شکایت از قاضی‌پور روی میز دادستان

لاهوتی:قاضی پور از خانم ها عذرخواهی کند/جعفرزاده:توهین به زنان در شأن یک نماینده نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اساس اظهارات فاطمه رهبر شکایتی تنظیم و به دادستان کشور تقدیم شده است. وی همچنین گفت: نمایندگان معترض شکایت خود را به هیئت نظارت بر امور نمایندگان و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ارسال کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا چند روزی است که فایل تصویری اهانت نماینده ارومیه به نمایندگان مجلس و‌ به‌ویژه زنان نماینده در فضای مجازی منتشر شده است.اظهارات پر از توهین که نه در شأن مجلس و نه جایگاه نمایندگی ملت است، واکنش‌های زیادی را در فضای مجازی و رسانه‌های جمعی، به‌‌ویژه در میان زنان نماینده فعلی مجلس و زنان منتخب مجلس دهم برانگیخته است.
۱۳۹۳۰۴۱۵۱۱۱۶۱۳۳۵۶_PhotoL
روزنامه وقایع الاتفاقیه نوشت:براساس اظهارات فاطمه رهبر شکایتی تنظیم و به دادستان کشور تقدیم شده است. وی همچنین گفت: نمایندگان معترض شکایت خود را به هیئت نظارت بر امور نمایندگان و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ارسال کرده‌اند.

به گزارش آفتاب، همچنین زنان منتخب مجلس دهم نیز که البته تعداد قابل توجهی هستند، وی را تهدید به رد اعتبارنامه او در مجلس دهم کرده‌اند؛ موضوعی که در فرصت کوتاهی پس از انتشار فایل تصویری صحبت‌های آقای نماینده در فضای مجازی، واکنش‌های سریع کاربران را از توهین‌های این نماینده به فضای مجلس و زنان نماینده به‌همراه داشت. نادر قاضی‌پور که در میتینگ انتخاباتی خود در جمعی چندصدنفری پشت میکروفون با هیجان زیاد حرف می‌زد، اظهاراتی را درباره مجلس و زنان نماینده و موضوعاتی درباره جنگ به زبان آورد؛ صحبت‌هایی که تعجب همگان را به‌همراه داشت و به قول نماینده رشت این اظهارات می‌تواند وی را به پای میز محاکمه بکشاند. البته وی پس از یک روز از انتشار این فایل تصویری در فضای مجازی، در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «او بیدی نیست که با این بادها بلرزد» و تأکید کرد روی مواضع خود ایستاده و چون سرباز ولایت است از اظهاراتش عقب‌نشینی نمی‌کند. او همچنین تأکید کرد فقط از زنان ارومیه دراین‌باره عذرخواهی کرده است.

البته غلامعلی جعفرزاده، نماینده رشت در مجلس دراین‌باره گفت قصد داشته نسبت به اظهارات و توهین‌های این نماینده در صحن علنی مجلس تذکر دهد ولی با خواهش وی از این کار منصرف شده است. وی همچنین تأکید کرد: بعضی افراد در مجلس سوگولی هستند و در قالب شوخی و جدی حرف‌هایی می‌زنند که با تساهل و تسامح با آنها رفتار می‌شود و به‌همین‌دلیل مجلس را به جوک‌خانه تبدیل کرده‌اند و کسی که از رادیو، اخبار پارلمان ایران را می‌شنود، فکر می‌کند در مجلس چه خبر است!

دراین‌باره حامد قادرمرزی، نماینده قروه و دهگلان هم به گفت: این اظهارات به حدی زشت است که ترجیح می‌دهد دراین‌باره فقط سکوت کند و حرفی به زبان نیاورد.

