فرماندار رودبار خبر داد

از غار ۲۳۵ هزار ساله تا محل رویش سوسن چلچراغ;رودبار آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار رودبار غار دربند رشی با ۲۳۵هزار سال قدمت بعنوان قدیمی ترین سکونتگاه تاریخگذاری شده بشر ، چراغعلی تپه ، تپه جلالیه کلورز و دیگر تپه های باستانی ، قله ۲۷۰۵ متری درفک و بخچال طبیعی آن ، داماش محل رویش گل نادر سوسن چلچراغ ، پلهای باستانی لوشان و انبوه ، سرو هرزویل را از جمله مناطق گردشگر پذیر دیگر شهرستان برشمرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سید محمد احمدی فرماندار رودبار در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر این شهرستان گفت: امسال ۱۷۰ واحد اقامتی اعم از هتل و واحد گردشگری ، مهمانپذیر ، خانه مسافر ، مدارس ، کمپهای گردشگری و زائر سرا با ظرفیت اسقرار روزانه ۱۲۷۲ نفر پیش بینی شده است که امیدواریم در این زمینه دغدغه ای نداشته باشیم.FARMANDARI RUDBAR (7)

احمدی بیان کرد: ستاد هماهنگی خدمات سفر با تشکیل جلسه و برنامه ریزی تعریف شده با تجربه ای هم که در سنوات گذشته اندوخته است هماهنگی و تعامل خود را برای استقبال شایسته و بایسته از گردشگران نوروزی بعمل آورده است.

وی خاطر نشان کرد: بیمارستانها و در مانگاهها ، داروخانه ها ، راهدارخانه ها ، پایگاههای هلال احمر ، اورژانس ، امداد خودورو و کشیک تمام ادارات مهیای خدمات به مسافرین عزیز هستند.

فرماندار افزود: ۵۰۰۰ بروشور و اقلام تبلیغی گردشگری هم برای راهنمایی مسافران و گردشگران نوروزی تهیه شده است که در ایام تعطیلات توزیع خواهد گردید.

فرماندار جای جای شهرستان رودبار را دیدنی ، منحصر بفرد وزیبا دانست و افزود: مسافران عزیز می توانند از باغات همیشه سبز زیتون و مناطق ییلاقی و بکر ودلربا تا روستاها و جنگلها و بقاع متبرکه و مناطق صنعتی این شهرستان دیدن کنند.

وی غار دربند رشی با ۲۳۵هزار سال قدمت بعنوان قدیمی ترین سکونتگاه تاریخگذاری شده بشر ، چراغعلی تپه ، تپه جلالیه کلورز و دیگر تپه های باستانی ، قله ۲۷۰۵ متری درفک و بخچال طبیعی آن ، داماش محل رویش گل نادر سوسن چلچراغ ، پلهای باستانی لوشان و انبوه ، سرو هرزویل را از جمله مناطق گردشگر پذیر دیگر شهرستان برشمرد.

احمدی یادآور شد: امامزادگان واجب التعظیم محمد حنفیه بیورزین، شاه شهیدان خورگام ، حمزه لوشان ، طاهر رستم آباد و محتشم منجیل همه ساله ملجأ عاشقان و زوار زیادی خصوصا در یام تعطیلات نوروزی است.

وی همچنین گفت: علاوه بر مواهب طبیعی و آب بندان ها و استخرهای زیبای ذخیره آب ، مناطق صنعتی و نیز سد سفیدرود ، تاریک و شهربیجار و نیز حاشیه های آن جاذبه های گردشگری دارند.

tel final1

Share