خبرهای نوروزی استان گیلان

آغاز جشنواره نوروزی میراث روستایی گیلان/نوای خوش موسیقی محلی در انتظار گردشگران نوروزی/۲۲ شعبه بانک ملی در گیلان آماده خدمات رسانی به مردم و مسافران در نوروز

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،موزه میراث روستایی گیلان با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان ،موزه میراث روستایی گیلان با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است.

keder.ir-1-2028رضا علیزاده با اعلام این خبر افزود: این اکوموزه با هدف آشنا کردن گردشگران و مسافران نوروزی با فرهنگ،آیین و رسوم سنتی مردم گیلان و نیز ایجاد شور و نشاط عمومی، فعالیت خود را برای نوروز ۹۵ آغاز کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان ،برنامه های فرهنگی از جمله اجرای موسیقی سنتی،پخش مستند موزه میراث روستایی و نیز لافند بازی را از مهمترین برنامه های این اکو موزه در ایام نوروز برشمرد.

برگزاری ایستگاه نقاشی برنامه دیگری بود که علیزاده با تاکید بر اجرای برنامه های متنوع برای کودکان به آن اشاره کرد.

وی همچنین با اجرای مراسم آئینی ،از برگزاری برنامه های فرهنگی نوروز خوانی،رابچره و عروس گوله خبر داد.

گفتنی است موزه میراث روستایی گیلان با ۲۶۳ هکتار شیوه و سبک زندگی پیشینیان و اقوام گذشته گیلان را به نمایش می گذارد که تاکنون هفت فاز آن به بهره برداری رسیده است.

نوای خوش موسیقی محلی در انتظار گردشگران نوروزی

میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با برگزاری آیین ها و نواهای محلی این استان به استقبال گردشگران نوروزی می رود.

رضا علیزاده با ابراز خرسندی از آمادگی تمامی دستگاه های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان برای میزبانی از گردشگران نوروزی اظهار داشت:مقدمات حضور گردشگران در جای جای استان مهیا بوده و ارائه خدمات باکیفیت به آنان در تمامی مناطق استان صورت خواهد گرفت.
این مسئول اجرای موفق رویداد نوروزگاه در گیلان را نقطه آغازی برای فعالیت های عیدانه در استان دانست و بیان داشت:نوروزگاه تکراری هنرمندانه برای نمایش آیین و سنن اصیل نوروز و جلوه ای از وحدت اقوام بود.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان برپایی نمایشگاه صنایع دستی،خوراک و شیرینی های محلی در مناطق مختلف استان را پیشکشی برای گردشگران دانست و گفت:در این نمایشگاه ها نوای خوش موسیقی محلی به افتخار میهمانان نوروزی نواخته می شود.
وی با اشاره به چاپ بیش از صدهزار نسخه اقلام فرهنگی شامل نقشه استان،بروشور مناطق گردشگری و اطلاعات ضروری گیلان؛از توزیع این اقلام در مبادی ورودی استان، شهرستانها و نیز در ایستگاه های اطلاع رسانی گردشگر در داخل مناطق شهری و نیز در جوار جاذبه های فرهنگی،تاریخی و بقاع متبرکه خبر داد.
علیزاده به حضور راهنمایان گردشگری در ایستگاه های اطلاع رسانی و مناطق تفریحی اشاره نمود و افزود:این اقدام در راستای آشنایی گردشگران با فرهنگ و پیشینه اصیل استان گیلان و هدایت آنها به سمت جاذبه های گردشگری انجام شده است.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان تصریح نمود: نظارت و بازرسی از اماکن اقامتی و پذیرایی بصورت مستمر در حال انجام است و برخورد جدی با واحدهای متخلف در دستور کار بازرسان اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان قرار دارد.
علیزاده با تقدیر از گردشگرانی که گیلان را بعنوان مقصد سفر خود انتخاب نمودند،از این میهمانان نوروزی خواست تا با حفظ و نگهداری از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری ،امانتدار این میراث ارزشمند برای آیندگان باشند.

۲۲ شعبه بانک ملی در گیلان آماده خدمات رسانی به مردم و مسافران در نوروز

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های گیلان از خدمات رسانی ۲۲ شعبه بانک ملی در استان به شهروندان و مسافران طی ایام نوروز به غیر از جمعه ها و اول فروردین ماه خبر داد.

سید شامخ هاشمی تکلیمی افزود: ۲۲ شعبه منتخب بانک ملی در ایام تعطیلات نوروزی در شهرستان های استان از ساعت ۹ تا ۱۲ خدمات رسانی می کنند.

وی اظهار کرد: از این تعداد، شش شعبه برای شهر رشت و مابقی در شعبه های اصلی بانک ملی شهرهای استان پیش بینی شده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های گیلان اضافه کرد: همچنین ۲۰۰ دستگاه خود پرداز بانک ملی در استان به طور شبانه روزی آماده خدمات رسانی به هموطنان هستند.

هاشمی تکلیمی با بیان اینکه مردم نگران بروز اشکال احتمالی در خودپردازها نباشند، تصریح کرد: اگر دستگاه های خودپرداز بانک ملی در هر ساعاتی از شبانه روز دچار اختلالاتی شوند، بلافاصله مشکل بوسیله پیامک به مسئول آن شعبه اطلاع داده می شود.

وی اضافه کرد: مدیران شعب خود بلافاصله به رفع اشکال چه نقص فنی و یا چه نداشتن وجه، اقدام خواهند کرد.

گیلان یکی از استان هایی است که همواره مقصد گردشگران در ایام تعطیلات نوروز و تابستان است.

در نوروز سال گذشته، شش میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر در این استان اقامت داشتند.

tel final1

Share