سخنگوی وزارت کشور

ارسال ۱۲۰ هزارصندوق‌ و ۱۱۰ میلیون تعرفه‌ رای به استان‌ها/اصل مخفی ماندن رای مردم رعایت شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سخنگوی وزارت کشور از ارسال ۱۲۰ هزار صندوق‌ و ۱۱۰ میلیون تعرفه‌ رای به همه استان‌های کشور برای برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز هفتم اسفند خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا ،سخنگوی وزارت کشور از ارسال ۱۲۰ هزار صندوق‌ و ۱۱۰ میلیون تعرفه‌ رای به همه استان‌های کشور برای برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز هفتم اسفند خبر داد.

IMG16321322حسینعلی امیری با بیان اینکه برای اخذ رای ۵۵ میلیون واجد شرایط دو انتخابات مجلس و خبرگان ۱۲۰ هزار صندوق تهیه و توزیع شد افزود: صندوق‌های اخذ رای با نظارت نمایندگان هیئت نظارت مُهر و موم و تحویل فرمانداری‌ها شدند و صبح ۷ اسفند طی تشریفات قانونی در شعب اخذ رای در معرض واجدان شرایط قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در اجرای دستور رئیس جمهور برای شفاف بودن صندوق‌ها و با هماهنگی شورای نگهبان صندوق‌ها به گونه‌ای طراحی شده است که محتوی داخل صندوق‌ها مشخص است اما رای نوشته شده در داخل تعرفه‌ها قابل خواندن نیست و اصل مخفی ماندن رای مردم رعایت شده است.

سخنگوی وزارت کشور درباره تعرفه ها نیز گفت: با توجه به برگزاری دو انتخابات و وجود ۵۵ میلیون واجد شرایط رای دهی ۱۱۰ میلیون تعرفه به اضافه ۱۵درصد تعرفه اضافه چاپ شده است. تعرفه ها امسال شرایط خاصی دارد و رنگ هر تعرفه به ازای هر استان متفاوت و مشخص است؛ به طوری که هر تعرفه فقط در استان مربوطه قابل استفاده خواهد بود و در استان‌های همجوار قابل استفاده نیست.

وی با اشاره به اینکه تعرفه‌ها در یکی از چاپ‌خانه‌های معتبر مخصوص چاپ اسکناس منتشر شده است گفت: تعرفه‌های رای‌گیری دارای شاخص‌های امنیتی فراوان است که قابل جعل نیست و هرگونه کپی از این تعرفه‌ها نیز به طور کامل قابل شناسایی است و امکان تقلب در تعرفه ها وجود ندارد.

امیری در بخش دیگری از اظهارات خود افزود:‌ با توجه به تعداد بالای نامزدها در کلان‌شهرها به مردم توصیه می‌کنیم که نامزدهای موردنظر خود را از قبل انتخاب کنند تا زمانی که وارد شعبه اخذ رای می‌شوند، آمادگی نوشتن برگه های تعرفه را داشته باشند زیرا به طور همزمان دو انتخابات برگزار می شود و به طور طبیعی تراکم در شعب اخذ رای بالا خواهد بود. توصیه می‌کنیم مردم رای دادن را به ساعات میانی و پایانی موکول نکنند زیرا در این ساعات با تراکم در شعب مواجه خواهیم بود و سبب معطلی مردم خواهد شد.

tel final1

Share