جای خالی شهدای گمنام در دیار خوبان

امیدواریم در سال جدید که چند روزی با آغازش فاصله نداریم همزمان با برگزاری مراسمات این چنینی در سطح کشور شاهد آن باشیم که جایی را برای خاکسپاری این مردان آسمانی در دیار خوبان در نظر بگیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خوبان: سالیان سال است که عطر حضور شهدای گمنام در جای جای سرزمینمان طنین انداز شده است.

حضوری که برهم زننده زنگار از دل های مان شده تا پس از مدت ها دل های خسته از حضور مادیات با حضور این کبوتران آشیان عشق و ایثار معطر گردد.

شاید در این دوره و زمانه ای که معنویت رنگ باخته، تشییع پیکر این عزیزان مرهمی باشد بر دل های بی تاب و خوشبختی از آن مکانی است که میزبان این عزیزان شده است.gomnam

حال با این مقدمه می خواهیم با شما در و دل کنیم:

در چند روز گذشته شاهد تشییع پیکرهای مطهر شهدای گمنام در جای جای ایران اسلامی از جمله گیلان بودیم که جای بسی خوشحالی است و باید از دست اندرکاران و مسئولینی که زمینه را برای تشییع این مردان آسمانی در استان فراهم نمودند قدردانی نمود، هر چند اجری معنوی آن نیز حتما محفوظ است.

اما آن چه که نگارنده را بر آن داشت تا با شما در و دل نماید جای خالی قبور شهدای گمنام در خمام بود.

* آیا قبول نداریم در عصری حضور داریم که انواع هجمه های فرهنگی توسط ابزارهای چند رسانه ای از قبیل ماهواره ها، شبکه های اجتماعی و … پایه های ایمانی جوانان ما را نشانه رفته؟

* آیا قبول نداریم علی رغم تمامی تلاش های صورت گرفته به منظور احیای شعائر اسلامی باز آن چه در عمل شاهد هستیم تهی شدن هر چه بیشتر کشور از باورهای اسلامی است؟

* آیا قبول نداریم میزبانی از شهدای گمنام عامل روحی مهمی در کشیده شدن جوانان به سمت معنویت و فرهنگ جهاد و ایثار است؟

و چندین و چند آیای دیگر که در این وجیزه جایی برای سخن گفتن از آن نیست…

در این شرایط فراهم آوردن بسترهای لازم برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و پاسداشت خون شهدا، وظیفه اخلاقی، شرعی و قانونی تک تک ماست.

حال باید از تمامی مسئولین گذشته و حال خمام پرسید که چرا تاکنون جایی را برای قبور شهدای گمنام در نظر نگرفته اند.

در پاسخ به سوال فوق چند احتمال قابل بررسی است

شاید بتوان گفت تاکنون در این خصوص هیچ احساس نیازی وجود نداشته است.

یا بتوان گفت که تلاش ها و اقداماتی از سوی دستگاه ها و ارگان های ذیربط صورت گرفته اما کافی نبوده.

و پاسخ بعدی که ان شاالله درست نباشد این است که این موضوع از اهمیت و اعتبار لازم برخودار نبوده است.

در هر صورت امیدواریم در سال جدید که چند روزی با آغازش فاصله نداریم همزمان با برگزاری مراسمات این چنینی در سطح کشور شاهد آن باشیم که جایی را برای خاکسپاری این مردان آسمانی در دیار خوبان در نظر بگیرند.

tel final1

Share