسیار بر اهمیت آن افزوده و موجب شده که رهبری سخنان خود را با زنهارهایی در این خصوص آغاز نماید؛ حتی پیش از آنکه بخواهد به موضوع مهمی مانند انتخابات بپردازد.

رویکردی اخلاق مدارانه که بر اساس آن توقع می‌رود حتی در بیان سجایای اخلاقی (مناقب) ام ابیها هم مراقب باشیم که دشمنان فرصتی به دست نیاورند و به اصطلاح، دشمن‌شاد نشویم؛ چه برسد ذکر مصیبتی که بر اولاد نبی اکرم و مادر پاکان روزگار رفته و داغی عالم گیر بر دل مسلمانان نهاده. داغی که شایسته نیست به گونه ای بیانش کنیم که امریکایی ها و اسرائیلی ها شاد شده و از آن به عنوان اهرمی برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان بهره ببرند.
tel final1

Share