حجت الاسلام مهدی رهنما

بیایید هم عهد شویم

ما می توانیم با استفاده از اندیشه متعالی و زیبای دینی، موانعی را که بر سر راه شکوفایی استعدادها وجود دارد برداریم، به آن شرط که همه باهم باشیم و یک صدا برای فرهنگ و سنت استان، هم پیمان شویم.

بسم الله الرحمن الرحیم

بیایید هم عهد شویم

photo_2016-02-20_11-54-48صمیمانه با جوانان و دانشجویان استانم!

صحنه انتخابات زمانی برایم زیباتر و پرنشاط تر می شود که با رسالتی فرهنگی به گفتگو با نسل جوان گیلان پرافتخار بپردازم کهبی شک نسلی باهوش ،با اراده و مستعد است.

می خواهم در این نوشته کوتاه، با جوانان عزیز گیلانی دغدغه هایی را در میان بگذارم.

من خود به عنوان کاندیدای جوان مجلس خبرگان، به جایگاه و نقش اساسی جوانان در راستای پیشرفت استان و کشور آگاهم. جوان عنصری است فعال و جوشان، صاحب خلاقیت ها و نوآوری ها، پرنشاط و شور آفرین. هر استانی در ایران پهناور از این ظرفیت عظیم برخوردار است اما استان گیلان از جوانانی ویژه و ممتاز برخوردار است. هوش و فراست جوانان گیلانی همراهبا روح لطیف و عاطفی و هنر برتر آنان ، زبانزد همگان است. نمی توان انکار نمود که در عرصه های مطرح علمی و فرهنگی و انقلابی، این جوانان گیلانی بودند و هستند که نقش آفرین و جلودار در خط شکنی ها هستند.

اما از خود می پرسم و می دانم که شما هم دلی پردرد دارید؛ آیا وضعیت موجود، شایسته منزلت و جایگاه رفیع جوانان ما است؟

بعید می دانم که هیچ فرد منصف و دلسوزی، پاسخ مثبت به این سؤال دهد.

من به عنوان کاندیدای جوان خبرگان و در قامت کسی که دغدغه اعتلای فرهنگ و سنت استان گیلان را دارد،  با جوانان عزیز همنوا هستم و می توانم بگویم؛ موقعیت کنونی آن چیزی نیست که شایسته شأن جوانان ما باشد. پس برای تغییری بزرگ در تمامی عرصه های فرهنگی، اقتصادی، مدیریتی و…  هم عهد شویم.

شاید از خود بپرسید که؛ نماینده خبرگان رهبری برای چنین هدفی چه می تواند انجام دهد؟

پاسخی که می توانم در این مجال کوتاه به این سؤال بدهم این است که؛

مجلس خبرگان رهبری که متشکل از روحانیونی است که دارای رتبه اجتهادند، دو نقش اساسی را ایفا می کند؛ یک نقش ملی که در قانون اساسی آمده است که تعیین رهبری است که اساسی ترین رکن جمهوریت و اسلامیت کشور و ضامن وحدت ، استقلال و امنیت کشور است. و دیگری نقشی استانی با بهره گیری از ظرفیت های هر استان.وظیفه ای که من برای خود در نمایندگی خبرگان استان در نظر دارم در جمله ای کوتاه؛ کمک به ارتقاء فرهنگ غنی و پر سابقه گیلان با استفاده از توانمندی ها و استعدادهای  استانمان است.

نماینده خبرگان می تواند دارایی های فرهنگی این استان را در عرصه های گوناگونهم افزا نماید و در سایه یدستورات بلند اسلام عزیز که یگانه راه پیشرفت مادی و معنوی و عدالت است، آن ها را پیگیری کند و این ظرفیت عظیم را برای پیشرفت استان به کار بگیرد. همه باور داریم که استان ما شایستگی دارد که در بالاترین جایگاه، قطب الهام بخش فرهنگ متعالی اسلامی و ایرانی در عرصه های گوناگون کشور باشد.

دوستان جوانم!

 ما می توانیم با استفاده از اندیشه متعالی و زیبای دینی، موانعی را که بر سر راه شکوفایی استعدادها وجود دارد برداریم، به آن شرط که همه باهم باشیم و یک صدا برای فرهنگ و سنت استان، هم پیمان شویم.

ان شاالله…

حجت الاسلام مهدی رهنما – نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه گیلان

tel final1

Share