در بيست و هشتمين نشست كميسيون تلفيق مطرح شد

حق بین:حاشیه‌ی رودخانه‌ی زرجوب و تالاب عینک ظرف چهار سال تملک می شود/کمیسیون تلفیق شورا:اولویت کار اجرای پیاده‌راه‌سازی نیست!/حاجی پور:دنبال یک تفکر ایده‌آلیستی نباشید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حق‌بین اظهار کرد: همه‌ی حاشیه‌ی رودخانه‌ی زرجوب و تالاب عینک ظرف چهار سال با برنامه‌ریزی که انجام شده تملک خواهد شد و برای سال اول ۴۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

شورای شهر رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی شورای شهر رشت، در بیست و هشتمین نشست کمیسیون تلفیق شورای شهر رشت هزینه‌های عمرانی لایحه‌ی بودجه‌ی سال ۱۳۹۵ شهرداری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

shoraUntitledدر این نشست که به ریاست رفیعی و حضور اعضای کمیسیون و همچنین کارشناسان و مدیران شهرداری رشت برگزار شد، ابتدا محمدعلی رفیعی ریاست شورا از احمدرضا حق‌بین مدیر گروه برنامه‌ریزی و بودجه‌ی شهرداری رشت خواست تا کلیاتی درباره‌ی هزینه‌های عمرانی شهرداری در سال ۱۳۹۵ ارائه دهد.

   حق‌بین هم با اشاره به  مراحل پایانی طرح تفصیلی شهرداری گفت:  امسال کار طرح تفصیلی تمام می‌شود و تنها سهم مالی و اعتباری اداره‌ی کل راه و شهرسازی برای تکمیل طرح تفصیلی باقی می ماند بنابراین اعتباری برای این منظور در کد بودجه پیش بینی نشده است.

وی در مورد کد اعتباری تملک املاک مسیر پیاده راه فرهنگی افزود: مشاور معین در طرح مطالعاتی برآورد قیمت کرده و قرار است در زمینه‌ی اجرای پیاده‌راه فرهنگی هسته‌ی مرکزی شهر کوچه‌های بن‌بست منتهی به این پیاده‌راه باز شوند. طبق بررسی های بعمل آمده ۱۱ بن‌بست باید باز شود و برای این کار عمرانی ۱۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

حق بین تاکید کرد: اجرای این طرح برای جلوگیری از اعطای کارت تردد  برای ساکنان محدوده‌ی پیاده‌راه فرهنگی رشت در نظر گرفته شده و برای سال ۱۳۹۶ هم املاکی که در خیابان شریعتی وجود دارند برای بازگشایی بن‌بستها در لایحه‌ی بودجه، اعتبار در نظر گرفته خواهد شد.

   وی سپس به تملک اراضی حاشیه‌ی رودخانه‌ها و همچنین تالاب عینک اشاره کرد و گفت: این پروژه هم برای اجرا ظرف چهار سال حدود ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که مبلغ ۴۰ میلیارد تومان برای نخستین سال در نظر گرفته شده و از این ۴۰ میلیارد تومان ۱۰ میلیارد تومان بودجه‌ی نقدی است و ۳۰ میلیارد تومان هم غیرنقد که با مسکن مهر و املاک دیگر تهاتر خواهد شد.

حاشیه‌ی رودخانه‌ی زرجوب و تالاب عینک ظرف چهار سال تملک خواهد شد

   حق‌بین اظهار کرد: همه‌ی حاشیه‌ی رودخانه‌ی زرجوب و تالاب عینک ظرف چهار سال با برنامه‌ریزی که انجام شده تملک خواهد شد و برای سال اول ۴۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

   در باره‌ی تملک اراضی حاشیه‌ی رودخانه‌ها و تالاب عینک پس از بحث و بررسی فراوان مقرر شد آزادسازی املاک و زمینها بر اساس لایحه‌ی ارسالی شهرداری به شورا و مصوبه‌ی شورای اسلامی شهر رشت و طبق اولویت‌بندی این شورا انجام شود.

   اعضای کمیسیون تلفیق همچنین تاکید کردند؛ اولویت‌بندی برای آزادسازی حرایم باید ابتدا بر اساس املاکی باشد که رای قطعی برای آنها از طریق محاکم قضایی صادر شده است.

