استاندار گیلان در برنامه تلویزیونی 33

تعامل و همدلی نمایندگان منتخب، موجب ارتقاء و توسعه گیلان می شود/برای رسیدن به توسعه پایدار،نیازمند انسان های اندیشمند با دید ملی هستیم/عمده نامزدها سعی می کنند قانون و اخلاق انتخلاباتی را رعایت کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان با اشاره به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم با حضور حداکثری،نمادی از مردم سالاری دینی را در دنیا به نمایش بگذارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان با اشاره به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم با حضور حداکثری، نمادی از مردم سالاری دینی را در دنیا به نمایش بگذارند.

۳۳ ostandar.mpg0001 (1)محمدعلی نجفی غروب شنبه در برنامه تلویزیونی  ۳۳که از سیمای مرکز گیلان شبکه باران پخش شد، با یادآوری حضور پرشور مردم در دوازدهم فروردین ماه سال ۵۷ که فقط ۴۷ روز از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته بود، افزود: مردم پس از پیروزی انقلاب همواره در همه صحنه‌ها و پای صندوق های رای حضور داشته اند و این حضور باید تداوم یابد.

وی حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات را موجب استحکام نظام دانست و گفت: این حضور به ویژه پس از پیروزی مذاکرات هسته ای و فضای جدیدی که برای ایران اسلامی فراهم شده است، اهمیت بیشتری دارد.
وی یادآور شد: اکنون در کمترین اجلاسی است که ایران اسلامی حضور نداشته باشد.

دکتر نجفی با تاکید بر لزوم شناخت برنامه های نامزدها برای انتخاب اصلح ادامه داد: انتخاب اصلح باید در قالب برنامه محور و با شناخت دقیق از نامزدها باشد.

استاندار  با اشاره به امانت داری متولیان امر تاکید کرد: ما هم همان تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری و وزیر کشور بر روی حق الناس بودن رأی از صندوق تا نتیجه را مدنظر داریم.

وی همچنین  انتخابات مجلس خبرگان را دارای اهمیت دانست و تصریح کرد: بزرگانی در گیلان در این عرصه ورود کردند که مردم با حضور گسترده خود در پای صندوق‌های رأی چهار نفر نماینده را وارد این مجلس می‌کنند.

داوطلبان انتخابات فضای امید را در جامعه فراهم کنند

استاندار گیلان در ادامه با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق انتخاباتی اظهار کرد: یکی از بحث هایی که باید مورد نظرمان باشد، این است که کسانی که گام های قوی را برداشتند، ، آنهایی هستند که پیشگام بودند و حرکت قانون مدارانه داشته اند.

وی گفت: قانون گرایی یعنی هر آنچه در قانون آمده است ، رعایت کنیم که مقام معظم رهبری در همین انتخابات نیز تاکیدشان بر این مهم بوده و این امر، بسیار اهمیت دارد که از این فضاها بتوانیم براساس قانون استفاده کنیم.
دکتر نجفی بر رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی نامزدها و حرکت در چارچوب قانون ، پرهیز از تخریب دیگران و استفاده از توان و پتانسیل های خود افراد تاکید کرد.

وی اضافه کرد: داوطلبان باید بتوانند با استفاده از ظرفیت و پتانسیل خود، برنامه هایشان را مطرح کنند و به این نکته توجه کنند که بداخلاقی ها، مردم را دلزده می کند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در گیلان فضای مثبتی داریم، تصریح کرد: عمده نامزدها سعی می کنند قانون و اخلاق انتخلاباتی را رعایت کنند اما گاهی هم این بداخلاقی ها دیده می شود.

وی با اشاره به اعتراضاتی که رسانه ها و مطبوعات اخیراً به برخی بداخلاقی ها داشته اند، اظهار کرد: صاحبان اندیشه و رسانه، اخیرا اعلام کردند که نگذارید این بداخلاقی ها در جامعه خودش را نشان دهد.

استاندار گیلان به داوطلبان در انتخابات توصیه کرد که موارد قانونی، تبلیغ براساس داشته های خود و حفظ وحدت نظام اسلامی شکل بگیرد .

وی با اشاره به بهره برداری از پروژه های بزرگ و مختلف در دهه فجر امسال افزود: این اقدامات متعلق به نظام اسلامی و از افتخارات ماست .

استاندار گیلان گفت: نامزدها ، فضای امید را در مردم پررنگ کنند تا با عشق و علاقه به پای صندوق های رای بروند و بهترین گزینش ها را داشته باشند.

پیش بینی بیش از دو هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رای در گیلان

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فراهم کردن تمهیدات انتخابات از خردادماه امسال با اعطای حکم به رئیس ستاد انتخابات و اعضای آن اظهار کرد: جلسات متعددی در بخش های مختلف برای آماده سازی بستر برگزاری انتخابات انجام شده است.

وی با بیان اینکه جلسات متعدد مشترکی نیز بین هیات های نظارت و اجرایی برگزار شده ، تصریح کرد: این جلسات برای پیشبرد کارها بسیار کارساز بوده است.

دکتر نجفی با اشاره به اینکه بسترسازی برای مشارکت حداکثری مردم نیازمند زمینه هایی است، اظهار کرد: احزاب سیاسی و فعالان بخش های سیاسی با اندیشه های مختلف و آمادگی رسانه ها از جمله پیش زمینه های دیگر این بسترسازی ها بوده است.

