در مسابقات المپیک آزمایشی تکواندو - برزیل

درخشش هادی پور در اولین روز مسابقات/مدال طلای المپیک آزمایشی ریو برگردن تکواندو کار گیلانی آویخته شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،آرمین هادی پور، تکواندوکار وزن ۵۸- کیلوگرم کشورمان تمامی رقبای خود را برد و مدال طلای پیکارهای المپیک آزمایشی را در وزن اول به نام خود ثبت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،آرمین هادی پور، تکواندوکار وزن ۵۸- کیلوگرم کشورمان تمامی رقبای خود را برد و مدال طلای پیکارهای المپیک آزمایشی را در وزن اول به نام خود ثبت کرد.

hadipour-moghanlou.b[2]  پیکارهای المپیک آزمایشی ۲۰۱۶ ریو در رشته تکواندو با مبارزات تکواندوکاران دو وزن ۴۹- کیلوگرم زنان و ۵۸- کیلوگرم مردان از روز گذشته (شنبه) به میزبانی شهر «ریودوژانیرو» و در پارک المپیک «کاریوکا» آغاز شده است که آرمین هادی پور، هوگوپوش شایسته گیلانی کشورمان در اولین روز این مسابقات، با ۳ پیروزی متوالی مقابل حریفانش با شایستگی برسکوی قهرمانی ایستاد و مدال طلا را بدست آورد.

تکواندوکار وزن اولی کشورمان برای کسب این نشان ارزشمند، ابتدا پس از یکدور استراحت، به مصاف «دنیل سیلوا» از برزیل رفت و در همان راند سوم نماینده کشور میزبان را با نتیجه ۱۶ بر ۴ و با اختلاف ۱۲ امتیاز شکست داد، سپس در ادامه رو در روی، «ابدون ریورا» از مکزیک قرار گرفت و توانست با نتیجه ۵ بر ۲ برنده و فینالیست شود.

او در مرحله پایانی این رقابت ها، با «روی بارگانسا» از پرتغال پیکار کرد که در مبارزه ای جذاب و دیدنی این تکواندوکار قدرتمند را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست داد و فاتح نبرد پایانی شد.

این هوگوپوش پرتغالی که با کسب جایگاه سوم در رنکینگ المپیکی وزن اول، سهمیه المپیک بازیهای ریو را برای کشورش بدست آورده، مدال نقره مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۱، عنوان قهرمانی بازیهای اروپایی در سال ۲۰۱۵ و یک مدال طلا و یک مدال برنز رقابت های گرندپری را در کارنامه داشت.

هدایت تیم ملی تکواندوی کشورمان در این رقابت ها برعهده بیژن مقانلو بعنوان سرمربی و مهدی بی باک بعنوان مربی است. سعید مطوری نژاد نیز بعنوان پزشک در کنار تیم حضور دارد.

tkd-armin-test-event[1]تیم ملی تکواندوی کشورمان در این وزن توسط فرزان عاشورزاده موفق به کسب سهمیه المپیک ریو شده است، که آرمین هادی پور با حضور در این رقابت ها ضمن کسب ۱۰ امتیاز المپیکی برای رنکینگ، خود را در جمع ۲۰ تکواندوکار برتر رنکینگ المپیک وزن ۵۸- کیلوگرم حفظ کرد و اختلاف امتیازش را با دیگر رقبایش در این وزن افرایش داد تا همچنان بعنوان یارِ ذخیره عاشورزاده برای المپیک ریو باشد.

عصر امروز (یکشنبه – دوم اسفندماه) و در دومین و آخرین روز این مسابقات نیز تکواندوکاران اوزان ۵۷- کیلوگرم زنان و ۸۰+ کیلوگرم مردان رقابت های خود را پیگیری می کنند که «امید عمیدی» نماینده ایران خواهد بود. هوگوپوش سنگین وزن کشورمان، در اولین پیکار باید با نماینده کشور میزبان یعنی برزیل رو در رو شود و سپس با برنده مبارزه برزیل و امریکا رقابت خواهد کرد. او برای رسیدن به فینال این مسابقات نیز باید مقابل یکی از نمایندگان ازبکستان، امریکا و یا برزیل قرار بگیرد.

تیم ملی تکواندوی کشورمان در وزن ۸۰+ کیلوگرم توسط سجاد مردانی موفق به کسب سهمیه المپیک ریودوژانیرو شده است.

tel final1

Share