لحظه به لحظه با انتخابات فیفا

انتخابات به دور دوم کشیده شد/ رقابت داغ بین اینفانتینو و شیخ سلمان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رای گیری برای انتخابات فیفا از ساعت ۵ به وقت تهران آغاز شد و آرای کشورهای مختلف در حال جمع آوری بود و رای گیری بر اساس حروف الفبا انجام می شود و آخرین رای متعلق به کشور زیمباوه است و آنطور که از فیفا خبر می آید رای گیری به پایان رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از نود،شیخ سلمان مطمئن است که می تواند ۱۰۴ رای کسب کند.

۳c16cdf15ba68ae28696132178c95b91_240_150_cropCenter رای گیری برای انتخابات فیفا از ساعت ۵ به وقت تهران آغاز شد و آرای کشورهای مختلف در حال جمع آوری بود و  رای گیری بر اساس حروف الفبا انجام می شود و آخرین رای متعلق به کشور زیمباوه است و آنطور که از فیفا خبر می آید رای گیری به پایان رسیده است.

شنیده ها از محل برگزاری انتخابات حاکی از آن است که شیخ سلمان اطمینان دارد که می تواند ۱۰۴ رای را کسب کند و به این ترتیب انتخابات را به دور دوم بکشاند.

هنوز هم انتظار می رود با توجه به نزدیک بودن رقابت میان دو نامزد، انتخابات برای ریاست فیفا، راهی دور دوم شود. البته اینفانتینو هم از حمایت بسیاری از کشورها از خود، مطمئن است.

گزارش زنده از انتخابات فیفا را

۱۶:۱۵ تمامی ۲۰۹ عضو فیفا امروز در این کنگره حاضر هستند. اگرچه تنها ۲۰۷ رأی می‌تواند به ثبت برسد. اندونزی و کویت از حضور در این رأی‌گیری محروم خواهند بود. قطعاً شیخ سلمان امیدوار بود که کویت، که حامی اصلی اوست در این انتخابات حق رأی داشته باشد. از ایران نیز علی کفاشیان در این انتخابات حضور دارد.

۱۶:۲۴ توکیو سکسول یکی از نامزدهای فیفا که از کشور آفریقای جنوبی در این انتخابات حضور داشت، از این انتخابات کنار کشید تا با چهار گزینه انتخابات فیفا به مرحله حساس نزدیک شود. او اعلام کرد افراد به فرد دیگری برای انتخابات فیفا رای دهند ولی مشخص نکرد از چه کسی حمایت خواهد کرد. او همچنین اعلام کرد فوتبال آنطور که می گویند فاسد نیست و از شرایط خوبی بهره می‌برد.

۱۶:۲۷ شیخ سلمان در حاشیه مراسم انتخابات ریاست فدراسیون بین المللی فوتبال اظهار داشت:هدف من کاهش فاصله میان کشورهای بزرگ و کوچک در دنیای فوتبال است.

۱۶:۳۲ رای گیری برای انتخاب رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال فیفا آغاز شد و افراد به ترتیب حروف الفبا برای انتخاب گزینه مورد نظر خود وارد سن می‌شوند تا نام گزینه مورد نظر خود را اعلام کنند.

۱۶:۳۶ مخالفان شیخ سلمان بیرون از محوطه در حال اعتراض به حضور رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا در این انتخابات هستند. صدای اعتراض گروهی از مخالفین شیخ سلمان از بیرون سالن شنیده می شود: شیخ سلمان یک تروریست است. سلمان قاتل است. سلمان شکنجه گر است. همچنین اعتراض هایی به وضعیت کارگران در کشور قطر به گوش می رسد و معترضان خواستار رسیدگی به وضعیت کارگرانی هستند که در بدترین شرایط در حال آمادگی ورزشگاه های قطر برای جام جهانی ۲۰۲۲ هستند.

سخنرانی رئیس موقت فیفا در انتخابات زوریخ

۱۶:۴۰ شیخ سلمان هیچ صحبتی در مورد اتهامات موجود مبنی بر اینکه او در شکنجه و کشتار مردم در اعتراضات نقش داشته انجام نداده است. او همچنین عنوان کرد نمی توانید جلوی آماده سازی جام های جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ در روسیه و قطر را بگیرید.

فعالان حقوق بشر معتقدند چنین شخصی نباید زمام امور را در فیفا در دست گیرد.بعد از او اینفانتینو به محل سخنرانی آمد تا قبل از شروع رای گیری هر کدام برای دقایقی برای حاضرین در سالن سخنرانی کنند و اهداف و برنامه های خود را در صورت انتخاب به عنوان رئیس فیفا شرح دهند.

۱۶:۴۶ روسای فدراسیون‌های کشورهای مختلف هر یک به ترتیب حروف الفبا برای حضور در انتخابات پای صندوق های رای می روند و رای خود را مشخص می‌کنند.

