در جلسه امروز شورا

لایحه قطار شهری رشت از ایستگاه شورا گذشت/باقری خطیبانی:آیا مشکل شهر رشت فقط پیاده رو سازی و ترافیک است؟/لایحه ساماندهی دستفروشان شهرداری رشت تصویب شد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در جلسه امروز شورای اسلامی شهر رشت لایحه قطار شهری ، با اصلاحاتی که عباس صابر پیشنهاد داده بود فقط با یک رای مخالف به تصویب رسید .

شورای شهر رشت

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در جلسه امروز شورای اسلامی شهر رشت لایحه قطار شهری به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت , در صد و بیست ویکمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت که با حضور علی بهارمست معاون خدمات شهری شهرداری رشت ،محمد تقی نظری معاون مالی و اقتصادی شهرداری رشت ،فرامرز جمشیدپور مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت،حامد سه لاتهنه مشاور بی آر تی و همچنین متین عاشوری رییس دفتر سرمایه گذاری شهرداری حضور داشتند  اعضای شورای اسلامی به بررسی لوایحی پرداختند که مهمترین این لوایح قطار شهری و خرید چهار پلاک زمین برای استقرار دست فروشان و همچنین خرید یک دانگ از شش دانگ زمین کنار رودخانه گوهر رود بود.

شورای شهر رشتدر لایحه قطار شهری فرامرز جمشیدپور مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت پشت تریبون قرار گرفت و به ارایه توضیح درباره تراموای رشت پرداخت  که پس از توضیحات وی عباس صابر عضو شورای شهر رشت به عنوان موافق تصویب  دو فوریت تراموا درباره بودجه این لایحه به اظهار نظر پرداخت و گفت برای آنکه بتوان آن را در بودجه ۹۵ کشوری گنجاند باید پیگیری‌های لازم را انجام داد.

از دیگر موافقان این طرح رضا رسولی رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر رشت بود که گفت: ترافیک مشکل بزرگ شهر است و باعث گرفتاری شهروندان می شود اما باید بدانیم در مورد رودخانه ها و تالاب عینک در بودجه ۹۵ اعتبار در نظر گرفته شده است یا خیر.

این عضو شورا افزود: ما امروز فقط اجازه مذاکره به شهرداری خواهیم داد و جزییات آن بعدا بررسی خواهد شد.

امیر حسین علوی نیز در این خصوص گفت: اعضای شورای شهر مطمئنا با اصل تراموا موافق هستند اما باید مسائل مالی با موافقت شورا انجام شود.

باقری:آیا مشکل شهر رشت فقط پیاده رو سازی و ترافیک است؟/رشت نیاز به تراموا ندارد

اما از مخالفان این طرح نایب رییس شورای شهر یعنی باقری خطیبانی بود که با عصبانیت به این لایه تاخت و اظهار کرد : آیا مشکل شهر رشت فقط پیاده رو سازی و ترافیک است؟ باقری افزود: دو ماه است که رشت با پیاده راه سازی فلج شده است‌ .

 این عضو شورا ادامه داد:چرا برای تالاب عینک کاری نمی کنیم؟ این تالاب در حال مرگ است. رشت نیاز به تراموا ندارد در وعده های ما وکلای شهر در زمان انتخابات پاک سازی رودخانه ها و زنده نگهداشتن تالاب عینک بود که هیچ کدام تا کنون به طور کامل عملی نشده است و اکنون پروژه جدیدی را میخواهیم به دست بگیریم .

در نهایت لایحه تراموا ، با اصلاحاتی که عباس صابر پیشنهاد داده بود فقط با یک رای مخالف به تصویب رسید .

لایحه ساماندهی دستفروشان شهرداری رشت تصویب شد

در ادامه این جلسه علی بهارمست معاون خدمات شهری شهرداری رشت درباره لایحه ساماندهی دستفروشان توضیحاتی ارائه داد.

وی گفت جمع آوری دستفروشان وظیفه شهرداری است اما ساماندهی آن برطبق قانون ۵۵ شهرداریها برعهده شهرداری نیست. اما صرفا برخورد سلبی شرایط مناسبی در شهر ایجاد نکرده است بنابراین شهرداری با همکاری شورا در نقاط مختلف شهر بازارچه هایی ایجاد کرده است.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت افزود: در خیابان شیک با توجه به حضور بسیاری از دستفروشان اقدامات سد معبر منجر به درگیری می شود .

وی خبر داد که شهرداری در فضای خالی خیابان شیک ۵ نقطه برای ساماندهی شناسایی کرده است.

محمد حسین کارگرنیا در موافقت با توضیحات بهارمست گفت: شهرداری همیشه در این ارتباط از خود سلب مسئولیت می کرد اما شورای چهارم با احساس مسئولیت  کارگروهی ایجاد کرد و در مورد آن بحث و بررسی صورت گرفت.

وی افزود: در صورت تملک ۵ واحد در خیابان شیک رشت و اداره کل زندانها در ابتدای خیابان سعدی ، قادر به حل این مشکل خواهیم بود.

این عضو شورا افزود: با توحه با تغییر بافت مرکزی و حضور گسترده دستفروشان در مرکز شهر باید این راهکار در دستور قرار گیرد و دستفروشان خیابان شریعتی و مطهری در خیابان جوان میدان زرجوب ساماندهی خواهند شد.

نظری معاون شهردار رشت نیز در این بخش به ذکر  توضیحاتی در مورد شرایط پرداخت هزینه این املاک توضیح داد و گفت  که ۶۰ درصد به صورت نقد و ۴۰ درصد تهاتری خواهد بود.

بعد از اظهارات مورد اشاره، لایحه ساماندهی دستفروشان شهرداری رشت نیز تصویب شد.

همچنین در این جلسه خرید یک قطعه زمین در رودخانه حاشیه گوهررود به ارزش ۳ میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان برای شهرداری موافقت شد.

خبرنگار:ام البنین فتوحی

tel final1

Share