آیت الله قربانی در خطبه های نماز جمعه

برخی به بهانه انتخابات به دنبال قومیت‌گرایی بودند/امیدواریم هر روز ما نوروز باشد/مردم در انتخابات سر صندوق‌های رأی حاضر شدند اما آیا علی را انتخابات کردند یا معاویه را؟/رفتار ما باید نسبت به مهمانان خداپسندانه باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه رشت گفت: در زمان انتخابات دیدیم برخی به بهانه انتخابات به دنبال قومیت‌گرایی بودند اما مردم در برابر حق یکسان هستند و اختلافی بین اقوام وجود ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس , آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: در آستانه عید نوروز قرار داریم، یک سال را پشت سر گذاشتیم و سال جدید در پیش است.

وی با بیان اینکه درباره عید نوروز دو نظر وجود دارد، افزود: یک نظر می‌گوید این عید مربوط به مجوس‌هاست و در اسلام جایگاهی ندارد و نظر دوم می‌گوید این عید از طرف فارس‌ها برگزار شده اما به دلیل ارزش‌هایی که در آن وجود دارد اسلام آن را با ارزش می‌داند.ghorbani_1216

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه سنت‌ها به دو بخش خوب و بد تقسیم می‌شود، تصریح کرد: سنت به معنای راه و شیوه بوده و سنت شیوه رفتاری از یک قوم و ملت به‌جا مانده که گاهی مطلوب یا غیر مطلوب است.

وی با بیان اینکه سنت‌های خوب از هر ملتی خوب است، افزود: در دنیای دیروز و امروز افراد زمین‌افتاده حتی حیوانات را حمایت می‌کنند و این کار خوبی است.

قربانی گفت: حیوانات باید در امنیت باشند اما ده‌ها نفر از مظلوم یمن توسط عربستان کشته می‌شوند و دنیا به آن توجهی ندارد.

به گفته وی، طبق فرمایش پیامبر (ص)، اگر کسی شیوه رفتاری نیکو پدید آورد تا زمانی که آن شیوه رفتاری انجام می‌شود صاحب آن رفتار در ثواب دیگران شریک است.

طیب جمعه رشت ادامه داد: در اسلام شیوه‌های خوب داریم که قبل از اسلام به یادگار مانده و اسلام آن را تأیید کرد و بر شیوه‌های غلط خط قرمز کشید.

حزب‌الله مخالف وابستگی به آمریکا و رژیم صهیونیستی است/وجود سنت‌های جاهلیت در کشورهای عربی

وی با تصریح بر اینکه پیمان جوانمردان در حمایت از مظلومان مورد حمایت اسلام است، خاطرنشان کرد: اکنون عرب‌ها دست به دست یکدیگر دادند و می‌خواهند با حزب‌الله مخالفت کنند.

قربانی با اشاره به اینکه حزب‌الله می‌گوید در برابر تعدی به مظلوم باید ایستاد، گفت:حزب‌الله مخالف وابستگی به آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

وی با بیان اینکه اکنون در کشورهای عربی سنت‌های جاهلیت وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید بدانیم سنت‌های بد نامطلوب نیست.

امام جمعه رشت گفت: در زمان انتخابات دیدیم برخی به بهانه انتخابات به دنبال قومیت‌گرایی بودند اما مردم در برابر حق یکسان هستند و اختلافی بین اقوام وجود ندارد.

وی با تصریح بر اینکه امروز جمهوری اسلامی روش جوانمردان را دنبال می‌کند، افزود: بر این اساس از سوریه حمایت می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم این کشور به دست داعش بیفتد.

قربانی یکی از سنت‌های حسنه را عید نوروز دانست و اظهار کرد: مردم در عید خانه‌ها را تمیز می‌کنند و فضا زیبا می‌شود و مردم به دیدار همدیگر می‌روند و اسلام با نشاط و خوشی مخالف نیست.

وی با اشاره به اینکه ویژگی مومن در این است که در دل حزین و در سیمای خود خوشحال باشد، اظهار کرد: امیدواریم هر روز ما نوروز باشد.

خطیب جمعه رشت به دیدار اعضای مجلس خبرگان با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: هفته گذشته مجلس خبرگان برگزار شد و خدمت مقام معظم رهبری شرفیاب شدیم و ایشان فرمودند تلاش کنید مردم را انقلابی نگه دارید، اگر انقلابی بودن از جامعه گرفته شود دشمنان بر ما غلبه می‌کنند و خون شهدا پایمال می‌شود.

وی با بیان اینکه با تحلیل فرمایش رهبر معظم انقلاب گفت: اگر روح انقلابی از جامعه گرفته شود ملت در مقابل دشمنان یکپارچه نمی‌شوند و موظف هستیم به خود و شما تقوای الهی را متذکر شویم.

حذف شخصیت‌های انقلابی از مجلس خبرگان موجب تأسف رهبری شد

قربانی یادآور شد: مردم در انتخابات سر صندوق‌های رأی حاضر شدند اما آیا علی را انتخابات کردند یا معاویه را، مقام معظم رهبری ابراز تأسف کردند از اینکه مردم تعدادی از شخصیت‌های انقلابی را حذف کردند.

امام جمعه رشت در ادامه به رعایت اخلاق اسلامی در نوروز تأکید کرد و افزود: در ایام عید باید اخلاق اسلامی و شئونات را رعایت کنیم.

وی اظهار کرد: مهمانان خارج از استان وارد گیلان می‌شوند و رفتار ما باید نسبت به مهمانان خداپسندانه باشد و اصول مهمان‌نوازی در حد متعارف رعایت شود.

قربانی از مردم خواست در نوروز با خانواده‌های معظم شهدا دیدار داشته باشند و بر مزار شهدا و رفتگان خود حاضر شوند.

tel final1

Share