الیاس حضرتی در رشت

به عنوان یار چهاردهم در خدمت گیلان هستم/نمی‌توانم یاران شهیدم را فراموش کنم/مردم باور کردند که رایشان تاثیرگذار است/مجلس دهم مجلس جدی خواهد بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،الیاس حضرتی نماینده سه دوره رشت در مجلس مهمان مجمع آذری زبان‌ها و شورای اصلاح طلبان گیلان بود تا به بهانه شکرانه حضور در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از پایتخت درباره نقشه راه پیروزی سخن بگوید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از گیل نگاه ،الیاس حضرتی نماینده سه دوره رشت در مجلس مهمان مجمع آذری زبان‌ها و شورای اصلاح طلبان گیلان بود تا به بهانه شکرانه حضور در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از پایتخت درباره نقشه راه پیروزی سخن بگوید.

photo_2016-03-16_07-38-12سه شنبه شب تالار آریانا در جاده رشت به انزلی ساعات پرازدحامی را پشت سر گذاشت. شبی که علاوه بر آذری زبان‌هایی که به واسطه زبان مشترک با حضرتی احساس همدلی می‌کردند، اصلاح طلبان و حتی بسیاری از هم رزمانش در دوران حضورش به عنوان فرمانده سپاه گیلان در دوران جنگ تحمیلی  در این جشن حضور پیدا کردند.

همین دلایل باعث شده بود تا بسیاری مانند حسن تامینی نماینده رشت در مجلس، عیسی مهدوی فرماندار رشت، محمود ایزددوست رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان، رضا علیزاده رئیس میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان، محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت، محمدعلی رفیعی نوده رئیس شورای اسلامی رشت، محمود باقری و رضا رسولی اعضای شورای شهر، جمشید رسایی رئیس جهاد دانشگاهی، احمد رمضان پور، فیاض زاهد، احمد حسینی، هرمز ربانی، محسن باقری، محمد زالفی،سهیلا مدارایی و محمد محمودیان از چهره‌های اصلاح طلب استان در این جلسه حاضر باشند.

فیاض زاهد استاد دانشگاه و فعال سیاسی در ابتدای این مراسم با اشاره به اینکه انتخابات یک گام به سمت دموکراسی و مردم سالاری است گفت: هیچ جا دموکراسی بی عیب و نقص نیست.

این استاد تاریخ با اشاره به پیروزی انقلاب اظهار کرد: جمهوری اسلامی که امام خمینی وعده داده بود نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر بود.

وی افزود: در جمهوری اسلامی، امام خمینی مجلس در رأس امور بود و نمایندگان مجلس از پیش انتخاب شده نبودند و مردم صغیر نبودند.

احمد رمضان پور در صحبت‌های کوتاهی از حضور همه از جمله فرماندار و همراهی شورای تامین برای تشکیل این جلسه تشکر کرد. وی ابراز امیدواری کرد که کار نیمه تمام به اتمام برسد و تک گزینه خوب اصلاح طلبان گیلان در رشت (محمد صادق حسنی) هم به مجلس راه پیدا کند.

وی همچنین از نقش پررنگ جوانان بویژه اعضای ستاد ائتلاف اصلاح طلبان در ایجاد شور و نشاط فضای انتخابات تمجید و آن را عاملی مهم برای کشاندن مردم پای صندوق های رای و برگزیدنش نامزدهای لیست امید دانست.

نماینده اسبق رشت در مجلس افزود: معتقدم گام سوم ما باید پاسخ به اعتماد و حضور مردم و همچنین پیگیری مطالبات جوانان باشد.

photo_2016-03-15_01-44-10الیاس حضرتی نماینده مجلس سوم تا پنجم مردم رشت در مجلس شورای اسلامی مهمان ویژه این مراسم بود. حضرتی که به عنوان نفر پنجم لیست اصلاح طلبان در تهران انتخاب شده است به عنوان آخرین نفر پشت تریبون قرار گرفت.

