در گفتگو با اهالی و مسئولان عنوان شد

ماجرای پارکی که به زیر آب رفت و تخریب شد/بازسازی بوستان فرشتگان رستم آباد به سال آینده موکول شد/احداث پارک جنگلی در انتهای شهر رستم‌آباد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در این راستا برای تأمین اعتبار به منظور بازسازی بوستان، درخواست کار‌شناسی از ستاد بحران استان کرده‌ایم، اما آن‌ها با بررسی‌های به عمل آمده جواب قانع‌کننده‌ای ندادند. شهرداری هم که با کمبود اعتبارات مواجه بود، نتوانست این معضل را حل کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پارک فرشتگان واقع در محله «شمام» شهر رستم‌آباد پس از سیل اردیبهشت سال‌جاری، به زیر آب رفت و تخریب شد. جمعی از اهالی این محله اعلام کردند بوستان فرشتگان مدت‌هاست به حال خود‌‌ رها شده است؛ هیچ نهاد و ارگانی نه برای مرمت آن اقدام می‌کند و نه نظارتی به وضعیت آن دارد. با توجه به نزدیکی ایام عید و فرا رسیدن فصل بهار، مردم این شهر بیش از هر زمان دیگری به این فضا برای تفریح و گردش بچه‌ها نیاز دارند.

کسی به پارک توجه نمی‌کند
۱۸۸۲۶_۱۱۸همشهری نوشت:«محمد ارجمند» یکی از ساکنان حاشیه بوستان فرشتگان به همشهری می‌گوید: سیل اردیبهشت امسال به بوستان خسارات زیادی وارد کرده است. درست از‌‌ همان روز به بعد وضعیت اینجا به حال خود‌‌ رها شده است. «حمید خانی» یکی دیگر از شهروندان ساکن «شمام» هم بیان می‌کند: اتاقکی در حاشیه بوستان وجود دارد که زمانی متعلق به نگهبان بود، اما این روز‌ها به جایی دنج برای تجمع معتادان تبدیل شده است.
«بهزاد نصیری» از دیگر اهالی هم در این خصوص می‌گوید: گروهی از مصرف‌کنندگان موادمخدر از این وضعیت نابسامان سوءاستفاده می‌کنند. آنها در اتاقک نگهبان و در سرویس‌های بهداشتی پاتوق می‌کنند. در واقع بوستانی که روزی به عنوان تفرجگاه مردم مورد استفاده قرار می‌گرفت، این روز‌ها به فضایی ناامن برای بچه‌ها و مردم رستم‌آباد تبدیل شده است. شهروندان محله شمام و شهر رستم‌آباد از شهرداری، اعضای شورای شهر و نیروی انتظامی می‌خواهند که به وضعیت این فضای سبز رسیدگی شود.

قول مساعد برای طراحی جدید پارک
برای پیگیری شرایط فعلی بوستان به سراغ شهردار رستم‌آباد رفتیم. «محمود کوه‌نشین لیلی» درباره این موضوع می‌گوید: از شهروندان به دلیل توجه به اوضاع شهر تقدیر و تشکر می‌کنم. شهردار و شورای شهر رستم‌آباد در سال گذشته با برنامه‌ریزی هدفمند به احداث بوستانی در مرکز رستم‌آباد به نام «بوستان فرشتگان» اقدام کرد. وی ادامه می‌دهد: در سال گذشته با اعتباری کم موفق شدیم فضای بوستان را با رنگ‌آمیزی دیوار‌ها و احداث سرویس بهداشتی تا حدودی بازسازی کنیم، ولی به دلیل وقوع سیل در بهار گذشته، بوستان و حتی واحدهای مسکونی اطراف آن به کلی زیر آب رفت. در این راستا برای تأمین اعتبار به منظور بازسازی بوستان، درخواست کار‌شناسی از ستاد بحران استان کرده‌ایم، اما آن‌ها با بررسی‌های به عمل آمده جواب قانع‌کننده‌ای ندادند. شهرداری هم که با کمبود اعتبارات مواجه بود، نتوانست این معضل را حل کند.
کوه نشین تصریح می‌کند: با این وجود به مردم شهر رستم‌آباد، مخصوصا محله «شمام» قول می‌دهیم که سال آینده با توجه به اعتبارات دولتی که کمیته برنامه‌ریزی استان در نظر می‌گیرد، اقدام به بازسازی بوستان می‌کنیم. حتی اگر هم این اعتبارات جذب نشود، از اعتبارات جاری شهرداری برای احداث و طراحی جدید بوستان فرشتگان اقدام خواهیم کرد.
همچنین شهردار رستم‌آباد از احداث پارک جنگلی در انتهای شهر رستم‌آباد (ماندابان) که معروف به جنگل کاج است خبر می‌دهد و می‌گوید: شهرداری حدود ۸۰ هکتار از این جنگل را از منابع طبیعی برای ایجاد پارک جنگلی در اختیار گرفته و همراه با یک طرح از پیش آماده شده برای سرمایه گذاری به بخش خصوصی واگذار کرده‌است.
وی تقاضا کرد که سرمایه گذاران کشوری و استانی برای اجرای هر چه بهتر این پارک جنگلی شهرداری رستم‌آباد را یاری کنند. چون این فضا می‌تواند یک تفرجگاه و تفریحگاه مهم و ضروری در استان و حتی کشور باشد.

tel final1

Share