رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات گیلان:

درصد اتصال شعبه های اخذ رأی در گیلان ۹۸ درصد است/دو هزار و ۴۵۸ شعبه اخذ رأی در استان، به صورت آنلاین متصل هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات گیلان گفت: دو هزار و ۴۵۸ شعبه اخذ رأی در استان، به صورت آنلاین متصل هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  ،رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات گیلان گفت: دو هزار و ۴۵۸ شعبه اخذ رأی در استان، به صورت آنلاین متصل هستند.

indexفرزاد توکلی با اشاره به دو هزار و ۵۰۹ شعبه اخذ رأی در استان اظهار کرد: تا ساعت ۱۸ ،  دو هزار ۴۵۸ شعبه به شبکه آنلاین متصل هستند و بقیه شعبه ها اکثراً سیار و عموماً در مناطق کوهستانی و سخت گذر استقرار دارند.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات گیلان درصد اتصال شعبه های اخذ رأی استان در حال حاضر به شبکه آنلاین را ۹۸ درصد ذکر کرد و گفت : البته اتصال شعبه های اخذ رای مانع از رای گیری نمی شود.

فرزاد توکلی گفت: اگر فرایند انتخابات الکترونیکی را به ۴ بخش تقسیم کنیم در بخش اول که شامل ثبت نام کاندیدها، اخذ مدارک وانجام استعلامات از مراجع قانونی و در نهایت تایید و یا رد صلاحیت می باشند بصورت کاملا مکانیزه انجام شد.

وی ادامه داد: در بخش دوم در روز رای گیری و در محل شعب اخذ رای احراز هویت و اصالت فرد رای دهنده بصورت مکانیزه انجام می شود در این مرحله امکان تشخیص رای تکراری احتمالی و یا شناسنامه غیر معتبر وجود دارد.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات گیلان خاطر نشان کرد : در بخش سوم که شامل رای خوانی و شمارش می باشد در حال حاضر بصورت دستی انجام می شود و در پایان صورتجلسه نهایی شعب که شامل نتایج ارای ماخوذه هر شعبه و تجمیع اطلاعات می باشد بصورت الکترونیکی انجام می شود.

tel final1

Share