وی اضافه کرد: در کنار این بخش ها ، برای بهره مند شدن مردم از فضای انتخابات ، حضور فعالان سیاسی کشور با اندیشه های مختلف در گیلان را شاهد بودیم که به دعوت احزاب و گروه های سیاسی مختلف وارد استان می شدند.

وی این فضای استان را مثبت ارزیابی و بیان کرد: حضور گیلان در این فضا پربار بوده و شخصیت های متفاوتی را در استان داشتیم و امکان تداوم حضور شخصیت های مختلف در استان وجود دارد.

دکتر نجفی یکی از تمهیدات پیش بینی شده برای حضور مردم در پای صندوق های رای را فراهم شدن ملزومات اداری ذکر و تصریح کرد: در همین راستا، بیش از دو هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رای در استان پیش بینی شده است.
وی خاطرنشان کرد: تمامی اقدامات انجام شده، فضایی را فراهم کرده که امکانات حضور مردم از لحاظ سیاسی و فیزیکی در پای صندوق های رای فراهم شود.

برای رسیدن به توسعه پایدار،نیازمند انسان های اندیشمند با دید ملی هستیم

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش گفت: یکی از مولفه های موثر در توسعه پایدار در حوزه اقتصاد ، بخش های سیاسی و فرهنگی، حضور اندیشه های فعال و متفاوت و نظرات کارشناسی ارزشمند است .

وی با اشاره به استقبال افراد مختلف در نام نویسی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود : این افراد احساس کردند که می توانند وارد یک عرصه قوی با یک گفتمان شوند و در ساختن این مرز و بوم تلاش کنند.
وی ادامه داد: در همین راستا در برنامه ششم توسعه که در همین مجلس به جمع بندی مناسب می رسد، از سال آینده برنامه ریزی هایی را خواهیم داشت .

وی خاطرنشان کرد: با گام های جدیدی که دولت تدبیر و امید با حمایت مقام معظم رهبری در ارتباط با فضای سیاسی جدید فراهم شده، برداشته است، نیازمند اندیشه های بزرگ و بین المللی هستیم.

دکتر نجفی با اشاره به اینکه در افق ۱۴۰۴ رتبه هایی برای ما پیش بینی شده که برای رسیدن به آنها در برنامه ششم توسعه باید به رشد هشت درصدی برسیم ، اظهار کرد: این آمار درحالیست که تاکنون رشد منفی داشته‌ایم و اکنون، روند مثبتی را در پیش گرفته است.

وی رسیدن به رشد هشت درصدی را نیازمند سرمایه گذاری های خارجی دانست و گفت: باید هر ساله بین ۳۰ تا ۵۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی وارد کشور شود، وگرنه به رشد هشت درصد نمی رسیم.

استاندار گیلان تصریح کرد: رسیدن به این رقم، نیازمند قانون های قوی و پشتیبانی است و افرادی را در این زمینه نیاز داریم که این مسائل را درک کنند و خود شریک این موضوع شوند تا بتوانیم فضایی را فراهم کنیم که سرمایه گذاری خارجی ، حفظ سرمایه گذاران داخلی و منافع ملی ما فراهم شود.

دکتر نجفی با بیان اینکه اندیشه های مختلف باید وجود داشته باشد، اظهار کرد: همه باید برای رسیدن به برنامه تلاش کنیم و منافع ملی را ببینیم .

وی خاطرنشان کرد: دولت وابسته به اندیشه های خاص نیست و ما باید هموار کننده این بخش باشیم.

تعامل و همدلی نمایندگان منتخب، موجب ارتقاء و توسعه گیلان می شود

استاندار گیلان در ادامه با بیان اینکه این استان از لحاظ همدلی، هماهنگی و ارتباط موثر بین دولت و نمایندگان جزو استان های زبانزد است، اظهار کرد: دغدغه های نمایندگان با دولت درباره مسائل استان مشترک بوده است.
وی تصریح کرد: نیاز به تعامل و هماهنگی بیشتر بین دولت و مجلس داریم؛ چراکه مجلس کارآمد و دولت متعهد در کنار هم می توانند در برنامه هایی که نظام اسلامی تبیین می کند و دولت پیگیر اجرای آن است، کمک کند.
وی عمده نگرانی مردم استان را در بخش های مختلف اشتغال دانست و گفت: باید امروز فضایی را فراهم کنیم که از رکود خارج شویم و برای تحقق این امر ، نیازمند اندیشه مشترک بین مجلس و دولت هستیم.

وی به نقش نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون های مختلف مجلس از جمله کمیسیون برنامه و بودجه اشاره و بیان کرد: افراد موثر در کمیسیون های مختلف از جمله برنامه و بودجه می تواند نقش بسزایی در توسعه استان و رفع مشکلات داشته باشند.

دکتر نجفی خاطرنشان کرد: براساس تعریفی که از دغدغه های مشترک با نمایندگان داشتیم، می توانیم از فرصت حضور نمایندگان کارآمد و کارشناس بهره لازم را برای پیشبرد اهداف و حل مشکلات بخش های مختلف ببریم.

tel final1

Share