از گوشه و کنار سیاست گیلان

عاشوری:نیازی به تحصن و اقدامات مبتدیانه نداریم/کارنامه انتخاباتی مدیران احمدی نژاد در گیلان/اظهارات جنجالی موسویان ادامه دارد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

نیازی به تحصن و اقدامات مبتدیانه نداریم

ashoori7742ناصر عاشوری در گفتگو با کاسپین با دعوت طرفداران خود به آرامش ، قانون مداری و اخلاق مداری، اظهار کرد: ما هیچگونه نیازی به تحصن و اقدامات مبتدیانه و احساساتی نداریم.

وی با بیان اینکه شکایت خود را از مجاری قانونی پیگیر هستم، خاطرنشان کرد: هیچ نیازی به قانون شکنی وجود ندارد و تمامی حقوق و خواسته های به حق، با تمکین از قوانین تحقق پیدا می کند.

نامزد انتخابات مجلس دهم در فومن و شفت و نماینده کنونی این حوزه انتخابیه  با تصریح بر اینکه برای بررسی صحت انتخابات فومن و شفت از شورای نگهبان بازرس ویژه اعزام خواهد شد، تاکید کرد: شورای محترم نگهبان یقینا قانون را به درستی اجرا و حق را به حق دار خواهد رساند.

عاشوری اعتراض به نتیجه و صحت انتخابات را یکی از حقوق قانونی دانست.

اظهارات جنجالی موسویان ادامه دارد

سید-تقی-موسیان-۲۵۰x172گویا انتقادات سیدتقی موسویان به نحوه برگزاری انتخابات در فومن و شفت تمامی ندارد.موسویان که عملکرد مجریان انتخابات در شفت را بدتر از عملکرد منافین در عملیت مرصاد دانسته بود در اظهار نظر دیگری عاشوری را متهم به از میان بردن رقبا کرده و گفته است: عاشوری همه را می خواهد از مسیر راه خود بردارد،آقایان تمام تلاش خود را کردند و باعث رد صلاحیت مجید رجبی شدند و ما تا وقتی که تکلیف رجبی روشن نشده بود پا در ویسرود نگذاشتیم.وی با بیان اینکه ما هنوز به این باور نرسیده ایم که می توانیم نماینده مستقل داشته باشیم و برای یک بار هم شده به برادران فومنی خود خدمت کنیم، خاطرنشان کرد: ما با ۱۱ هزار رای ثابت کردیم رای داریم و اما شفتیها ۳۰ هزار رای به آنها دادند و میخواهم بدانم سید تقی موسویان چه چیزی کم داشت؟ما شفتی ها در تصمیم گیری ها نقشی نداشتیم و خدا را شاکرم که با دست خالی و بدون هزینه ای ۱۱ هزار رای آوردیم که برای ما با ۱۱ میلیون برابری می کند.

کارنامه انتخاباتی مدیران احمدی نژاد در گیلان

گیل خبر نوشت:در حالی که بسیاری از مدیران هشت ساله دولت اصلاحات نتوانستند یا نخواستند در انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه گیلان شرکت کنند، بعضی از مدیران هشت سال دولت احمدی نژاد در استان گیلان به واسطه رزومه ای که برای خود جمع کردند در انتخابات شرکت و خود را در معرض سنجش  افکار عمومی قرار دادند.

مدیران رده بالا و میانی دولت احمدی نژاد از وزرا، استانداران و  فرمانداران که در گیلان مشغول به کار بودند به دنبال حضور دولت تدبیر و امید جای خود را به مدیران دیگری دادند و در حالی که کم کم از چرخه مدیریتی کشور خارج می شدند تصمیم گرفتند که در جایگاه بالای نمایندگی مجلس این بار وارد چرخه قانون گذاری در کشور بشوند. با این حال نتابج انتخابات نشان داد که اکثر آن ها در تلاششان  ناکام ماندند. در زیر نگاهی داشتیم به همه مدیران دولت احمدی نژاد در گیلان که خود را کاندیدای نمایندگی مجلس کردند.

