با حضور معاون توسعه کتابخانه های کشور

اولین کتابخانه سیار شمال کشور و کتابخانه ولایت در منطقه آزاد انزلی افتتاح شد+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اولین کتابخانه سیار شمال کشور و کتابخانه ولایت از سوی مهندس مسرور رییس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان و با حضور دکتر محمد الهیاری معاون توسعه کتابخوانه های عمومی و کتابخوانی نهاد کتابخانه های کشور و مدیرکل کتابخانه های استان گیلان درمنطقه آزاد انزلی افتتاح و به بهره برداری رسید.

        به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا و به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد انزلی اولین کتابخانه سیار شمال کشور و کتابخانه ولایت از سوی مهندس مسرور رییس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان و با حضور دکتر محمد الهیاری معاون توسعه کتابخوانه های عمومی و کتابخوانی نهاد کتابخانه های کشور و مدیرکل کتابخانه های استان گیلان درمنطقه آزاد انزلی افتتاح و به بهره برداری رسید.DSC_0047

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد انزلی نیز دراین مراسم با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی در آیات قرآن و احادیث مختلف اظهار کرد:باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص اهمیت کتاب و کتابخوانی، منطقه آزاد انزلی  نیز توجه ویژه ای به این امر خطیر دارد.

رضا مسرور با بیان اینکه توسعه فرهنگی در جوامع از مسیرکتاب می گذرد افزود:با توجه به وجود سلیقه های مختلف در امر کتابخوانی می بایست در راستای تامین نیاز برای نشر فرهنگ کتابخوانی فعالیت شود.

رییس شورای فرهنگی سازمان با اشاره به اقدامات خوب اداره کل کتابخانه  های عمومی استان در یک سال جاری خاطرنشان کرد:لازمه ایجاد تحول دربخش اقتصادی  در هر منطقه ، توجه به فرهنگ و توسعه فرهنگی  است.

رییس هیات مدیره سازمان از برنامه های سازمان برای گسترش فضاهای مطالعه کتاب در سطح منطقه خبر داد و تاکید کرد : در نظر داریم که  در تمامی پروژه های سرمایه گذاری تجاری ،خدماتی و نمایشگاهی مکانی را برای مطالعه کتاب از زمان افتتاح در نظر گرفته شود تا نیازهای مرتبط با این حوزه به طور کامل مرتفع گردد.

منطقه آزاد انزلی الگوی سایر مناطق آزاد

DSC_0067معاون توسعه کتابخوانه های عمومی و کتابخوانی نهاد کتابخانه های کشور دراین مراسم افتتاح کتابخانه سیار درمنطقه ازاد انزلی را بعنوان الگویی برای سایر مناطق ازاد درکشور دانست و خاطرنشان کرد:درمنطقه آزاد انزلی پیوست فرهنگی  فعالیت های تجاری و اقتصادی بعنوان یکی از حلقه های مفقوده درسند مهندسی فرهنگی کشور انجام شده است.

دکتر محمد الهیاری با اشاره به توسعه کمی و کیفی کتابخوانه ها بعنوان یکی از اهداف نهاد کتابخانه های کشور اظهار کرد:بزرگترین کتابخانه شمال کشور در مرکز استان گیلان به زودی به بهره برداری می رسد.که افتتاح این کتابخانه تاثیر بسزایی در افزایش سرانه مطالعه کتاب خواهد داشت.

وی به گشایش دومین کتابخانه تخصصی ویژه کودکان کشور دررشت اشاره و اظهار کرد:کتابخانه باران  الگوی بسیار خوبی برای کتابخوانی کودکان درکنار والدین است.

تقدیر از حمایت منطقه آزاد انزلی در توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی

DSC_0015مدیرکل کتابخانه های گیلان نیز درادامه با اشاره به اینکه نام منطقه آزاد درنگاه اول فعالیت اقتصادی را درذهن تداعی می کند اظهار کرد:منطقه ازاد انزلی با ارائه کارهای فرهنگی در این منطقه توانایی خود را درپرداختن به فعالیت های  فرهنگی درکنار فعالیتهای تجاری ،اقتصادی و گردشگری به اثبات رسانده است.

امیرمحمدپور با قدردانی از راه اندازی اولین کتابخانه سیار شمال کشور در منطقه آزاد انزلی و تقدیر از حمایت این سازمان در توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی افزود: کتابخانه سیار از نقاط مغفول مانده گسترش فرهنگ مطالعه در شمال کشور بود که با حمایت های مهندس مسرور این نیاز در منطقه مرتفع گردید.

وی  راه اندازی ایستگاه مطالعه ، کتابخانه مشارکتی ولایت و کتابخانه سیار را سه  اقدام مهم سازمان منطقه آزاد انزلی در حوزه کتاب اعلام و یادآورشد: منطقه آزاد انزلی قابلیت نام گذاری به عنوان اولین منطقه آزاد دوستدار کتاب کشور را دارا می باشد و همچنین کتابخانه امام علی(ع) در روستای لیجارکی  در این منطقه به دلیل افزایش سطح کیفی ، از درجه روستایی به درجه هفت ارتقاء یافت.

گفتنی است در ابتدای جلسه  فاتحی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان گزارشی از فعالیت های اجراشده این سازمان در حوزه فرهنگی به ویژه اقدامات انجام شده در خصوص توسعه فرهنگ کتابخوانی را ارائه کرد و اظهار داشت : پس از شش ماه از گذشت تفاهمنامه همکاری این معاونت با اداره کل کتابخانه های عمومی استان بیش از هشتاد درصد از تعهدات این سازمان انجام شده است که انجام این حجم از فعالیت ها در این مدت کوتاه نشان از دید وسیع مدیریت عالی سازمان در راستای حمایت از فرهنگ مطالعه و کتابخوانی دارد.


 

Share