تکواندوکار ناشنوای گیلانی برترین اثر فرش دورو جهان را به رهبر انقلاب هدیه می کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،محمد محمدی دعویسرایی گفت: با نگاه عمیق و جهانشمولی که مقام معظم رهبری به فرهنگ و شاکله های مدنیت مدرن دارند، بزودی برترین اثر هنری خود را با نام فجر و شهادت تقدیم ایشان خواهم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی ورزش وجوانان گیلان ،محمد محمدی دعویسرایی گفت: با نگاه عمیق و جهانشمولی که مقام معظم رهبری به فرهنگ و شاکله های مدنیت مدرن دارند، بزودی برترین اثر هنری خود را با نام فجر و شهادت تقدیم ایشان خواهم کرد.۱۶-۳-۱۵-۱۷۵۴۲۶images

این هنرمند شهیر بعنوان تنها بافنده فرش دورو در جهان که تاکنون ۱۴ اثر بی بدیل را در مدت ۱۵ سال خلق کرده است، حمایت از آثار هنری ای که توان اثربخشی بین المللی دارند را خواستار شد و افزود: اگر به فرمایش مقام معظم رهبری (هیچ تفکری تا زمانی که با هنر آمیخته نشود در تاریخ ماندگار نخواهد شد) تأسی کنیم باید از بروکراسی موجود در سیستم اداری که باعث دلسردی اندیشه های برتر و هنرهای ماندگار می شود عبور کنیم تا با اشاعه این آثار برتر در جهان از فرهنگ متعالی ایرانی -اسلامی در فرایند بحران زدایی استفاده بهنگام و بهینه داشته باشیم.
وی با بیان این نکته اساسی که بشر بعنوان اشرف مخلوقات حامل روح خدایی است وهزاران پیامبر نیز بر چگونگی زندگی طیب و طاهر او بشارت داده اند، از ضرورت توجه خاص به خالقان آثار برتر در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری سخن گفت و یادآورشد:من با توجه به معلولیت جسمی ام ضمن اینکه با مدرک مربیگری دان ۶ تکواندو دهها ورزشکار را تا سطوح ملی هدایت کرده ام ،تقریباً همه ی آثار هنری ام را نیزدر منازل استیجاری پدید آورده ام.
این هنرمند ناشنوا پشتکار و همت والا را لازمه خلق آثار ماندگار در تاریخ بشریت قلمداد کرد و گفت: خلق آثار فاخر آن زمانی ظهور و بروز پیدا می کند که شما متصل به آن روح بلند و آسمانی باشید.
وی یادآورشد: خلوص نیت و بهره مندی ازفطرت پاک و خداجو است که اجازه وام گرفتن از مکنونات قلبی و عظمت روحانی رابه شخص می دهد تا در فراروی چنین نگرشی بتواند مدال جهانی ابن سینا را کسب کند ویا اساساً در مسیر معنویت و تعالی اندیشه برتر حرکت کند.
محمدی که همه ی آثارش را در راستای ترویج عشق و دوستی و پرهیز از تنش در جامعه جهانی پدید آورده است، از اهدا تابلو فرش صلح و دوستی به رییس جمهور محترم در سالن جلاس (همایش اجرای برجام فصلی نودر اقتصاد ایران) خبر داد و افزود:برای اینکه مردم بتوانند آثارم را بصورت شخصی در منازل خود نگهداری کنند طرحی را برای بافت تک رو این آثاردارم که در اولین فرصت به آن خواهم پرداخت.
وی تولید اثری بانام افق و شهادت را که در کنگره ۸ هزار شهید استان گیلان رونمایی خواهد شد،هدیه ای ناقابل در قدرشناسی از جانفشانی های شهدا ارزیابی کرد و گفت: آثار جنگ و صلح، خوب و بد، صلح و زندگی، پیک و صلح، تمدن و توحش، دین و انبیا، فجر، ایران پاک، عشق و صلح، صلح و دوستی از دیگر فعالیت های هنری ام می باشد.
این هنرمند ناشنوا فرش دورو تمدن وتوحش را به یونسکو، فجر را در اجلاس جهانی پار المپیک به دبیر کل پارالمپیک که در موزه آلمان نگهداری میشود، ایران پاک را به سازمان ملل متحد در خصوص مواد مخدر ،جنگ و صلح را به خاتمی رییس جمهور وقت ،عشق و صلح را به موزه مردم شناسی رشت اهدا کرده است.
وی همچنین بزودی فرش های جنگ و صلح دو، صلح و عشق دو و پیک صلح را به موزه های هیروشیما، آکادمی نوبل و موزه دولت قطر با هماهنگی بعمل آمده اهدا خواهد کرد.

tel final1

Share