شیخ سلمان در انتخابات فیفا

۱۶:۵۰ نظم خاصی در محل برگزاری انتخابات وجود دارد و روسای فدراسیون هر یک با حضور در صندوف های تعبیه شده آرای خود را به داخل انها می اندازند و بعضا در کنار هم عکس سلفی می گیرند.

۱۷:۰۰ کرگ دایک رئیس اتحادیه فوتبال انگلیس بعد از رای دادن اعلام کرد که به اینفانتینو رای داده است. این در حالی است که شنیده می‌شد انگلیس از شاهزاده علی بن حسین در انتخابات فیفا حمایت می کرد. همچنین اعلام شده است که شیخ سلمان بحرینی ۲۳ رای از کشورهای آمریکایی خواهد داشت که در صورتی که این اتفاق رخ دهد شانس بالایی برای انتخاب شیخ سلمان وجود خواهد داشت.

۱۷:۰۵ با تصویب اصلاحیه فیفا درانتخابات زوریخ، دوران ریاست این نهاد به ۳ سال کاهش پیدا کرد. همچنین اختیارات رئیس فدراسیون فوتبال فیفا محدود شده است و درآمدهای مالی و حقوق مالی این نهاد نیز بیشتر از قبل باید به وضوح در اختیار رسانه ها قرار بگیرد.

۱۷:۱۰ علی کفاشیان رای خود را برای انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال فیفا داخل صندوق انداخت. همچنین از افراد خواسته می شود تا هنگام رای دادن تلفن همراه خود را داخل اتاق رای دادن نبرند و به نظر می‌رسد همچون دورهقبل از آنها خواسته می‌شوند تا دلیل رای دادن به فرد خاصی را اعلام کنند.

اینفانتینو در انتخابات فیفا

۱۷:۳۰ کمپین اسنفانتینو این ادعا را که ۲۳ کشور آمریکایی قرار است در انتخابات فیفا به شیخ سلمان رای بدهند را به شدت تکذیب کرد و عنوان کرد این جوسازی کمپین شیخ سلمان برای تحت تاثیر قراردادن رای دهندگان است.

۱۷:۴۰ کم کم به پایان رای گیری دور اول انتخابات فیفا نزدیک می شویم. در صورتی که نامزدی نتواند دو درصد آرا را به خود اختصاص دهد، انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود.کسی که در این دوره بتواند رییس فیفا شود به جای ۴ سال، سه سال رییس خواهد ماند. چرا که حدود یک سال از این دوره با سپ بلاتر طی شده است و سه سال دیگر باقی می ماند. بدین ترتیب انتخابات بعدی فیفا در سال ۲۰۱۹ برگزار می شود.

۱۷:۵۵ رای گیری برای انتخاب رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال فیفا به پایان رسید. در این بین صحبت اینفانتینو جالب به نظر می‌رسد. او عنوان کرده است در صورتی که شیخ سلمان در دور اول بیش از ۱۰۰ رای بیاورد از این انتخابات کنار می‌کشد به نظر می‌رسد این صحبت طعنه آمیز بوده است و در غیر این صورت انتخابات به عنوان دور دوم نخواهیم داشت.

۱۸:۲۵ سپ بلاتر از منزل خود در سوئیس انتخابات را نگاه می‌کند و به زودی امشب یا فردا بیانیه ای با تبریک برای نفر برنده ارسال خواهد کرد.

۱۸:۳۰ انتخابات فیفا به دور دوم کشیده شد. در این رای گیری اینفانتینو با ۸۸ رای بالاتر از شیخ سلمان با ۸۵ رای قرار گرفته است. شاهزاده علی بن حسین نیز ۲۷ رای کسب کرده است و شامپاین فرانسوی هم ۷ رای کسب کرد.

نتایج رای گیری دور نخست:

جانی اینفانتینو ۸۸ رای شیخ سلمان ۸۵ رای شاهزاده علی بن حسین ۲۷ رای شامپاین ۷ رای

 ۱۸:۵۰ رقابت برای انتخاب به عنوان رئیس فیفا بین شیخ سلمان و اینفانتینو است و گاردین گزارش داده است که آرای شیخ علی بن حسین به اینفانتینو خواهد رسید تا شانس این گزینه در دور دوم بیشتر باشد.

 ۱۹:۰۰ انتخابات فیفا در دور دوم در حالی برگزار خواهد شد که برتری جزئی نیز یک نامزد را برنده انتخابات خواهد کرد و به این ترتیب هر کدام از نامزدها که ۱۰۴ رای در این دور کسب کند به عنوان رئیس فیفا انتخاب می‌شود.

 ۱۹:۱۵ دور دوم انتخابات فیفا در حالی شروع شد که هر کاندیدا به ۱۰۴ رای برای انتخاب به عنوان رئیس فیفا نیاز دارد.

۱۹:۳۰ همانند دور نخست روسای فدراسیون ها به ترتیب حروف الفبا برای دادن رای به نامزد مورد نظر خود اقدام خواهند کرد.

tel final1

Share