دیدار صمیمی رئیس دانشگاه آزاد گیلان با خانواده شهید گیلانی مدافع حرم/ شهید مهدی کوچک‌زاده اهل مطالعه بود/آثار شهید بزودی منتشر می شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان گیلان و جمعی از معاونین و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با خانواده دانشجوی فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و کبوتر خونین بال مدافع حرم دیدار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان گیلان و جمعی از معاونین و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با خانواده دانشجوی فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و کبوتر خونین بال مدافع حرم دیدار کردند.
IMG_0559دکتر علیرضا امیرتیموری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان طی سخنانی در دیدار با خانواده شهید مدافع حرم، مهدی (حامد) کوچک‌زاده اظهار داشت: آنچه که باعث تمایز نسل جوان ما با دیگر جوانان جهان می‌شود، روحیه شهادت طلبی، معرفت و بصیرت است که باعث شده در دفاع از حریم ولایت و آرمانهای مقدس اسلام ناب محمدی (ص) خارج از مرز‌های بین المللی در راستای حراست از مرزهای اعتقادی سر از پا نشناسند و به آرزوی دیرینه‌شان که شهادت در راه ولایت است نائل شوند.
وی با بیان اینکه مقام شهید مقامی است که باید به آن افتخار کرد، افزود: شهادت، موهبت و سعادتی الهی است که نصیب هربنده خدا نمی‌شود مگر اینکه انسان به دنیا و ظواهر آن پشت کرده و از تعلقات دنیوی دل بکند در غیر اینصورت با دلبستگی‌های دنیوی نمی‌توان به فیض شهادت نائل شد چرا که شهدا با اخلاص و همت بلندشان به این درجه الهی رسیدند.
دکتر امیرتیموری جایگاه شهدای مدافع حرم را هم مرتبه با دیگر شهدای صدر اسلام دانست و خاطرنشان کرد: شهدای ما با الهام از شهدای صدر اسلام و شهدای کربلا توانستند در این راه عرفانی حرکت کنند و به بالا‌ترین درجه دست یابندکه شهید مهدی کوچک‌زاده یکی از این شهدای والا مقام بود که با اعتقادی راسخ توانست در حفاظت از حریم کشور اسلامی اجازه تجاوز به خاک وطن را از دشمن بگیرد و امروز آرامش ما را مدیون اینجانفشانی‌ها هستیم.
IMG_0601رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به تدفین دو شهید گمنام در این واحد دانشگاهی خاطر نشان کرد: در مراسم تشییع دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت این شهید بزرگوار راننده ماشین حمل کننده تابوت آنان بود که در راه دفاع از آرمان‌ها و بیعت با این دو شهید گرانقدر رهرو آنان شد و به درجه والای شهادت نائل شد و براستی که شهدای مدافع حرم بر اساس ذهن‌های پاک و مصفا و غیرت حسینی که دارند در جبهه مقابله با تروریسم قرار می‌گیرند.
دکتر امیرتیموری تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی قدردان رشادت‌های این شهدای والا مقام که از خون خود بخاطر ظواهر دنیا گذشته تا اسلام در خطر نیافتد بوده و برخود واجب دانسته تا ادامه دهنده راه پر رهرو آن شهید والا مقام باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین علی کریمیان مسئول دفترنهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نیز در این دیدار با بیان خاطراتی از این شهید مدافع حرم، اذعان داشت: شهید مهدی کوچک‌زاده یکی از دانشجویان بسیار معتقد و از فعالان مذهبی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت به شمار می‌رفت که یکی از نکات متمایز ایشان، دغدغه جدی در مسائل اجتماعی بود و در صفای باطن خود از معنویات بالایی برخوردار بود.
دکتر کریمیان خاطر نشان کرد: این شهید بزرگوار به عنوان یکی از صد‌ها جوان این مرز و بوم ضمن توجه به معنویت و استواری در آن با داشتن اعتقادی راسخ در این راه قدم گذاشت و به درجه رفیع شهادت نائل شد.
در ادامه یکی از بستگان شهید مهدی کوچک‌زاده ضمن یادآوری خاطرات این شهید والا مقام اظهار کرد: شهید مهدی کوچک‌زاده اهل مطالعه بود به طوری که وی توانست بالغ بر ۱۰۰۰ کتاب را مطالعه کند و در این راستا مقالات و آثار فراوانی از خود بجا گذاشت که به زودی اقدام به چاپ کتاب از آثار وی خواهیم کرد تا جوانان با مطالعه این آثار با افکار و عقاید این شهید آشنا شوند.

در پایان این دیدار، پیام مکتوب دکتر میرزاده ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی کشور و لوح تقدیر از رشادت‌های این شهید بزرگوار از طرف دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در راستا ی تجلیل از مقام این شهید والا مقام به خانواده‌اش تقدیم شد.
لازم به ذکر است شهید مهدی کوچک‌زاده از دانشجویان رشته علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت بود که در ۳۰/ ۱۱/ ۹۲ از این واحد دانشگاهی فارغ التحصیل و به عنوان یکی از چند شهید مدافع حرم گیلانی است که در سوریه به شهادت رسید.

Share