استاندار گیلان

انتخاب مردم برای ما بهترین انتخاب است/حضور گیلانیان در انتخابات از میانگین کشوری بالاتر بوده/انگیزه مردم نسبت به آینده و شکوفایی کشور امیدوار کننده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دکتر محمدعلی نجفی در این جلسه ضمن قدردانی از حضور باشکوه مردم گیلان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت : حضور گیلانیان از میانگین کشوری بالاتر بوده و قطعا پیروز اصلی این عرصه مردم هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دکتر محمدعلی نجفی در این جلسه ضمن قدردانی از حضور باشکوه مردم گیلان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری افزود : حضور گیلانیان از میانگین کشوری بالاتر بوده و قطعا پیروز اصلی این عرصه مردم هستند.

najafi_8334وی خاطر نشان کرد :آرای مردم نشان از امید آنان به شکوفایی‌های شکل گرفته در بخش‌های دیپلماسی، اقتصادی و روابط خارجی کشور است.

وی با اشاره به اینکه انگیزه مردم نسبت به آینده و شکوفایی کشور امیدوار کننده است تصریح کرد : انتخاب مردم برای ما بهترین انتخاب است .

نماینده عالی دولت در گیلان با قدردانی از داوطلبان و نامزدهای این دوره از انتخابات افزود : این افراد براساس اندیشه عالی خدمت به  نظام و ورود کردند و با حضور خود منجر به گرمی عرصه انتخاب شدند و امیدواریم به عنوان خادم در خدمت مردم قرار گیرند.

استاندار همچنین با اشاره به اینکه نرخ بیکاری استان بنابر گزارش مرکز آمار ایران در ۹ ماهه امسال ۱۱.۵ درصد است گفت : استان گیلان با این نرخ بیکاری با ۵ پله صعود نسبت به مدت مشابه سال گذشته در جایگاه ۱۳ کشور قرار دارد.

دکتر نجفی همچنین نرخ  مشارکت  را در این مدت ۴۱.۹ درصد عنوان کرد و افزود :گیلان از نظر نرخ مشارکت رتبه سوم کشور را کسب کرده است و این شرایط می تواند زمینه بهبود اشتغال و کاهش هرچه بیش تر نرخ بیکاری را مهیا کرد.

وی به ایجاد ۳۸ هزار و ۶۹۰ شغل در استان تاکنون اشاره و تصریح کرد : ایحاد اشتغال در پیکره نظام اداری  ودولتی افتخار نیست و باید اشتغال را هرچه بیشتر به سوی بخش خصوصی سوق دهیم.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت پیگیری از سوی دستگاه‌ها و دبیرخانه کارگروه در کاهش نرخ بیکاری استان تأکید کرد و افزود : در سال جدید باید از رتبه ۱۶ عبور کنیم.

دکتر نجفی با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی‌ها از ۲.۵ سال قبل سیر صعودی ایجاد اشتغال در حال رشد است گفت : علیرغم همه‌ی مشکلات موجود در نظام پرداخت تسهیلات بانکی این رشد یک موفقیت برای استان است.

وی با بیان اینکه از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به گیلان تاکنون ۳۳۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است گفت : انتظار داریم طرح‌هایی که به بانک‌ها ابلاغ شده است از طریق مدیران استانی بانک‌ها پیگیری شود و این یکی از مطالبات استان است.

استاندار گیلان عملکرد بانک‌های کشاورزی و تجارت استان را مثبت ارزیابی و خاطر نشان کرد : برنامه بانک‌ها برای جذب ۱۰۰ درصد اعتبارات است و نباید یک ریال از اعتبارات تخصیص یافته برگشت بخورد.

وی پرداخت به توسعه‌ی مشاغل خانگی و نیز مددجویان کمیته امداد را ضروری عنوان کرد و افزود : مدیران دستگاه‌های اجرائی ضمن ارائه طرح‌ها به بانک پیگیری‌های مستمر را نیز انجام دهند.

tel final1

Share