رئیس هیأت بازرسی انتخابات گیلان خبرداد

طرح هر شهروند، یک بازرس در روز انتخابات در گیلان اجرا می شود/ آمادگی شعبه های قضایی در شهرستان ها برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی/استقرار یک بازرس در هر شعبه اخذ رأی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس هیأت بازرسی انتخابات گیلان گفت: در راستای جلوگیری از بروز هرگونه تخلف در روز برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، طرح هر شهروند، یک بازرس در استان اجرا می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا ,رئیس هیأت بازرسی انتخابات گیلان گفت: در راستای جلوگیری از بروز هرگونه تخلف در روز برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، طرح هر شهروند، یک بازرس در استان اجرا می شود.

۸۱۹۷۶۷۱۲-۷۰۵۴۴۸۲۷حجت شعبانپور افزود: بمنظور جلوگیری از تخلف و اطمینان از حسن اجرای انتخابات، طرح هر شهروند یک بازرس در انتخابات اجرا می شود تا مردم بتوانند از طریق ارتباط و تعامل با اعضای هیات بازرسی استان، اتفاقات بیرون از شعبه های اخذ رأی را از طریق پیامک و شماره تلفنی که در اختیار شهروندان قرار می گیرد، اطلاع دهند.
وی اظهار داشت: با تدابیر اندیشیده شده و برنامه ریزی هایی که انجام شده، امکان هیچ تخلفی در انتخابات وجود ندارد و اگر تخلفی هم در بیرون از صندوق های اخذ رأی اتفاق بیافتد، طبق هماهنگی که وزارت کشور با قوه قضاییه انجام داده، به سرعت رسیدگی می شود.

* آمادگی شعبه های قضایی در شهرستان ها برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی

رئیس هیأت بازرسی انتخابات گیلان خاطرنشان کرد: طبق ماده ۱۷ قانون انتخابات، قوه قضائیه شعبه هایی را در شهرستان ها اختصاص داده که در کوتاه ترین زمان، به تخلفات انتخاباتی که از سوی هیات بازرسی استان گزارش و اعلام شود، رسیدگی می کنند.
شعبانپور اجرای قانون انتخابات، برگزاری و اجرای انتخابات و حسن اجرای انتخابات را مهم دانست و یادآور شد: به همین منظور هیات های بازرسی در استان ها تشکیل شده که وظیفه آن، اطمینان از حسن اجرای قوانین و مقررات از زمان ثبت نام تا اعلام نتایج می باشد.
وی اعضای اصلی هیات بازرسی استان را پنج نفر ذکر کرد و گفت: این بازرسان در ۱۵ شهرستان گیلان مستقر می شوند، در هر شهرستان نیز سه بازرس و در شهرستان رشت پنج بازرس حضور دارند که در مجموع ۵۰ نفر در هیات بازرسی استان عضو هستند.

* استقرار یک بازرس در هر شعبه اخذ رأی

رئیس هیأت بازرسی انتخابات گیلان ادامه داد: امسال استقرار بازرسان انتخابات با سال های گذشته متفاوت است و به ازای هر شعبه اخذ رأی، یک بازرس وجود دارد که در مجموع به اندازه دو هزار و ۵۰۸ شعبه اخذ رای در گیلان، بازرس در سر صندوق ها مستقر می شود.
وی افزود: ۲۱۵ نفر سربازرس نیز به ازای هر ۲۰ شعبه اخذ رأی و یک سربازرس بر کنترل انتخابات نظارت دارند و علاوه بر آن، در هر شهرستان یک بازرس ویژه بمنظور سهولت در برقراری ارتباط با مرکز فعالیت دارد.
وی اوضاع و فضای گیلان را در شرایط کنونی، مناسب توأم با آرامش ذکر و اضافه کرد: کار اعضای هیات بازرسی استان با معرفی اعضا و ثبت نام در سامانه انتخابات شروع شده و از روز جمعه نیز بازرسان در محل های تعیین شده، مستقر خواهند شد.
شعبانپور یادآور شد: آموزش های لازم نیز از سوی مجموعه وزارت کشور و نیز در استان، برای بازرسان و سربازرسان داده و شرح وظایف آنان، به خوبی تبیین شده و آنان آشنایی کاملی با نحوه برگزاری انتخابات دارند.
وی ابراز امیدواری کرد: مردم گیلان به مانند سال های گذشته و در انتخابات های پیشین، در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، با شوری وصف ناپذیر در پای صندوق های اخذ رأی حضور یابند.
استان گیلان با افزون بر ۱۴ هزار کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر دو میلیون و ۴۸۰ هزار نفر و ۱۶ شهرستان، دارای ۱۱ حوزه انتخابیه ، ۱۳ نماینده در مجلس شورای اسلامی و چهار نماینده در مجلس خبرگان رهبری است.
در استان گیلان، یک میلیون و ۸۶۱ هزار و ۳۷۰ نفر واجد شرایط شرکت در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات محلس شورای اسلامی هستند که از این تعداد، ۷۸ هزار نفر رأی اولی اند.
دو هزار و ۵۰۸ شعبه اخذ رأی و پنج هزار و ۱۶ صندوق جمع آوری آرای مردم در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در گیلان پیش بینی شده است.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه جاری برگزار می شود.
tel final1

Share