در جریان بررسی کلیات بودجه سال 1395

قطع یارانه افراد خاص رسمی شد/ یارانه چه کسانی قطع می شود؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در جریان بررسی کلیات بودجه سال ۱۳۹۵ در کمیسیون تلفیق مجلس، اخیرا در رابطه با بخش‌هایی از تبصره هدفمندی یارانه‌ها تصمیم‌گیری شد، حذف یارانه بگیران اهم این مصوبات بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خبرآنلاین , در جریان بررسی کلیات بودجه سال ۱۳۹۵ در کمیسیون تلفیق مجلس، اخیرا در رابطه با بخش‌هایی از تبصره هدفمندی یارانه‌ها تصمیم‌گیری شد، حذف یارانه بگیران اهم این مصوبات بود.

yaranروز گذشته-دوشنبه- کمیسیون تلفیق تصویب کرد که باید دولت تا تیرماه یارانه چند گروه خاص را قطع کند. بر این اساس یارانه نقدی تجار، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، پژوهشی و علمی دولتی و غیردولتی، پزشکان، قضات دادگستری و افرادی که درآمد سالانه آنان بالا باشد در سال آینده قطع خواهد شد.

همچنین کلیه کارکنان دولت که دریافتی آنها در ماه بیش از سه میلیون تومان باشد، پزشکان و کسانی که پرداخت مالیات آنها در سال جاری بیش از ۱۵ میلیون تومان بوده از دریافت مالیات کنار گذاشته خواهند شد. البته با توجه به مصوبه کمیسیون تلفیق باید کلیه مدیران و اعضای هیات مدیره شرکت‌های دولتی و غیردولتی و نهادهای وابسته عمومی غیردولتی را نیز اضافه کرد.

از سویی دیگر کلیه کارکنان نیروهای مسلح کشور که دریافت سالانه آنها بیش از ۳۵ میلیون تومان و همچنین کلیه بازنشستگانی که دریافتی سالانه مستمری بازنشستگی آنها بیش از ۳۵ میلیون تومان است و کارکنان قوه قضاییه که همین میزان دریافتی را دارند اسامی آنها از لیست یارانه‌بگیران حذف خواهند شد.

در جریان مصوبات اخیر برای غربالگری یارانه بگیران دو مورد قابل توجه است؛ اول اینکه ۵۰ درصد از درآمد حاصل از قطع یارانه نقدی این افراد صرف اشتغال‌زایی و ۵۰ درصد نیز صرف طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی می‌شود.

مورد دیگر اینکه در مصوبه آمده که از ابتدای تیرماه، پرداخت یارانه به گروه‌های تعیین شده، در حکم تصرف در اموال عمومی خواهد بود.

tel final1

Share