نوبخت خبرداد

ایران تبدیل به کارگاه سازندگی شده است/با ۲۰ میلیارد دلار کشور اداره شد/به نحو شایسته از جاده هراز بهره‌برداری می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سخنگوی دولت گفت: سال آینده ده‌ها کیلومتر از جاده چالوس‌ ـ کرج آماده می‌شود و مسافران از این مسیر حرکت می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس , محمدباقر نوبخت در جریان بازدید از آزادراه رشت‌ـ‌قزوین اظهار کرد: گشایش تونل‌های حفاری شده در محور مذکور و بهره‌برداری از آن به منظور ورود مسافران از سراسر ایران به خطه سرسبز شمال کشور به‌ویژه گیلان نمادی از یک اراده، همت و همکاری و مشارکت دولت به پاس احسان مردم است.(گزارش تصویری)nobakhto_2016-03-20_12-57-05nobakhto

وی بر ارائه خدمات رفاهی به مردم تأکید کرد و افزود: بخشی از رفاه مردم در حوزه سیاسی انجام می‌شود و دیپلمات‌ها کوه‌های صعب‌العبور مقاومت‌های جهان را حفاری می‌کنند و بخش دیگر با سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی تحقق پیدا می‌کند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه بخش دیگر فعالیت‌های دولت در حوزه عمرانی است، تصریح کرد: امروز ایران تبدیل به کارگاه سازندگی شده است.

وی تمرکز و تراکم بخشی از کارها را در شمال ایران دانست و افزود: مردم در ایام مختلف سال به این منطقه سفر می‌کنند.

نوبخت با اشاره به اینکه دیوار بلند البرز مشکلاتی را برای رفت و آمد مردم به شمال ایران ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: به این دلیل دولت در جاهای مختلف این دیوار بلند را حفاری می‌کند.

وی با تصریح بر اینکه مسیر سوادکوه به قائم‌شهر برای سهولت دسترسی به شمال ایران در حال انجام است، یادآور شد: سال آینده به نحو شایسته از جاده هراز بهره‌برداری می‌شود.

سخنگوی دولت مسیر دیگر را جاده کندوان عنوان کرد و گفت: مسیر جاده چالوس‌ـ‌کرج نیازمند بازسازی، توسعه و آماده‌سازی است.

وی با بیان اینکه سال آینده ده‌ها کیلومتر از جاده چالوس‌ ـ کرج آماده می‌شود، خاطرنشان کرد: مسافران از این مسیر حرکت می‌کنند.

نوبخت عملیات احداث آزادراه رشت‌ ـ‌ قزوین را اقدامی شایسته خواند و افزود: این مسیر که از سال‌های گذشته آغاز شده، باید به فرجام برسد.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۷ کیلومتر از ۱۳۷ کیلومتر آزادراه رشت‌ـ‌قزوین انجام شده است، یادآور شد: ۱۱ کیلومتر از این مسیر باقی مانده است.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: ۱۱ کیلومتر باقی‌مانده آزادراه گلوگاه و مشکل اصلی در منطقه بوده و تونل منجیل به تنهایی پاسخگوی عبور خودروها از این مسیر نیست.

به گفته وی، ۹۰۰ متر از ۱۱ کیلومتر باقی‌مانده آزادراه رشت‌ـ‌قزوین سال گذشته انجام گرفت و پس از آن حفاری تونل‌ها آغاز شد و اکنون سه کیلومتر از مسیر زیر بار ترافیک رفته است.

نوبخت با بیان اینکه دولت به وفای عهد خود پایبند است، خاطرنشان کرد: دولت خود را ملزم به پاسخگویی می‌داند و تلاش می‌کند آنچه امکان تحقق دارد را بیان کند تا مردم آزرده نشوند.

وی یادآور شد: امسال سال بسیار سختی برای دولت بود تا حدی که در آخرین لحظه‌های سال مجبور هستم برای اختصاص اعتبارات در محل کارم حضور پیدا کنم.

سخنگوی دولت یادآور شد: در سه سال گذشته شاهد بودجه ۱۲۰ میلیارد دلاری در کشور بودیم و امسال با اعتبار ۲۰ میلیارد دلار کشور را اداره کردیم و پروژه آزادراه رشت‌ ـ‌ قزوین ملی است و میلیون‌ها ایرانی از آن استفاده می‌کنند.

tel final1

 

Share