قاضی‌پور به همه نمایندگان توهین کرده است

فاطمه رهبر، نماینده فعلی تهران نیز در مجلس در واکنش به توهین‌های قاضی‌پور، نماینده ارومیه بیان کرد: این اظهارات توهین به همه نمایندگان است و نباید آن را موضوعی زنانه کنیم!رئیس فراکسیون زنان مجلس نهم تصریح کرد: روی محتوای حرف‌های آقای قاضی‌پور به هیچ عنوان صلاح نمی‌دانم ورود کنم ولی درباره اظهارات پر از توهین و اتهام ایشان به نمایندگان مجلس به مراجع قانونی و قضائی شکایت و اعتراض خود را اعلام می‌کنم.

این نماینده اصول‌گرای مجلس با تأکید بر اینکه در دوره دهم برای تأیید اعتبارنامه آقای قاضی‌پور در مجلس نیستم، گفت: آقای قاضی‌پور نه‌تنها به زنان، بلکه به همه نمایندگان فعلی و ادوار مجلس توهین کرده و فضای عمومی مجلس را فضایی آلوده به تصویر کشیده و در اذهان عمومی به شکل دیگری جا انداخته است. اینجا موضوع توهین به زنان یا مردان نیست، بلکه توهین به همه ملت مطرح است.

وی در ادامه تأکید کرد: این فرد به همه نمایندگان مجلس فعلی و ادوار قبلی و به‌ویژه خانم‌ها توهین کرده و امضایی که برای شکایت از ایشان جمع می‌کنیم، فقط امضای خانم‌ها نیست، بلکه همه نمایندگان اعم از زن و مرد این شکایت را امضا می‌کنند.

این عضو فراکسیون اصول‌گرایان مجلس نهم با انتقاد از دیگر نماینده اصول‌گرای مجلس نهم و منتخب دهم تصریح کرد: اعتبارنامه وی با توجه به اظهارات توهین‌آمیزی که مطرح کرده است، قطعا باید ازسوی نمایندگان دور دهم بررسی شود و امیدواریم مجلس دهم نسبت به این موضوع جدی وارد شود و اعتبارنامه این فرد رد شود.

رهبر با بیان اینکه نماینده‌ای که سوگند نمایندگی می‌خورد، نماینده آحاد ملت است نه نماینده یک حوزه خاص، گفت: قطعا کسی که چنین توهینی در سطح وسیع به همه نمایندگان کرده است، باید ازسوی نمایندگان دوره بعد مورد سؤال و سرزنش قرار بگیرد و تنها راهش هم تأییدنکردن اعتبارنامه او است.
این نماینده فعلی مجلس که به دور دهم راه نیافته است، درباره شکایت از قاضی‌پور گفت: شکایت و نامه ما خطاب به دادستان کشور نوشته شده و امضای آن را روز دوشنبه جمع می‌کنیم، همچنین به هیئت نظارت بر امور نمایندگان و کمیسیون اصل ۹۰ هم شکایت خود را ارسال کرده‌ایم.
زنان به مسئولیت‌ها حساس‌ترند

همچنین مهرداد لاهوتی دراین‌باره گفت: ۵۰ درصد جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند و تجربه نشان داده اگر به زنان مسئولیت داده شود، دو ویژگی دارند که کارها را بهتر از مردان انجام می‌دهند، یعنی به انجام امور حساس‌ترند و تاکنون در بین مدیران زن فساد مالی نداشته‌ایم، بنابراین باید تلاش کنیم در عرصه مدیریتی زنان سهم بیشتری داشته باشند.

نماینده لنگرود در مجلس در ادامه گفت: به نظرم آقای قاضی‌پور بدون اعتقاد قلبی چنین حرف‌هایی را مطرح کرده است، چون این حرف‌ها به دور از انصاف و جفا در حق زنان است. وی تصریح کرد: این حرف‌ها جدی نیست و اصلا حرف خوبی نزده است و باید از مردم به‌ویژه خانم‌ها به خاطر حرف‌های نسنجیده‌اش عذرخواهی و دلجویی کند.