اسدالله عباسی آخرین وزیر  تعاون، رفاه و کار و امور اجتماعی احمدی نژاد بلندمرتبه ترین شخصیتی بود که در استان گیلان خود را کاندیدا کرد و توانست با اختلافی ناچیز محمدمهدی رهبری املشی نماینده ۵ دوره مجلس را شکست دهد. البته این کاندیدای ائتلاف اصولگرایان قبل از این هم سابقه حضور در مجلس در دوره های هفتم و هشتم را داشت و در انتخابات دوره دهم هم توانست ۴۰۱۸۱ رای بدست آورد.

سید ولی الله عظمتی فرماندار سابق رشت و پدر همسر محمد شیخان یکی از نزدیکان احمدی نژاد و اسفندیار رحیم مشائی نیز به عنوان کاندیدای ائتلاف اصولگرایان جواز ورود به مرحله دوم را کسب کرد. عظمتی در این انتخابات ۵۳۳۹۳ رای بدست آورد و در مرحله دوم رقابتی سخت برای رسیدن به نمایندگی مجلس با دو عضو دیگر ائتلاف اصولگرایان و همچنین کاندیدای ائتلاف اصلاح طلبان دارد.

اما درمیان ناکامان می توان به گزینه های زیادی اشاره کرد.

محمد علی رمضانی دستک کاندیدای انتخابات مجلس از حوزه آستانه اشرفیه در سال های ابتدایی حضور احمدی نژاد فرمانداری این شهرستان را بر عهده داشت. وی با کسب ۱۱۱۶۳ رای در رده سوم قرار گرفت و حتی آرای وی از دوره قبل نیز پائین تر آمد. گفتنی است رمضانی دستک مدتی نیز به عنوان مدیرکل تعاون استان گیلان مشغول بود.  در آستانه رضا دوست جلالی فرماندار سابق رودسر نیز خود را کاندیدای انتخابات کرده بود که تنها ۱۶۷۵ رای کسب کرد و شکست سنگینی را با توجه به سابقه مدیریتیش  تجربه کرد.

خلیل بهروزی فر فرماندار سابق تالش نیز که در واقع از همدوره ای های رمضانی دستک محسوب می شوددر حوزه انتخابیه فومن و شفت ۳۰۳۲۳ رای بدست آورد و در رده سوم قرار گرفت .

کیوان اسدپور فرماندار سابق آستارا نیز یکی دیگر از مدیران شکست خورده احمدی نژاد محسوب می شود. وی در این انتخابات با ۱۶۰۷ رای در رده هشتم جدول جای گرفت.

در میان مدیران رده بالای احمدی نژاد در گیلان  باید مهدی سعادتی استاندار سابق گیلان را نیز اشاره کرد که در زادگاه خود بابل در این انتخابات شرکت کرد و با کسب ۴۶۰۲۲ رای و قرار گیری در رده چهارم از ورود به مجلس باز ماند.

به جزء وزرا، استانداران و  فرمانداران چند مدیرمیانی و رده پائین نیز در این انتخابات شرکت کردند که رای چندانی بدست نیاوردند.

گل آقا پورعباس از جانبازان جنگ تحمیلی و رئیس سابق اداره تامین اجتماعی لنگرود در سال های ۸۲ تا ۹۰ برای دومین بار به عنوان جدی ترین رقیب مهرداد بائوج لاهوتی شناخته می شد که البته با وجود کسب ۲۴۳۱۰ رای دوباره ناکام ماند.

مجید قصاب زاده معاونت کل آموزش و پرورش گیلان در دولت احمدی نژاد نیز در انتخابات رشت با کسب ۷۵۶۷ رای در رده سیزدهم قرار گرفت. بعد از وی سید مهدی مهدی زاده ریاست اسبق اداره آموزش و پرورش منطقه خمام قرار گرفته بود که در این انتخابات ۵۱۱۶ رای بدست آورد.

عبدالله حاتم زاده دیگر کاندیدای شهرستان رشت بود که زمانی ریاست دانشگاه گیلان را بر عهده داشت و با وجود رزومه قابل توجهی که داشت تنها ۲۲۶۱ رای کسب کرد و در رده بیست و هشتم جای گرفت. باب الله زارع مشاور امور ایثارگران استانداری سابق گیلان هم ۲۶۴۷ رای بدست آورد که رتبه بهتر از بیست و ششمی کسب نکرد.

در این میان افرادی به مانند روح الله قهرمانی چابک نیز با ردصلاحیت توسط شورای نگهبان از راهیابی به انتخابات بازماندند.

tel final1

Share