عضو فراکسیون ایثارگران مجلس مطرح کرد

ایثارگران همچنان چشم انتظار اجرای قانون جامع خدمات رسانی/سختی هایی زیادی کشیده شد تا این قانون به نتیجه برسد/دولت درابتدای سال ۹۵ آیین نامه قانون را تدوین کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو فراکسیون ایثارگران مجلس از کم کاری دولت در تدوین آیین نامه برخی مواد قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران انتقاد کرد وگفت:امید است دولت در ابتدای سال ۹۵ آیین نامه این قانون را تدوین و برای اجرا ابلاغ کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو فراکسیون ایثارگران مجلس از کم کاری دولت در تدوین آیین نامه برخی مواد قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران انتقاد کرد وگفت: امید است دولت در ابتدای سال ۹۵ آیین نامه این قانون را تدوین و برای اجرا ابلاغ کند.

jafarzade_1496غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،درباره آخرین وضعیت اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، افزود: واقعیت آن است که تصویب این قانون مطالبه بسیاری از جامعه ایثارگران بود که بعد از فراز و نشیب های بسیار در نهایت به تصویب مجلس رسید.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ۱۴ ماده از قانون مذکور نیاز به ابلاغ آیین نامه از سوی دولت دارد به همین جهت باید در کمیسیون های ویژه دولت مورد بررسی قرار گیرند اما کوتاهی در بررسی آن باعث شده ابلاغ آیین نامه ها با بلاتکلیفی روبرو شود.

این نماینده مردم درمجلس نهم، تصریح کرد: بنیاد شهید حدود ۸ماه گذشته آیین نامه موادی از قانون مذکور را تنظیم و به دولت ارایه کرد در همان زمان نیز مکاتباتی با دولت داشتم تاهرچه سریعتر این آیین نامه ابلاغ شود که تغییری در این روند شکل نگرفت.

وی یادآور شد: زمانی که قانون مذکور به تصویب رسید بسیاری از ایثارگران خوشحال شدند چراکه این قانون به معیشت، مسکن، اشتغال و آموزش آنها کمک می کرد و این رفاه، بسیار دقیق در قانون دیده شده بود اما اجرایی نشدن آن موجب مکدر شدن خاطر جامعه ایثارگران شد.

جعفرزاده ایمن آبادی تاکید کرد: سختی هایی زیادی کشیده شد تا قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به نتیجه برسد تا جایی که این قانون ۱۱ سال پشت هیات رئیسه مجلس ماند و ۵ بار نیز از سوی هیات رئیسه اعلام وصول شد لذا انتظار می رفت دولت نگاه ویژه ای به اجرای این قانون داشته باشد.

عضو فراکسیون ایثاگران مجلس شورای اسلامی، گفت: ناگفته نماند که مابقی مواد قانون مذکور که نیاز به آیین نامه ندارد می تواند اجرایی شود اما به دلیل سلیقه برخی افراد، دیگر مواد قانون عملیاتی نشده و عنوان می شود باید آیین نامه ابلاغ شود تا قانون شکل اجرایی به خود گیرد، حال امید است دولت در ابتدای سال ۹۵ آن را بررسی و ابلاغ کند.

tel final1

Share