لاهوتی با تأکید بر اینکه این موضوع اصلا مسئله کوچکی نیست و اهمیت بالایی دارد، گفت: این اظهارات خطای بزرگی بود و معتقدم اصلا نباید آقای قاضی‌پور چنین خطایی می‌کرد و این اهانت‌ها را به زبان می‌آورد ولی چون ایشان اخلاق طنزگونه‌ای دارد، شاید شوخی کرده ولی در هر صورت باید به خاطر حرف‌هایی که زده از مردم و به‌ویژه خانم‌ها رسما عذرخواهی کند.

توهین به زنان در شأن یک نماینده نیست

غلامعلی جعفرزاده هم دراین‌باره گفت: توهین به زنان در شأن یک نماینده نیست؛ آن هم زنانی که انقلاب، نظام، مجلس و همه‌چیزمان را مدیون ازخودگذشتگی آنها هستیم و کسی که دچار چنین خطایی شده و پشت تریبون چنین اظهارات نسنجیده‌ای را به زبان آورده، باید از مردم عذرخواهی رسمی کند.

نماینده رشت در مجلس نهم و منتخب مردم در دور دهم تصریح کرد: رئیس مجلس طبق بند ۱۱ ماده ۲۴ باید از اول شأن مجلس را حفظ کند و بگوید و تذکر دهد که نمایندگان شأن و جایگاه مجلس را حفظ کنند؛ برای مثال اظهاراتی از این‌دست که «رئیس گلم شما مخالف امام‌حسین‌(ع) هستی» جملات سخیفی است و بعدها شاهد چنین گاف‌های بزرگی از‌سوی این افراد در مجلس هستیم و تصور می‌کنند با این لحن و ادبیات می‌توانند در جامعه و مجلس ظاهر شوند.

جعفرزاده با اشاره به اینکه البته در صحبت‌های آقای قاضی‌پور موارد امنیتی و جنگی نیز مطرح شده است، گفت: این اظهارات و اعترافات که درباره اسیران جنگی گفته، اصلا صحت ندارد و حرف‌های منطقی نیستند.

وی تأکید کرد: در آزادسازی خرمشهر ۱۵ هزار نفر اسیر جنگی گرفتیم و با این اظهارات آقای قاضی‌پور می‌توانستیم همه آنها را بکشیم و جنگ را تمام کنیم ولی آموزه‌های دینی و اسلامی ما چنین اجازه‌ای به ما نداد. ما ایستادیم و از همه آن ۱۵هزار اسیر جنگی پذیرایی کردیم و همین عامل موجب شد عملیات و پیشروی ما متوقف شود و جنگ طول بکشد، چون ما مسلمان بودیم!

این نماینده معتدل مجلس تصریح کرد: اگر آقای قاضی‌پور به هر دلیلی در آن جمع جوگیر شده است، باید رسما از مردم عذرخواهی کند، چون شنیده‌ام زنان نماینده مجلس دهم درصدد هستند اعتبارنامه ایشان را رد کنند.

اگر خانم‌های نماینده که تعدادشان هم کم نیست، بخواهند این کار را انجام دهند، قطعا بخش زیادی از مجلس با آنها همراهی خواهند کرد، به‌ویژه‌اینکه ایشان فقط از زنان ارومیه عذرخواهی کرده‌اند، بنابراین معتقدم این ادبیات جایگاهش درمجلس نیست. جعفرزاده خاطرنشان کرد: زبان آذری ادبیات بسیار فصیحی دارد و نباید کسی به هر دلیل پشت این زبان مخفی شود و از آن سوءاستفاده کرده و بحث را قومیتی کند، بنابراین به عنوان یک برادر و دوست از ایشان می‌خواهم هرچه زودتر از مردم و به‌ویژه نمایندگان زن مجلس رسما عذرخواهی کند.

باید از مردم عذرخواهی شود

بهروز نعمتی هم که نماینده فعلی مجلس و منتخب مردم تهران در مجلس دهم نیز گفت: مسئولان مربوطه باید درباره اعتبارنامه این فرد حساس باشند ولی به عنوان یک دوست و همکار به ایشان توصیه می‌کنم تا دیر نشده است، رسما از مردم عذرخواهی کند.

tel final1

Share