مدیر حج و زیارت گیلان خبر داد:

اعزام زائران به حج تمتع در سال ۹۵/متقاضیان از ۱۱ اسفند اقدام کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیر حج و زیارت گیلان از اعزام زائران این استان برای حج تمتع در سال ۹۵ خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ،مدیر حج و زیارت گیلان از اعزام زائران این استان برای حج تمتع در سال ۹۵ خبر داد.

hajحسن فعال درباره اعزام زائران به حج تمتع اظهار کرد: حج یک فریضه و واجب شرعی است.

وی افزود: بر اساس مصوبه شورای هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری سازمان حج و زیارت طبق وظیفه قانونی خود برای حج تمتع در سال ۹۵ برنامه‌ریزی کرده و اقدام‌های خود را در جدول زمان‌بندی شده برای تحقق ادامه می‌دهد.

مدیر حج و زیارت گیلان به قطع رابطه یک‌طرفه روابط سیاسی عربستان با ایران اشاره کرد و گفت: با وجود این قطع رابطه، برنامه‌ریزی درباره حج تمتع انجام می‌شود زیرا سفر حج واجب شرعی است.

وی از تشرف زائران به حج تمتع در سال ۹۵ خبر داد و تصریح کرد: مرحله نخست این حج در ۲۰ خرداد ماه سال ۹۵ انجام می‌شود.

فعال از تمام دارندگان ﻗﺒﻮض ودﯾﻌﻪ‌ﮔﺬاری خواست از ساعت هشت صبح سه‌شنبه ۱۱ اسفندماه جاری تا ﭘﺎﯾﺎن وﻗﺖ اداری ۲۵ اسفندماه جاری با در دﺳﺖ داﺷﺘﻦ اﺻﻞ ﻗﺒﻮض ودﯾﻌﻪ‌ﮔﺬاری به همراه شناسنامه و کارت ملی ﺑﻪ ﻫﺮ کدام از ﺷﻌﺐ ﺑﺎﻧﮏ ﻣﻠﯽ اﯾﺮان بخشی از هزینه سفر خود را به مقدار ۵۰ ﻣﯿﻠﯿﻮن رﯾﺎل به ﺼﻮرت ﻋﻠﯽ‌اﻟﺤﺴﺎب ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﻮد در ﺑﺎﻧﮏ ﻣﻠﯽ واریز کرده و رسید بگیرند.

وی با اشاره به اینکه ﺑﺎﻧﮏ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ روز ﺷﻤﺎر ﺳﻮد ﻣﺘﻌﺎرف ﻣﺒﻠﻎ مذکور ﺑﻪ ﺣﺴﺎب ﺧﻮد زائر اﻗﺪام می‌کند، یادآور شد: از آﻧﺠﺎ ﮐﻪ ﺑﻪ دﻟﯿﻞ ﻗﻄﻊ رواﺑﻂ ﺗﺎﮐﻨﻮن اﻣﮑﺎن ﺣﻀﻮر ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﮔﺎن ﺳﺎزﻣﺎن ﺣﺞ در ﻋﺮﺑﺴﺘﺎن ﺑﺮای نهایی کردن اﺟﺎره ﻫﺘﻞ‌ﻫﺎ، ﺣﻤﻞ و ﻧﻘﻞ، ﺗﺪارﮐﺎت، ﺗﻐﺬﯾﻪ و …. وﺟﻮد ﻧﺪاﺷﺘﻪ، ﺑﺮﺧﻼف روﯾﻪ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﻣﺒﻠﻎ ﻣﺬﮐﻮر به صورت ﻋﻠﯽ‌اﻟﺤﺴﺎب ﺑﻮده و ﻫﺰﯾﻨﻪ ﻧﻬﺎﯾﯽ ﺳﻔﺮ در زﻣﺎن ﺛﺒﺖ‌ﻧﺎم ﻗﻄﻌﯽ می‌شود.

فعال متذکر شد: هزینه نهایی ﺑﺎ ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪن ﮐﺎروان‌ﻫﺎ و ﮔﺮوه‌ﻫﺎی ﻗﯿﻤﺘﯽ در ﻫﻔﺘﻪ نخست اردﯾﺒﻬﺸﺖ ﻣﺎه سال ۹۵ ﻫﻤﺰﻣﺎن ﺑﺎ ﭘﺮداﺧﺖ ﻗﺴﻂ دوم اعلام می‌شود.

وی اﻧﺠﺎم ﺣﺞ در ﺳﺎل ۹۵ را منوط به امضای ﺗﻮاﻓﻘﻨﺎﻣﻪ ﻣﺘﻌﺎرف ﺑﯿﻦ ﺳﺎزﻣﺎن ﺣﺞ و زﯾﺎرت و وزارت ﺣﺞ ﻋﺮﺑﺴﺘﺎن و ﭘﺬﯾﺮش ﺷﺮوط ﺟﻤﻬﻮری اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان برای ﺣﻔﻆ ﮐﺮاﻣﺖ، ﺷﺄن و ﺟﺎﯾﮕﺎه ﺣﺠﺎج اﯾﺮاﻧﯽ و ﺻﯿﺎﻧﺖ از ﺣﻘﻮق اﯾﻦ ﻋﺰﯾﺰان در ﻃﻮل ﻣﻮﺳﻢ حج است.

tel final1

Share