با حضور مسوولان

افتتاح رویداد ملی نوروزگاه در لاهیجان/از تمبر نوروزگاه گیلان رونمایی شد+عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان یادآور شد: نوروزگاه لاهیجان تا۲۸ اسفندماه برپا خواهد بود و آیین و سنن نوروزی گیلانیان را نمایش خواهد داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، رویداد ملی نوروزگاه در لاهیجان افتتاح و از تمبر نوروزگاه گیلان در خانه میرزا رونمایی شد.

photo459097047659819016_1در این مراسم فرشید شهبازی نوروزگاه را آشتی مجدد با فرهنگ اصیل هرمنطقه خواند که شاید در طول زمان دستخوش غبار فراموشی شده باشد.

مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان این که رویداد فرهنگی نوروزگاه به میراث ناملموس می‌پردازد، اذعان داشت: آنچه در نوروز مورد توجه قرار می گیرد فرهنگ و تلاش برای احیای سنت هاست.

شهبازی، نوروز را بزرگ‌ترین پرونده چندملیتی ثبت شده در یونسکو خواند و افزود: امروز ۱۲ کشور شامل ازبکستان، عراق، ترکیه، قزاقستان، ایران، پاکستان، افغانستان، قرقیزستان و… عضو این پرونده هستند.

این مسئول با بیان این که سازمان میراث فرهنگی نقش نگهبان عرصه فرهنگی را ایفا می نماید، خاطرنشان نمود: در نوروزگاه وحدت اقوام و دوستی با طبیعت و حیات بشریت مورد توجه قرار می گیرد.

مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان یادآور شد: نوروزگاه لاهیجان تا۲۸ اسفندماه برپا خواهد بود و آیین و سنن نوروزی گیلانیان را نمایش خواهد داد.

شایان ذکر است در این نمایشگاه صنایع دستی گیلان به صورت مستقیم عرضه خواهد شد.

تمبر نوروزگاه گیلان رونمایی شد

IMG_5724 در دومین روز از اجرای طرح نوروزگاه گیلان، تمبر این رویداد فرهنگی با حضور شعبانپور معاون عمرانی استادار، مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان، معاونین وی و همچنین مدیران سایر دستگاه های اجرایی در خانه میرزا کوچک جنگلی رونمایی شد.

رضا علیزاده در این مراسم با بیان اینکه نوروز آوردگاه گردشگری و خواستگاه سفر است، به حفظ هویت فرهنگی توسط مرمان گیلان در همه ادوار اشاره نمود و گفت: عید نوروز در گیلان تجلی زیبایی آیین های کهن این سرزمین است.

وی با بیان اینکه احیای سنت های کهن و آیین های اصیل در سالهای اخیر از سوی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان دنبال شده و رویدادهای فرهنگی بسیاری را به بار نشانده، به تعامل دیگر دستگاه های اجرایی و تشکل های مردم نهاد در انجام فعالیت های مذکور اشاره نمود و گفت: نوروزگاه و برگزاری آن در دو نقطه از گیلان آیینه تمام نمایی از فرهنگ این خطه سبز و حیات جاودانه و اصیل مردمان آن است.

tel final1

Share