رئیس مجمع نمایندگان گیلان

سیاست‌زدگی آفت بزرگ مجلس نهم بود/حضور زنان در مجلس باید متناسب با درصد جمعیتی آنان باشد/ باید مطالبات واقعی مردم در مجلس دهم به طور جدی پیگیری شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم رشت در مجلس تصریح کرد: باید مطالبات واقعی مردم در این مجلس به طور جدی پیگیری شود. مانند اشتغال و معیشت باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یک نماینده مجلس نهم که مجلس دهم نیز راه یافته است، تأکید کرد که در مجلس آینده اعتدالیون هر دو جناح هم از اصولگرایان و هم از اصلاح‌طلبان ایفای نقش خواهند کرد.

JAFAR_5667آنا نوشت:غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی درباره ترکیب مجلس آینده اظهار کرد: مجلس آینده آرایش سیاسی خوبی خواهد داشت. امیدوارم منطقی‌تر از مجلس نهم بشود و باز هم انتظار دارم که سیاست‌زدگی مجلس نهم به مجلس دهم شیوع پیدا نکند چراکه سیاست‌زدگی آفت بزرگی برای مجلس نهم بود.

نماینده مردم رشت در مجلس تصریح کرد: باید مطالبات واقعی مردم در این مجلس به طور جدی پیگیری شود. مانند اشتغال و معیشت باید در اولویت قرار گیرد. باید در میان مردم امید داشتن به آینده تقویت شود. باید از افراطی‌گری پرهیز شود و همه دغدغه مجلس، معیشت مردم و تأمین اشتغال جوانان باشد.

جعفرزاده درباره فراکسیو‌ن‌های مجلس دهم گفت: غیر از فراکسیون اعتدالیون، فراکسیون اصلاح‌طلبان و اصولگرایان نیز تشکیل خواهند شد که اثرگذاری سیاسی خود را خواهند داشت. حتما باید ایده‌های مختلف وجود داشته باشد تا نتیجه قابل قبولی به دست آید.

مجلس دولتی یا مجلس در تضاد دولت؛ هر دو ناپسند است

وی درباره برخی فضاسازی‌های رسانه‌های جریان افراطی مبنی بر اینکه مجلس دهم نیز همراه دولت نخواهد بود و پیروزی اصلاحات و اعتدال تنها منحصر به تهران است»، گفت: مجلس دهم همگام با دولت خواهد بود.

منتخب مردم رشت برای مجلس دهم ، با تأکید بر اینکه «مجلس نباید دولتی باشد ولی نباید هم در تضاد با دولت باشد»، اظهار کرد: هر دو این رویکردها در مجلس، پسندیده نیست. امیدواریم روندی که در مجلس نهم مشاهده می‌کردیم که به صرف اغراض سیاسی، طرح‌ها و لایحه‌های خوب برای مردم برگشت می‌خورد یا اینکه در مورد مذاکرات دولت و مجلس راه جدا از هم را دنبال می‌کردند، در مجلس آینده دیده نشود.

حضور زنان در مجلس باید متناسب با درصد جمعیتی آنان باشد

این نماینده مجلس، همچنین درباره حضور بانوان در کرسی‌های مجلس دهم خاطرنشان کرد: حضور زنان در مجلس قطعا مثبت است ولی هنوز کم است. زنان و دختران ۵۲ درصد جمعیت ایران را تشکیل می‌دهند پس باید میزان حضورشان در جایی مانند مجلس با این حضور تناسب داشته باشد. اکنون نمایندگان زن حدود ۵ درصد از مجلس هستند. این خیلی کم است که باید در مجالس آینده میزان حضور زنان افزایش یابد.

tel final1

Share