استاندار گیلان

حضور آحاد مردم در انتخابات، نشان دهنده همبستگی ملی است/انتخابات را با امنیت کامل و نه با امنیتی کردن انتخابات، برگزار می کنیم/ پیروز انتخابات، مردم هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نجفی با بیان اینکه ما جزو استان های امن هستیم، تصریح کرد: انتخابات را با امنیت کامل و نه با امنیتی کردن انتخابات، برگزار می کنیم و به مردم اطمینان می دهیم که حافظ تک تک رأی شان هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا , استاندار گیلان با دعوت از تمامی اقشار ملت برای شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، این حضور را نشان دهنده همبستگی ملی و امید به آینده کشور عنوان کرد.

۹aed146f-815f-4053-8012-c39f1469032fمحمدعلی نجفی چهارشنبه شب در گفت وگویی که به صورت زنده از سیمای مرکز گیلان شبکه باران پخش می شد، افزود: حدود ۴۰ هزار در استان در بخش های اجرایی، نظارتی، بازرسی ،حفاظت، صیانت و … در برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین مجلس خبرگان رهبری فعالیت می کنند.

وی با اشاره به پیش بینی دو هزار و ۵۰۸ شعبه اخذ رأی و پنج هزار و ۱۶ صندوق اخذ رأی در استان ادامه داد: یک شعبه نیز برای اقلیت های مذهبی در حوزه انتخابیه بندرانزلی پیش بینی شده است.

دکتر نجفی خاطرنشان کرد: امکانات لازم در تمامی زمینه ها از جمله سخت افزاری، فناوری، تعرفه، میزان صندوق ها، شعبات و ناظرین، نمایندگان فرماندار، بخشدار، ستادهای اجرایی و نظارت فراهم شده است.

وی گفت: هفت نامزد برای نمایندگی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و تا زمان حاضر، ۱۸۴ نامزد برای نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در میدان رقابت انتخاباتی حضور دارند.

 * تمهیدات برگزاری انتخابات از خردادماه اندیشیده شد

نجفی با اشاره به فراهم کردن تمهیدات برگزاری انتخابات از خردادماه با اعطای حکم به رئیس ستاد انتخابات و برگزاری جلسه های متعدد تصریح کرد: شرایطی را در این حدود ۹ ماه در استان فراهم کرده ایم که شاهد انتخابات پرشور و حضور حداکثری مردم باشیم.

وی بیان کرد: بسترسازی زمینه حضور مردم در انتخابات در استان انجام شده که می توان به فعالیت احزاب، گروه های سیاسی، سازمان های مردم نهاد و حضور سخنران های ملی و کشوری برای گرم تر کردن فضای انتخابات اشاره کرد.

 * نامزدها و هوادارانشان، اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند

وی در بخش دیگری از سخنانش زمان پایان یافتن تبلیغات نامزدهای انتخابات را ساعت هشت صبح امروز (پنجشنبه) ذکر و بیان کرد: در زمان رسمی تبلیغات انتخاباتی، حضور پرشوری را در مردم شاهد بودیم و در حال حاضر نیز انتظار داریم نامزدها و هوادارانشان، همچنان اخلاق انتخاباتی و قانون را رعایت کنند.

دکتر نجفی از تمامی داوطلبان چه تایید صلاحیت نشدگان و چه تایید صلاحیت شدگان برای رعایت اخلاق انتخاباتی و رعایت تبلیغات بر اساس قانون قدردانی و اضافه کرد: ما در این دوره، کمتر شاهد تخلف بوده ایم و تخلفاتی هم گه گزارش شده، از طریق قانون پیگیری می شود در هر حال، این دوره تخلفات نسبت به دوره های گذشته کمتر بوده است.

  * اهمیت انتخابات در ایران اسلامی پس از پیروزی دیپلماسی هسته ای

وی با اشاره به موفقیت دیپلماسی هسته ای جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: امروز بعد از موفقیت هایی که در عرصه جهانی شکل گرفته و نگاهی که دنیا به جمهوری اسلامی بعد از این موضوع دارد، انتخابات دارای اهمیت بسیاری است.

نجفی حضور مردم در انتخابات و پای صندوق های اخذ رای را نشان دهنده اقتدار و وحدت ملی، همبستگی عمومی و امید به آینده کشور خواند و افزود: امیدواریم مردم با حضور حداکثری، بهترین افراد را برای نمایندگی خود در خانه ملت انتخاب کنند.

وی یادآور شد: مردم ایران ثابت کرده اند که در هرجایی که نیاز باشد، در تمامی صحنه های انقلاب چه راهپیمایی ها ، عرصه های سیاسی و نظامی و … حضور می یابند.

دکتر نجفی با بیان اینکه دشمن به دنبال دلسرد کردن مردم از شرکت در انتخابات است، ادامه داد: کشورهای استکباری از آغازین روزهای انقلاب و حتی پس از تایید جمهوری اسلامی با رای ملت، به دنبال زیر سوال بردن اصل انقلاب بودند، اما امروز پس از ۳۷ سال، انقلاب اسلامی مقاوم‌تر و مستحکم‌تر از همیشه است و ایران تنها کشور امن منطقه محسوب می‌شود لذا حفظ این عزت و اقتدار، حضور قوی مردم در پای صندوق‌های رای را می‌طلبد؛ البته ملت ایران بارها ثابت کرده‌اند که در همه صحنه‌های انقلاب نقش‌آفرین هستند.

استاندار گیلان اظهار کرد: خوشبختانه جمهوریت و اسلامیت انقلاب اسلامی از روز ولادت انقلاب شکل گرفته و امام (ره) بعد از ۴۷ روز پس از پیروزی انقلاب، بحث رفراندوم را مطرح کردند و همواره حضور مردم را در تمامی صحنه شاهد بوده ایم.

  * پیروز انتخابات، مردم هستند

وی تعداد واجدین شرایط رای دادن در استان را یک میلیون و ۸۶۱ هزار و ۳۷۰ نفر اعلام و بیان کرد : ۷۸هزار نفر از این تعداد، رای اولی هستند که یعنی هفتم اسفندماه جاری، به ۱۸ سال می رسند.

وی تصریح کرد: باتوجه به رویکرد دولت و توصیه های مقام معظم رهبری، باید کسانی وارد مجلس شوند که کارآمد باشند و اندیشه های ملی، منطقه ای و بین المللی را نیز درک کنند و حافظ نظام جمهوری اسلامی باشند.

نجفی با بیان این که آنچه که برای ما اهمیت دارد حضور حداکثری مردم است، تصریح کرد: هرکس انتخاب شود، پیروزی از آن مردم است.

وی با بیان اینکه ما جزو استان های امن هستیم، تصریح کرد: انتخابات را با امنیت کامل و نه با امنیتی کردن انتخابات، برگزار می کنیم و به مردم اطمینان می دهیم که حافظ تک تک رأی شان هستیم.

استان گیلان با افزون بر ۱۴ هزار کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر دو میلیون و ۴۸۰ هزار نفر و ۱۶ شهرستان، دارای ۱۱ حوزه انتخابیه ، ۱۳ نماینده در مجلس شورای اسلامی و چهار نماینده در مجلس خبرگان رهبری است.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه جاری برگزار می شود.

tel final1

Share