از گوشه کنار سیاست در گیلان

از اخلاق انتخاباتی تا تخلف تبلیغاتی در رشت/ادعای تبعید کارمندان به دلیل رای ندادن به یک نماینده!/اگر مردم نباشند رهبر،مجلس و دولت مقبولیت ندارند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

از اخلاق انتخاباتی تا تخلف تبلیغاتی در رشت

گیل خبر نوشت:این روزها جامعه ایرانی درحال آماده شدن جهت برگزاری دوانتخابات همزمان است ، مطابق قانون همه کاندیدا ها این حق را دارند که از فرصت برابر جهت تبلیغ و معرفی خود به مردم استفاده کنند.
photo_2016-02-21_16-52-16-768x511اما آنچه در این بین آزار دهنده است این است که برخی کاندیداها برای رسیدن به پیروزی در این راه همه مرز های قانونی و اخلاقی را زیرپا می گذارند.
از نمونه های این تخلفات می توان به خرید و فروش احتمالی آرا به اشکال مختلف از جمله توزیع لاستیک خودرو و یا ظروف خانگی اشاره کرد که در مناطق حاشیه شهر و بخش ها رخ می دهد تا با سوء استفاده از ضعف مالی مردم محروم این مناطق برخی افراد به خواسته های خود دست یابند.
نصب بنر در فضاهای غیرمجاز ، نصب پوسترهایی خلاف قانون با ابعاد ۵۰*۷۰ ، وعده های دروغین و مواردی دیگر ؛ تنها در مواردی می شود بعضی افراد که در گذشته سوابق انتخاباتی نیز داشته اند تعداد تخلفاتشان به بالای۳۵۰ مورد رسیده است و این یک هشدار و زنگ خطر است.
وقتی امروز برای تبلیغات اخلاق و قانون زیرپا گذاشته می شود چه تضمینی وجود دارد که پس از انتخابات این افراد نماینده ای قانونمند و اخلاق مدار برای مردمان این شهرستان باشند ، قطعا مردم فهیم شهرستان رشت بسیار هوشمند تر هستند و با دقت این موضوعات را دنبال خواهند کرد.

ادعای تبعید کارمندان به دلیل رای ندادن به یک نماینده !

shekaridگیل نگاه نوشت: محمود شکری نماینده نهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهرستانهای تالش، رضوانشهر و ماسال جمعه شب ۳۰ بهمن، طی سخنانی در یکی از روستاهای لیسار تالش به زبان آذری و کنایه‌های تالشی اظهار کرد: «نمایندگی امانتداری، پرهیزگاری می‌خواهد و این جایگاهی برای استفاده‌های شخصی، خانوادگی، حزبی و گروهی نیست».

«عده‌ای نمی‌گذارند تا صدای من به گوش مردم برسد و در مورد بهره‌مند نمودن مردم از امکاناتی همچون گاز، برق، آسفالت و…، سایر کاندیدا‌ها انتقادات بسیاری مطرح کرده‌اند که کار نماینده گاز رسانی و برق رسانی و… نیست. در صورتی که تا پیش از خدمات نمایندگی من انگار خبری از دولت نبوده است».
شکری جاده‌های شرق گیلان را به روشنایی روز در شب و جاده‌های غرب گیلان را به گورستان تاریک در شب تشبیه کرد که با فشار‌های وی مسوولین وزارت راه برای نصب روشنایی اقدام خواهند کرد.

این نماینده مجلس از امنیت شغلی و آرامش کارمندان دولت نیز گفت که در دوره‌های گذشته به دلیل رای ندادن به نماینده خاص باید تبعید می‌شدند.

اگر مردم نباشند رهبر، مجلس و دولت مقبولیت ندارند 

۹۶۸۴۰۲IMG_8444سفیر سبز نوشت:نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر اینکه ۳۷سال از جمهوری اسلامی گذشت و نظام ما پابرجاتر، جهانگیرتر و جا افتاده تر است، ادامه داد: رهبری آگاه و مؤمن رمز بقای انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه توضیح المسائل را باید داشته باشیم تا بر اساس آن عمل کنیم، ادامه داد: تمام مراجع صاحب توضیح المسائل نمی توانند حاکم حکومت اسلامی باشند.

آیت الله قربانی ادامه داد: یک عده افراد را شما مردم باید معرفی کنید که خبرگان مرجع شناس و سیاست مدار با اشنایی از مسایل روز، جانشین رهبری را مشخص می کنند.

وی با اشاره به اینکه ۱۶۰نفر در کشور و هفت نفر هم در گیلان به عنوان کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان مشخص شده اند، گفت: مملکت را باید با برنامه و قانون اداره کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی قانون جامعه را وضع می کنند و مراقب وزرا، دولت و مسئولان کشور هستند و در هفتم اسفند مردم به کاندیداهای خود رای می دهند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه اگر مردم نباشند رهبر، مجلس و دولت مقبولیت ندارد، تصریح کرد: مردم هستند که کشور را نگه می دارند و مقام معظم رهبری فرمودند رای دادن شما در هفتم اسفند رای دادن به محمد مصطفی (ص)، امیرالمومنین(ع) و امام زمان (عج) است.

tel final1

Share