   سپس درباره‌ی تملک املاک و اراضی معلم به تختی و سعدی به سرگل صحبت شد و  با توضیحات محمدحسین کارگرنیا در باره‌ی اینکه باید بودجه‌ی تملک و بودجه‌ی اجرا به صورت جداگانه مطرح شود و ریزهزینه‌های بخش عمرانی باید از ابتدا مشخص باشد مقرر شد تا شهرداری رشت قطعاتی را که باید تملک شوند تا این مسیر آزادسازی شود مشخص کند.

   در ادامه‌ی این نشست موضوع تملک کاروانسراها قدیمی شهر از جمله چینی‌چیان، گلشن، آهنی و… مورد بحث قرار گرفت و عنوان شد که سرجمع ۴۰ میلیارد تومان برای این بخش در نظر گرفته شده است.

کمیسیون تلفیق: اولویت کار اجرای پیاده‌راه‌سازی نیست!

   در این بخش اعضای کمیسیون پس از اینکه عنوان کردند اولویت کار با اجرای پیاده‌راه‌سازی نیست و دربودجه‌ی سال ۹۵ لازم نیست این موارد تملک شوند، مقرر گردید که اولویت با انجام فعالیتهای عمرانی در محلات و مناطق شهرداری باشد و سپس به ساماندهی مرکز پرداخته شود.

   در این زمینه فرانک پیشگر گفت: اولویت ما این است که به محلات شهر رسیدگی شود. ما محلاتی داریم که کمتر توسعه یافته‌اند و به جای تملک این کاروانسراها بهتر است اولویت برای ایجاد پارکهای محله‌یی باشد.

   در نهایت در این بخش مقرر شد تا بررسی پروژه‌ی بازآفرینی هسته‌ی مرکزی شهر رشت در جلسه‌یی جداگانه با حضور شهردار رشت و اعضای کمیسیون انجام شود.

حاجی پور:دنبال یک تفکر ایده‌آلیستی نباشید

   در این بخش اسماعیل حاجی‌پور نیز تاکید کرد: ۵۰ درصد بودجه‌ی مصوب تحقق نیافته و ما باید روی این بخش برنامه‌ریزی کنیم ما وقتی فقط توانسته‌ایم ۲۳۰ میلیارد تومان از بودجه را محقق کنیم چرا بودجه‌ی ۸۰۰ میلیارد تومانی ارائه می‌دهیم؟

   وی گفت: اگر همین روند سال دیگر هم ادامه یابد باز هم پروژه‌های اصلی مانند مسیر سرگل به سعدی یا تختی به معلم باز نمی‌شود و عمر شورایی ما هم به پایان می‌رسد.

   حاجی‌پور گفت: دنبال یک تفکر ایده‌آلیستی نباشید که به آن نمی‌رسیم بلکه برای حفظ آبرو مصوباتی داشته باشیم که بر اساس تحقق بودجه قابلیت اجرا دارند مگر سال ۹۴ مصوباتی که داشتیم اجرا شده است؟

   در ادامه‌ی این نشست بودجه‌ی طرحهای مطالعاتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در این بخش جمشیدپور تاکید کرد: شهرداریها موظف هستند پنج تا هفت درصد بودجه‌ی خود را برای مطالعات اختصاص دهد و امسال هم  بر این اساس برای انجام مطالعات مختلف بودجه‌ی متناسب  با آنها در نظر گرفته شده است.

   حق‌بین هم طرح جامع مطالعاتی حمل و نقل همگانی، طرح مطالعاتی تابلوهای راهنمایی، طرحهای ترافیکی، طرح جامع حمل و نقل شهری، طرحهای مطالعاتی فضای سبز، اجرای قطار شهری و… را از جمله طرحها و پروژه های مطالعاتی در نظر گرفته شده برای سال ۹۵ معرفی کد.

   رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در این بخش از حق‌بین خواست به طور شفاف و روشن بگوید که در سال ۱۳۹۴ چه طرحهای مطالعاتی انجام شده و بازخورد این طرحها چه بوده و چه اقداماتی را انجام این طرحهای مطالاتی به دنبال داشته است.

   فرانک پیشگر هم خواستار این روشن شدن این موضوع شد که سال گذشته چند قرارداد مطالعاتی با چه آیتمهایی برای طرحهای ترافیکی شهر رشت منعقد شده و برای سال آینده در این زمینه چه برنامه‌هایی در دست مطالعه خواهد بود.

   اعضای شورای شهر رشت تاکید کردند: قطعاً همه‌ی اعضا انجام طرحها و پروژه‌های مطاعاتی را دوست دارند اما بایستی مشخص شود که این همه اعتبار در اجرای طرحهای مطالعاتی چه بازخوردی خواهد داشت؟

tel final1

Share