حضرتی صحبت‌های خود را با این جمله آغاز کرد که رشت برای من معنای دیگری دارد. وی گفت: هویت، اصالت و خاطراتش با بهترین یارانش در سپاه پاسداران رشت شکل گرفته است.

حضرتی با یادآوری هم‌رزمانش در سپاه پاسداران با بغضی که به اشک ختم شد ادامه داد: نمی‌توانم یارانی مانند داود حق وردیان، محمود قلی پور، احمد فرقان پور، داود کشاورزیان که صادق‌ترین و اصیل‌ترین نیروهای سرزمین بودند را فراموش کند.

وی با بیان اینکه ما اصلاح طلبیم اما ریشه داریم گفت: عده‌ای متاسفانه مدام تهران را به خاطر نتیجه انتخابات «کوفی» خطاب می‌کنند و اعلام خطر می‌کنند که اسلام از دست رفت.

حضرتی در ادامه افزود: من هر کجا باشم بزرگ‌ترین افتخارم خدمتگزاری برای مردم رشت خواهد بود.

نماینده پیروز لیست اصلاح طلبان تهران با اشاره به برخی موفقیت‌ها و اشتباهات اصلاحات از سال ۷۶ گفت: با همکاری یکدیگر دوم خرداد را خلق کردیم. وی افزود: «بدمستی» قدرت باعث آن شد تا برخی پروژه عبور از خاتمی را شروع کنند.

حضرتی نتیجه این بدمستی را مشارکت پایین مردم و واگذاری نتایج دوره دوم مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: نتیجه آن شد که محمود احمدی نژاد در شهر تهران به عنوان شهردار انتخاب شد.

وی با اشاره به تعدد نمایندگان اصلاح طلبان در انتخابات سال ۸۴  اظهار کرد: متاسفانه در سال ۸۴ نیز تجربه نگرفتیم و با ۴ نامزد در انتخابات حضور پیدا کردیم.

حضرتی پرهیزکاری در سیاست را امر مهمی دانست و گفت: عارف با وجود ثبت نام و تبلیغات به دلیل منافع اصلاح طلبان کنار رفت و ملتی که رنجور بودند وارد کار شدند.

وی با بیان اینکه اتفاق زیبایی در سال ۹۲ خلق شد گفت: مردم باور کردند که رایشان تاثیرگذار است.

حضرتی با بیان اینکه صحنه‌های انتخابات تهران زیبا بود گفت: مردم با دقت و حوصله و وسواس نام ۳۰ نفر از کاندیداهای مجلس و ۱۶ نفر از نمایندگان خبرگان را می‌نوشتند.

وی ابراز امیدواری کرد تا محمد صادق حسنی با رأی ویژه و قاطع به عنوان دیگر عضو پیروز لیست اصلاح طلبان رشت به مجلس راه پیدا کند.

حضرتی در توصیف مجلس آینده هم گفت: مجلس دهم مجلس جدی خواهد بود که با دولت نیز تعامل خواهد داشت.

وی با بیان اینکه باید دشمنی را کنار بگذاریم گفت: اگر تنفر، تهمت، خشم ادامه پیدا کند هیچ کاری در کشور انجام نمی‌شود.

مدیر مسوول روزنامه اعتماد اظهار کرد: اصلاح طلبان مرزهای اخلاقی خود را مشخص کردند و بنای افشاگری و تهمت ندارند.

نماینده اسبق رشت در مجلس ادامه داد: ما اجازه کار به کسانی که به دنبال ایجاد فشار، افکار حجتیه، ولایی‌های بی ولایت، خشکه‌مقدس ها و متحجران هستند را نخواهیم داد.

حضرتی در پایان گفت: ما به دنبال امید، آرامش و رونق اقتصادی هستیم و من به عنوان یار چهاردهم در خدمت گیلان هستم.

در پایان مراسم نیز الیاس حضرتی و اعضای شورای اصلاح طلبان گیلان دست محمد صادق حسنی را به عنوان نامزد مورد حمایت اصلاج طلبان در دور دوم بالا بردند.

جشن-شکرانه-حضور-الیاس-حضرتی-۹-۷۴۸x498

tel final1

Share