تا به امروز

دو کتابفروشی رشت از پیشتازان طرح عیدانه کتاب در کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،کتابفروشی دانشجو(همدان)، مهرگان(اصفهان)، دنیای زبان(لرستان)، فرازمند رشت(گیلان)، نمایشگاه و فرهنگسرای اصفهان( اصفهان)، کتاب هانیوان(فارس)، انتشارات طاعتی(رشت)، کتابسرای قلم (سنندج) و شهرکتاب (خرم آباد، لرستان) از جمله پرفروش ترین کتابفروشی ها در طرح عیدانه کتاب به شمار می روند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ،تاکنون ۳۴۳کتابفروشی از سراسر کشور در طرح عیدانه کتاب شرکت کرده اند که تاکنون ۲۵۰ کتابفروشی دارای فروش بوده اند که استان اصفهان با مشارکت ۵۴کتابفروشی، استان پر فروش طرح عیدانه کتاب شناخته شد.

ketabکتابفروشی دانشجو در همدان با ۸۰۵ خریدار، مهرگان از اصفهان با ۶۶۷، دنیای زبان از لرستان با ۴۹۶، فرازمند رشت از گیلان با ۴۴۷، فروشگاه کتاب محام از اهواز با ۴۴۵، فرهنگسرای اصفهان از اصفهان با ۴۲۷،کتاب هانیوان از فارس با ۳۶۲، کتابسرای قلم از سنندج با ۳۵۹،انتشارات طاعتی از گیلان با با ۳۴۶ و شهر کتاب از لرستان با ۳۲۰ خریدار در جمع پرفروش ترین کتابفروشی بر اساس خریدار قرار گرفته اند.

در طرح عیدانه کتاب برخی کتابفروشی ها کتاب های خود را که با شرایط تعیین شده در این طرح مطابقت داشته باشد با ۲۰ درصد تخفیف به خریداران می فروشند و موسسه خانه کتاب به نمایندگی از طرف معاونت امور فرهنگی مبلغ تخفیف را به کتابفروشان پرداخت می کند.

تاکنون استان اصفهان، تهران، خراسان رضوی، خوزستان، آذربایجان شرقی، گیلان، فارس ، همدان، کردستان و لرستان در صدر پرفروش ترین استان ها در طرح عیدانه کتاب هستند.

کتابفروشی دانشجو(همدان)، مهرگان(اصفهان)، دنیای زبان(لرستان)، فرازمند رشت(گیلان)، نمایشگاه و فرهنگسرای اصفهان( اصفهان)، کتاب هانیوان(فارس)، انتشارات طاعتی(رشت)، کتابسرای قلم (سنندج) و شهرکتاب (خرم آباد، لرستان) از جمله پرفروش ترین کتابفروشی ها در طرح عیدانه کتاب به شمار می روند.

تاکنون در این طرح ۱۹ هزار و ۶۴۳ خرید که شامل ۵۳ هزار و ۴۴۹ نسخه کتاب است با مبلغ  ۸۳۹۲۸۶۴۲۵۰ ریال به ثبت رسیده است که مبلغ ۱۶۷۸۵۷۲۸۵۰ ریال آن در قالب یارانه به کتاب فروشان پرداخت خواهد شد.

طرح عیدانه کتاب از ۱۵اسفند با ثبت نام و تأیید ۳۴۳ کتابفروشی برای مشارکت در آستانه نوروز آغاز شده است که تا کنون ۲۵۰ کتاب‌فروشی دارای فروش هستند.

معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، همزمان با آغاز سال نو تسهیلاتی را در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی های سراسر کشور، مستقیماً به خریداران کتاب پرداخت می کند.

در این طرح برخی کتابفروشی ها، کتاب های خود را که با شرایط تعیین شده در این طرح مطابقت داشته باشند با ۲۰ درصد تخفیف به خریداران می فروشند، موسسه خانه کتاب به نمایندگی از طرف معاونت امور فرهنگی مبلغ تخفیف را به کتابفروشان پرداخت خواهد کرد.

tel final1

Share