در ديدار سركنسول روسيه در استان گيلان با مديرعامل سازمان منطقه آزاد انزلي مطرح شد:

این مقطع زمانی بهترین فرصت برای فعال سازی کریدور شمال جنوب است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در دیدار کنستانتین آلکسیف سرکنسول روسیه در استان گیلان از این منطقه، با بیان اینکه با توجه به رفع تحریم های بین المللی و دیدگاه های مثبت دو کشور برای افزایش مبادلات تجاری، این مقطع زمانی بهترین فرصت برای فعال سازی کریدور شمال جنوب است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی ،رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در دیدار کنستانتین آلکسیف سرکنسول روسیه در استان گیلان از این منطقه، با بیان اینکه با توجه به رفع تحریم های بین المللی و دیدگاه های مثبت دو کشور برای افزایش مبادلات تجاری، این مقطع زمانی بهترین فرصت برای فعال سازی کریدور شمال جنوب است.

index2ایشان از برگزاری اجلاس شورای همکاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سال آینده در منطقه آزاد انزلی خبر داد و افزود ایجاد خط هوایی رشت-آستارخان برای توسعه روابط اقتصادی فی مابین ضروری است و با توجه به موقعیت ویژه منطقه آزاد انزلی درمعادلات تجاری و ترانزیتی ایران در دریای خزر و مزایا و معافیتهای قانونی، آمادگی خود را برای هر گونه ایفای نقش موثر در گسترش روابط دو کشور اعلام می کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی خواستار رفع موانع پیش روی تجار ایرانی در روسیه شد و بر لزوم تسریع در تخلیه و بارگیری کالاهای بازرگانان ایرانی در بنادر روسیه از جمله آستراخان و تطابق استاندارد کالاها تأکید کرد.

وی با بیان اینکه افزایش مبادلات تجاری دو کشورنیازمند فرهنگ سازی است، بر لزوم تولید محصولات صادراتی ایرانی با رعایت استانداردهای مدنظرکشور روسیه تاکید کرد و خاطر نشان کرد: بر اساس سیاستهای ابلاغی به این سازمان، مسئولین کشور ما خواستار بهره گیری از تمامی ظرفیتهای قانونی و ترانزیتی منطقه آزاد انزلی در گسترش روابط با روسیه هستند.

سرکنسول روسیه در استان گیلان با تأیید سخنان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، موقعیت منطقه آزاد انزلی و استان گیلان در مبادلات اقتصادی روسیه با ایران را استراتژیک ارزیابی کرد و اضافه نمود: از توسعه گردشگری میان دو کشور و بخصوص با استان گیلان حمایت می کنیم و می توان با برگزاری نمایشگاه ها و همایش های مشترک زمینه آشنایی بیشتر تجار و فعالان اقتصادی- توریستی دو کشور با یکدیگر را فرآهم نمود.

کنستانتین آلکسیف بر لزوم تسریع در ارائه خدمات و تسهیلات به بازرگانان دو کشور تصریح کرد و گفت: آماده همکاری برای رفع موانع برای گسترش همکاریهای مشترک هستیم و می بایست با حمایت از بخش خصوصی و فعالسازی توانمندیهای تجار و بازرگانان دو کشور، امکان توسعه هرچه بیشتر روابط را مهیا نمود.

گفتنی است در این دیدار نماینده وزارت خارجه در گیلان و معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی نیز حضور داشتند.

index

tel final1

Share