فرشباف گیلانی برگزیده جشنواره ملی«گره زرین» شد

جتبی مهری اظهار کرد: «رقیه خورسندی» بافنده اهل خمام یکی از بافندگان برتر در سطح ملی برگزیده شد که در جشنواره «گره زرین» مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر ,رئیس اداره فرش گیلان از برگزیده شدن بافنده گیلانی درجشنواره ملی «گره زرین» خبر داد.

۲۰۲۰۷۸۸مجتبی مهری اظهار کرد: «رقیه خورسندی» بافنده اهل خمام یکی از بافندگان برتر در سطح ملی برگزیده شد که در جشنواره «گره زرین» مورد تقدیر قرار گرفت.

وی با تاکید بر ظرفیت بالای تولید فرش دستبافت توسط بافندگان گیلانی افزود: با حمایت از بافندگان گیلانی، فرش تولید گیلان قابلیت معرفی هر چه بیشتر در عرصه ملی و بین المللی را دارد.

رئیس اداره فرش گیلان به اعطای تسهیلات با عنوان «طرح های پشتیبان مشاغل خانگی در حوزه فرش دستبافت اشاره و بیان کرد: طی سال های ۹۳-۹۴، ۲۴ طرح پشتیبان مشاغل خانگی در حوزه فرش دستبافت برای دریافت تسهیلات بانکی به بانک ها معرفی شدند.

مهری تصریح کرد: در سال جاری، ۱۴ طرح پشتیبان در حوزه فرش دستبافت در کارگروه اشتغال استان تصویب شد و برای دریافت تسهیلات به صندوق کارآفرینی معرفی شدند که تاکنون پنج طرح موفق به دریافت تسهیلات شده اند و تسهیلات مابقی طرح ها نیز تا پایان فروردین ماه محقق می شود.

به گفته وی، یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای دریافت اعتبارات فوق تعیین شده که تاکنون ۹۳۸ میلیون تومان از این میزان محقق شده است.

۱۳ هزار و ۳۹۶ قالیباف در گیلان فعالیت می کنند که از این تعداد، ۹ هزار و ۵۱۷ نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

tel final1

Share