روابط عمومی شورا هر روز بدتر از دیروز

لزوم تدبیر شورانشینان ; تنزل جایگاه روابط عمومی شورای شهر رشت به ناظم جلسات

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا احترام رسانه ای بین خبرنگاران ایجاب می کند که مدیران روابط عمومی در ارتباط خود با خبرنگاران نیز رابطه بهتری داشته باشند که این امر نیز در این نهاد چندان مشاهده نشده است و همین عاملی بود که به محض کوچکترین اختلاف اعضای شورا در جلسه آخر ، مدیر روابط عمومی شورا بیشتر در نقش ناظم جلسات در تقابل با خبرنگاران بیرون بیاید

شورای شهر رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از گیل خبر ,در آخرین جلسه شورای شهر رشت در سال ۹۴ بسیاری از خبرنگاران اطلاعی از برگزاری جلسه صبح روز دوشنبه (دیروز) در صحن شورا نداشتند و از همین جهت تنها عده محدودی از خبرنگاران که توسط اعضای شورا از جلسه با خبر شده بودند در جلسه شرکت کرده بودند و این مساله موجبات ناراحتی خبرنگاران از عدم اطلاع رسانی این جلسه را فراهم کرد.شورای شهر رشت

این ها مواردی است که همیشه روابط عمومی نهادها باید نسبت به آن توجه ویژه داشته باشند. اما متاسفانه روابط عمومی شورای شهر هیچگاه در این زمینه نسبت به اطلاع رسانی برگزاری جلسات کوشا نبوده و بیشتر خبرنگاران خود پیگیر برگزاری جلسات شورا هستند. در دنیای امروز که وسایل ارتباط جمعی همچون فکس و تلفن آسان ترین شیوه اطلاع رسانی روابط عمومی هاست مشاهده می کنیم که این مساله توسط روابط عمومی شورا در غالب موارد نادیده گرفته شده و گوئی آن ها از چنین ابزاری بی خبر هستند و اکثر خبرنگاران توسط اعضای شورا از جلسات با خبر می شوند. حتی روابط عمومی ها می توانند با استفاده از خروجی سایت خود نسبت به اطلاع رسانی زمان وقوع جلسات اقدام کنند که این امر نیز هیچگاه مشاهده نشده است. روابط عمومی شوراها می توانند نسبت به کلیات جلسه نیز اطلاع رسانی کنند تا شاهد تشتت و تغییر محتوای دستور جلسه توسط سایت ها و خبرگزاری ها نشوند. به طوری که مشاهده کنیم به دنبال برگزاری جلسه سوال از شهردار این گونه برای بعضی خبرنگاران القا شود که جلسه استیضاح شهردار برگزار شده است. این ها مواردی ساده است که تنها کمی توجه و هوشیاری روابط عمومی شوراها را می طلبد.
متاسفانه روابط عمومی شورای چهارم شهر رشت به دلیل عدم سوابق مرتبط با محیط رسانه ای به نوعی برای خبرنگاران غریبه به نظر می رسد و حتی مدیر روابط عمومی از نام و نشان خبرنگاران نیز چندان اطلاعی ندارد. احترام رسانه ای بین خبرنگاران ایجاب می کند که مدیران روابط عمومی در ارتباط خود با خبرنگاران نیز رابطه بهتری داشته باشند که این امر نیز در این نهاد چندان مشاهده نشده است و همین عاملی بود که به محض کوچکترین اختلاف اعضای شورا در جلسه آخر ، مدیر روابط عمومی شورا بیشتر در نقش ناظم جلسات در تقابل با خبرنگاران بیرون بیاید، امری که حتی با اعتراض اعضای شورای شهر مواجه شد و اختلافات را تشدید نمود.
هرچند قطع اینترنت، برگزاری با تاخیر فراوان جلسات شورای شهر و عدم تعامل مثبت با خبرنگاران از مواردی است که موجبات اختلال در روند کاری خبرنگاران شورا شده است اما بازهم این عزیزان نسبت به پوشش خبری جلسات شورا عمل می کنند و این احترام را برای شورای شهر قائل هستند. خوب است که از طرف مقابل نیز پالس های مثبتی جهت تعامل و همکاری بین آن ها بوجود بیاید. امیدواریم حالا که در پایان سال هستیم روابط عمومی شورای رشت در تعطیلات سال نو با مطالعه کتاب های روابط عمومی و استفاده از تجربیات دیگران نسبت به سطح ارتباطات و نحوه تعامل بهتر با خبرنگاران در سال جدید آشنایی پیدا کند و یا رییس حقوقدان شورای چهارم رشت تدبیری برای نیرویی کارآمد در این عرصه اتخاذ کند. امری که اگر انجام نشود باید شاهد بحران های بیشتری در حوزه اطلاع رسانی این مجموعه باشیم.

tel final1

Share