مدیرکل و معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان در جمع خبرنگاران عنوان کرد

اختصاص ۵۰ هزار تن قیر رایگان به طرح‌های هادی گیلان/۴ درصد عقب ماندگی گیلان جبران شد/پرداخت وام بلاعوض به خانوارهای روستایی دارای ۲ معلول و بیشتر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اکبرزاده با بیان اینکه گیلان جزو ۲ استان برتر کشور در جذب سهمیه قیر است اظهار کرد: میزان سهمیه قیر رایگان گیلان از ۱۲ هزار تن به ۵۰ هزار تن افزایش پیدا کرده است.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد اکبرزاده بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تسلیت ایام فاطمیه (س) اظهار کرد: توزیع قیر رایگان امسال برای اجرای طرح‌های هادی روستایی در کشور بی‌سابقه بوده است.

اختصاص ۵۰ هزار تن قیر رایگان به طرح‌های هادی گیلان

photo_2016-02-21_15-52-13به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت , مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه آسفالت راه های روستایی سبب می شود تا روستاییان استان گیلان بتوانند در امر جذب سرمایه و همچنین در امر اتصال روستایی دارای راه مستعد وایمن باشند تصریح کرد: به لطف خداوند توانستیم از شهریور ماه ۹۴ همزمان با اختصاص سهمیه قیر ظرف مدت ۶ ماه این سهمیه را جذب کنیم و با این حرکت ۴ درصد عقب ماندگی شاخص ملی در اجرای طرح هادی جبران شده است.

اکبرزاده از تقاضای  پذیرش حجم مازاد قیر رایگان برای استان گیلان خبر داد و افزود: با افتخار عرض می کنم که در یک تعامل سازنده با دهیاران ، بخشداران ، فرمانداران و استانداری محترم و جلسات گسترده ای که با معاونت هماهنگی و عمرانی برگزار شده این مهم اتفاق افتاده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان از جذب ۱۲ هزار تن سهمیه قیر رایگان خبر داد و بیان داشت:این میزان قیر در ۱۳۸ روستای استان بکار گرفته شد.

اکبرزاده با بیان اینکه گیلان جزو ۲ استان برتر کشور در جذب سهمیه قیر است اظهار کرد: میزان سهمیه قیر رایگان گیلان از ۱۲ هزار تن به ۵۰ هزار تن افزایش پیدا کرده است.
وی افزود: اعتبار قیر رایگان گیلان به ۱۸۶ میلیارد تومان ارتقا پیدا کرده است و این امر باعث شده است که نه تنها عقب ماندگی را در کشور جبران کنیم بلکه از شاخص ملی جلوتر حرکت کردیم و توانستیم سطح برخورداری روستای های گیلان را در اجرای طرح هادی به نحو چشم گیری ارتقا دهیم.
اکبرزاده گفت:همان طور که ما در کشور در رقابت قرار گرفتیم شهرستان ها هم  باید بتوانند در جذب قیر رایگان با یکدیگر رقابت کنند و هم اکنون شهرستان رشت از دیگر شهرستان ها جلوتر است.

پرداخت وام بلاعوض به خانوارهای روستایی دارای ۲ معلول و بیشترphoto_2016-02-21_15-52-20

بابایی معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گیلان در ادامه این نشست خبری در خصوص تامین مسکن خانوار های دو معلول عضو و بیشتر اظهار کرد:بنیاد مسکن کشور در طرح جامع مسکن روستایی توانست برای اولین بار در کشور دستور العمل جامعی را تبیین کند و طی جلسات انجام شده با سازمان بهزیستی استان گیلان برای ساخت مسکن خانوار هایی که دو معلول و یا بیشتر دارند اعلام آمادگی کردیم.

بابایی از شناسایی این خانوارها توسط سازمان بهزیستی خبر داد و یادآور شد: بهزیستی ۱۴ خانوار را در ابتدا اعلام کرد و طی جلسه ای که صبح امروز انجام شد ۱۲۹ خانوار دو معلول نیز به لیست اضافه شدند تا در سهمیه سال ۹۵ این افراد تحت پوشش قرار بگیرند.

وی افزود: به این ۱۴ نفر امسال ۱۵ میلیون تومان تسهیلات ۴ درصد پرداخت می شود  که این پرداخت را بنیاد مسکن در سه مرحله یا در شش مرحله انجام می دهد.

بابایی ادامه داد:طی تفاهم نامه سه جانبه با بهزیستی ، بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان قرار شد ۱۸ میلیون کمک بلاعوض به این افراد تخصیص داده شود.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گیلان با بیان اینکه بنیاد مستضعفان ۱۰ میلیون را تقبل کرده است یادآور شد: مبلغ شش میلیون تومان را سازمان بهزیستی تقبلکرده و دو میلیون تومان را هم بنیاد مسکن در مرحله سفت کاری پرداخت می کند.

بابایی در پایان گفت:بعد از اجرای طرح تامین مسکن خانوار های دو معلول و بیشتر طرح تامین مسکن خانوار های فاقد سرپرست را آغاز کرده ایم  که ۶۸۶ سهمیه در این پخش وجود دارد که مشکلات پروانه ساخت داشتند و این مشکلات هم حل خواهد شد.

خبرنگار:محمدجواد کوچک پور

tel final1

Share