خطیب موقت نماز جمعه تهران

باید به کسانی رای داد که فریب آمریکا را نخورند/دخترانی در معرض خطرهای شرم‌آور هستند/مردم هر چه سریعتر رای خود را به صندوق‌های رای بریزند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت:‌باید به کسانی رای داد که فریب آمریکا را نخورند، دلی با پابرهنگان دارند، غم جوانان را می‌خورند، دلسوز مردم شهید داده و مدافعان حرم باشند و فرهنگ شهادت را احیاء می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از خبر انلاین ،خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت:‌باید به کسانی رای داد که فریب آمریکا را نخورند، دلی با پابرهنگان دارند، غم جوانان را می‌خورند، دلسوز مردم شهید داده و مدافعان حرم باشند و فرهنگ شهادت را احیاء می‌کنند.

imagesامام جمعه موقت تهران گفت: بنابر اعلام سخنگوی شورای نگهبان و وزیر کشور، در روز رای‌گیری سراسر کشور در امنیت کامل است. امنیت نعمت بی‌بدیلی است که باید شکرگزار آن بود.

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: همه ما مسافریم و ماموریت همه ما بندگی خداست و شرط بندگی، تقواست.

وی حضور مردم پای صندوق‌های رای را «خلق حماسه» توصیف کرد و افزود: مردم برای حفاظت از انقلاب همچنان با شور و شعور در صحنه حضور یافتند. یکی از مظاهر وفا حضور پررنگ مردم در انتخابات است. قبل از حضور پشت تریبون هم با سخنگوی شورای نگهبان و هم با وزیر کشور صحبت کردم، هر دو گفتند از ابتدای صبح صفوف انتخابات دائر شده است. این مسئله نشانه پیروزی انقلاب است. مردم برای حفظ اساس انقلاب با شور و هیجان در خلق حماسه در صحنه حضور یافتند.

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه بقاء جمهوریت نظام به حضور همیشگی مردم در انتخابات و تعیین سرنوشت کشور است، گفت: بقاء اسلامیت نظام نیز به ولایت فقیه است. مقام معظم رهبری دیده‌بانی امین است که هر جا مسئله‌ای ببینند، هشدار می‌دهند و مردم را آگاه می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: حضور پر شور مردم پای صندوق‌های رای و حضور روح انقلاب و جام جان ما یعنی مقام معظم رهبری و‌ دیدبانی دقیق ایشان و تشخیص مواضع و روزانه‌های خطر و هشدارهای به موقع ایشان نشانه استحکام دینی انقلاب است. هر دو این نعمت‌ها از نعمات بی‌بدیل الهی مردم ایران اسلامی است. این جشن پیروزی بعد از جشن ۲۲ بهمن نشانه الهی و نشانه توجه بقیه‌الله الاعظم به کشور است که باید سجده شکر به جا آورد.

صدیقی با بیان اینکه امام (ره) حفظ نظام را اوجب واجبات دانستند و اظهار کرد: روی دوش مردم است و حضور مردم انقلاب را تداوم داده است. توصیه‌ام به افرادی که هنوز پای صندوق‌های رای نرفته‌اند این است که انسان از یک ساعت آینده خود خبر ندارد به همین دلیل در کار خیر باید شتاب کرد و هر چه سریعتر رای خود را به صندوق‌های رای ریخت.

وی با بیان اینکه دشمن در این برهه از انقلاب متوجه شکست تاکتیک‌های انتخاباتی شد، گفت: اکنون بعد از برجام تمام تمرکز دشمن بر نفوذ است. بنا دارند در کلیه مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم سازی در کشور دخالت کنند. بنابر نظر رهبری اینها در صدد تهی کردن نظام از داخل هستند. برخی در فتنه واژه «تقلب» را مطرح کردند. این واژه، واژه دشمن بود ولی بحمدالله این تاکتیک دشمنان در انتخابات امروز شکست خورد. در انتخابات گذشته نیز رقبا، متصدی صندوق‌های رای نبودند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه خلق واژه‌ها یا سوء استفاده از واژه‌ها توسط دشمنان انجام می‌شود، گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون تقسیم‌بندی میانه‌هارو و تندرو را برای سرکوب مردم انقلابی به راه انداختند و ‌امام را در راس تندروها می‌دانستند و در عوض آنانی که غیرت لازم برای مبارزه با دشمن را نداشتند را میانه‌رو و معتدل نامیدند. مقام معظم رهبری مسئله در جاده بودن و حد اعتدال را به زیبایی معنا کردند. ایشان گفتند هر کس از جاده دین خارج شد و حکومت سکولار را بر حکومت دین ترجیح داد، منحرف است.

صدیقی با تبیین انواع نفوذ توسط دشمن، گفت: نفوذ یا به صورت تعیین مستقیم جاسوس توسط دشمن یا تربیت مسئولان توسط دولت‌های بیگانه در دوران دانشجویی یا استحاله مردم انجام می‌شود. تغییر باور مردم نسبت به دشمنی انگلیس و سایر کشورهای استکباری و همراه دانستن آنها با انقلاب یعنی استحاله جامعه و بی‌تفاوت کردن مردم.

وی هشدار داد: دشمنان نظام و انقلاب بدانند که مردم تا امروز با امام و نایب امام و خون شهداء بیعت نکرده و تا هستند با هیچ دشمنی بیعت نخواهند کرد البته در مجلس ششم برخی حرف اربابان خارج نشین‌شان را زدند.

صدیقی اظهار کرد: باید به کسانی رای داد که فریب آمریکا را نخورند، دلی با پابرهنگان دارند، غم جوانان را می‌خورند، دلسوز مردم شهید داده و مدافعان حرم باشند و فرهنگ شهادت را احیاء می‌کنند و تفکر غرب‌گرایی و تجمل‌گرایی را تحقیر کنند. برخی جوانان گرفتار قاچاقچیان مواد مخدر هستند و دخترانی در معرض خطرهای شرم‌آور هستند.

وی در خطبه اول نماز جمعه امروز تهران نیز در سوگ حضرت زهرا(س) سخن گفت.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: رضای خدا در این است که در ایفای مسئولیت‌ها کوتاهی نکنیم و از گناهان به جد بر حذر باشیم. برای بر حذر ماندن از کوتاهی‌ها باید خود را به سنگر توسل، سنگر یاد خدا و سنگر ولایت رساند. قرآن انیس و مونس انسان است و کسی که قرآن دارد، سنگر، رفیق و انیس دارد. برای مراقبه باید هر روز برنامه داشته باشیم از جمله اینکه به مرگ بنگریم که آیا با سرافکندگی یا سرافرازی در این مسیر قدم خواهیم گذاشت.

tel final1

Share