مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران

بنیاد شهید افضل نهادها است/ابتدایی ترین حق شهید کمک کردن به خانواده وی می باشد/جمعه برنامه پیاده روی خانوادگی در رشت برگزار می شود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نشست خبری ابراهیم طاهرنژاد مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان صبح امروز در حسینیه شاهد و امور ایثارگران رشت برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نشست خبری ابراهیم طاهرنژاد مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان صبح امروز در حسینیه شاهد و امور ایثارگران رشت برگزار شد.

photo_2016-03-06_12-35-50ثمره شهادت و شهید پایان ناپذیر است/راه شهدا در کشور ما همان راه شهدا کربلا است

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت , طاهرنژاد ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه گفت: مردم ایران با خلق حماسه بزرگ هفتم اسفند یکبار دیگر انقلاب اسلامی ایران را بیمه کردند.
وی با اشاره اینکه شهادت در فرهنگ ما حیاتی مجدد برای انسان می باشد اظهار کرد: ثمره شهادت و شهید پایان ناپذیر است و پس از شهادت نیز حاضر و ناظر هستند و در زندگی ما اثرگذار می باشند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان اظهار داشت: راه شهدا در کشور ما همان راه شهدا کربلا است که همان راه مبارزه با ظلم وستم، بی عدالتی، طاغوت، متجاوزین به میهن اسلامی، تروریسم، کسانی که می خواهند جوامع اسلامی را از درون نابود کنند می باشد.

طاهرنژاد با بیان اینکه شهدای مدافع حرم شهدایی هستند که از کیان اسلام و مسلمین، حرم های مطهر و مظلوم دفاع کردند تصریح کرد: شهدای هسته ما شهدایی هستند که از سنگر علم و معرفت دفاع کردند.

وی با بیان اینکه ۲۲ هزار شهید در کشور و ۸ هزار شهید استان گیلان سند افتخار کشور و استان گیلان هستند عنوان کرد: استان گیلان دارای هشت هزار شهید، ۲۲ هزار جانباز، دو هزار ۷۰۰ آزاده، هشتصد شهید دانش آموز، صد شهید معلم و فرهنگی، صد و چهار شهید دانشجو، ۱۲ خانواده که تنها فرزندشان شهید شد، صد و ۳۰ خانواده که تنها فرزند پسرشان شهید شد، صد و ۴۰ خانواده دو شهید بیشتر، ۱۴ خانواده سه شهید و بیشتر، چهارصد شهید بعد از دوران دفاع مقدس می باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با اشاره به اینکه یکی از ویژگی های مهم انقلاب در کشور ما مردمی بودن آن است گفت: شهدای ما در استان گیلان از تمامی اقشار جامعه می باشند.

رشت با دو هزار ۲۰۰ شهید بیشترین شهید را از استان گیلان تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است

tahernezhadوی گفت: رشت با دو هزار ۲۰۰ شهید که بیش از سی درصد کل شهدای استان گیلان را داراست بیشترین شهید را از استان گیلان تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

طاهرنژاد با اشاره به اینکه این ایام زمان مناسبی جهت ترویج سیره شهدا و جانبازان می باشد اظهار کرد: فقط با طی کردن مسیر شهدا می توانیم کشور را به سمت پیروزی بریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با بیان اینکه مردم ما نماد قهرمانی خود را در وجود شهدا می بینند گفت: فرهنگ شهادت قدرت آفرین و اقتدار آفرین است و فقط در فرهنگ شهادت است که حقیقت قربانی شهادت نمی شود زیرا توجه آنها فقط به سوی خداست و نگاهی که به سمت خداست سالم ترین نگاه می باشد.

وی اظهار کرد: فقط شهدا متوجه می شوند که هیچ جایگاهی بالاتر از جایگاه شهدا نیست و به همین منظور که شهدا افضل انسان های روی زمین می باشند بنیاد شهید نیز افضل نهادها می باشد.

بنیاد شهید ثمره دوراندیشی و نتیجه نگاه الهی حضرت امام (ره) بود

tahernezhadطاهرنژاد با بیان اینکه بنیاد شهید دارای یک جایگاه عادی نمی باشد و ثمره دوراندیشی حضرت امام (ره) بود گفت: بنیاد شهید پیش از آغاز دفاع مقدس تأسیس شد و این نتیجه نگاه الهی حضرت امام بود.

وی شهادت، شهید و خانواده شهدا را سه موضوع مهم بنیاد شهید عنوان کرد و افزود: این مثلث مکمل هم می باشند و وظیفه بنیاد شهید حفظ و تثیبت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان اظهار کرد: بنیاد شهید با مساعدت سایر نهادها جهت کمک به خانواده های شهدا در تلاش می باشد.

طاهرنژاد با بیان اینکه جهت ترویج فرهنگ ایثار وشهادت نیاز ویژه ای به همه گروه ها داریم تصریح کرد: اصحاب رسانه بهترین حامی و مروج فرهنگ و ایثار شهادت هستند زیر شما زبان گویا ما هستید بنابراین جایگاه ویژه ای در جامعه دارید.

وی با اشاره اینکه مسئولین فراموش نکنند که هرچه دارند از برکت مجاهدت و خون های پاک شهدا می باشد و سرکشی از خانواده شهدا حداقل کاری است که این مسئولین می توانند انجام دهد اظهار داشت: ابتدایی ترین حق شهید کمک کردن به خانواده وی می باشد زیرا شهید از همه چیز خود گذشته است و خود را فدای کشور کرده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: «مظهر قدرت ما شهدا هستند» و بسیار قدرت می خواهد که فرد از همه چیزش بگذرد و خود را فدای کشور کند بنابراین شهدا پهلوان هستند.

برنامه های بنیاد شهید به مناسبت سالروز تأسیس بنیاد شهید

طاهرنژاد تجدید میثاق با شهدا، صبحگاه مشترک نیروی های نظامی و انتظامی، برنامه هایی در زمینه شهدا در صدا و سیما، غرس هشت هزار درخت به نام شهدا، عیادت از خانواده معظم شهدا، نمایشگاه های آثار شهدای هنرمند که در کشور بی سابقه است، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گیلان، سخنرانی در بین خطبه نماز جمعه، تجلیل از خانواده های شهدا کارمند بنیاد شهید را از برنامه های بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد و افزود: علاوه بر برنامه های گفته شده جعمه ۲۱ اسفند پیاده روی خانوادگی با نام شهدا از میدان شهرداری تا گلزار شهدا برگزار می کنیم که همراه با جوایز ارزنده ای می باشد و از مردم عزیز می خواهم که در این مراسم شرکت نمایند.

خبرنگار:صابر عاشری

tel final1

Share