رئیس پلیس گیلان در جمع خبرنگاران مطرح کرد

برقراری ماهانه ۵۵ هزار تماس مردمی با سامانه ۱۱۰/بیشترین وقوع جرم در صومعه سرا و کمترین انزلی

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سردار میرحیدری از برقراری ماهانه ۵۵ هزار تماس مردم با سامانه ۱۱۰ خبر داد و دز ادامه گفت: در سال ٩۴ نسبت به سال گذشته ۶۶ درصد افزایش را شاهد بودیم و در مجموع ۶۶٠ هزار و ۵٢٧ مورد تماس داشتیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سردار محمدرضا میرحیدری رئیس پلیس استان گیلان در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت ایام فاطمیه با بیان اینکه امروزه پلیس متفاوت تر از گذشته عمل می کند اظهار کرد: اگر نظام اجتماعی در جامعه شکل بگیرد در راستای آن اخلاق اجتماعی هم حفظ می شود و پلیس باید به آن شاخص هایی که اسلام تعیین نموده است برسد.

کاهش ۵۸ درصدی جرایم کارکنان ناجا

photo_2016-03-10_15-44-33به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت , رئیس پلیس گیلان نیروی انتظامی را مسئول حفظ امنیت و آرامش جامعه دانست و گفت: با افزایش سطح علمی و به صورت دانش محور و با همکاری مراکز علمی و حوزوی در جهت ارتقا سطح ماموریت ها انجام وظیفه می کند.
وی افزود:اتاق فکر  در پلیس سبب می شود کار به صورت علمی در مجموعه دنبال شود و امروز با بکارگیری نیرو های تخصصی و پلیس های تخصصی روش های نوین علمی جایگزین روش های سنتی می شود.

سردار میرحیدری با بیان اینکه نیروی های ما متدین و با ایمان هستند اظهار کرد: در سال جاری ۵٨ درصد‏ جرائم کارکنان نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

کاهش ۲ درصدی جرم در سال جاری

فرمانده انتظامی گیلان رویکرد پلیس پیشگیرانه دانست و گفت:حفظ دیانت مردم ,حفظ جان و اموال مردم از اهداف مهم ما است.

وی یادآور شد:با همکاری سازمان های مختلف از ابتدای سال جاری تا به حال ٢ درصد‏ کاهش جرایم را شاهد بودیم و از نیمه دوم سال جاری این جرایم تقریبا ١٨ درصد‏ کاهش پیدا کرده است.

برقراری ماهانه ۵۵ هزار تماس مردمی با سامانه ۱۱۰

سردار میرحیدری  از برقراری ماهانه ۵۵ هزار تماس مردم با سامانه ۱۱۰ خبر داد و دز ادامه گفت:در ارتباط با تماس های مردمی با ١١٠ در سال ٩۴ نسبت به سال گذشته ۶۶ درصد افزایش را شاهد بودیم و در مجموع ۶۶٠ هزار و  ۵٢٧ مورد تماس داشتیم.
وی بیشترین تماس های دریافتی را در مورد مسائل راهنمایی و رانندگی با بیش از ۸۰ هزار مورد دانست و اعلام کرد: ۵٩ هزار و ٩٢٧ مورد از تماس ها در ارتباط با نزاع و درگیری و ۴٩ هزار و  ٧۵١ مورد در ارتباط با آسیب های اجتماعی است.

سردار میرحیدری با بیان اینکه خوشبختانه کمترین تماس ها درباره با امور امنیتی و قتل بوده است اظهار کرد:در حوزه تصادفات راهنمایی و رانندگی ۶ درصد‏ کاهش تلفات فوتی داریم.

فرمانده انتظامی گیلان در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح «گیلان مطهر» با همکاری روحانیون و مراکز علمی برای اولین سال در استان گیلان خبر داد و گفت:
قصد داشتیم ٣١٣ پایگاه را در سطح استان برگزار کنیم که چون سال اول اجرا می باشد با ۵٠ درصد ‏ کاهش ایستگاه ها همراه هستیم.

اجرای طرح جمع آوری معتادان از بیستم اسفند

سردار میرحیدری گفت:با تدابیر اتخاذ شده در استانداری گیلان از بیستم اسفند طرح جمع آوری معتادان رها شده اجرا خواهد شد و این افراد تا پایان فروردین با همکاری سازمان بهزیستی سازمان دهی خواهند شد تا تحت درمان گیرند.

رئیس پلیس گیلان به کاهش ۴۱ درصدی قتل در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت:الحمد الله در حوزه سیاسی و امنیتی با توجه با برگزاری انتخابات و حضور چشم گیر مردم فضای کاملا آرام و یدون مشکلی را شاهد بودیم.

بیشترین وقوع جرم در صومعه سرا و کمترین انزلی

سردار میحیدری با بیان اینکه ۶۵ nvصد جرایم مختص مرکز استان بوده است یادآور شد: که با توجه به جمعیت شهر متعادل است و بیشترین افزایش جرایم مربوط به شهرستان صومعه سرا و کمترین افزایش مختص بندر انزلی بوده است.

اجرای طرح ویژه چهارشنبه آخر سال در گیلان

رئیس پلیس گیلان با تأکید بر برخورد شدید با اخلال‌گران نظم و امنیت عمومی در چهارشنبه پایان سال، خاطرنشان کرد: خانواده های عزیز گیلانی مراقب فرزندان خود در چهارشنبه اخر سال باشند.
وی افزود:افرادی که توسط نیروی های انتظامی در چهارشنبه سوری  دستگیر شوند تا پایان تعطیلات نوروز بازداشت خواهند بود و همچنین خودرو هایی که باعث بی نظمی شود حداقل یک ماه توقیف خواهند بود.

سردار میرحیدری همچنین شعار پلیس در سال ٩۵  را «پلیس و مردم ، نظم و قانون مندی ، نشاط بهاری » دانست.

تدابیر پلیس برای کاهش خودکشی در گیلان

فرمانده انتظامی گیلان در پاسخ به سوال خبرنگار دیارمیرزا مبنی بر تدابیر پلیس در خصوص جلوگیری از خودشکی با توجه به روند افزایشی آن در جامعه اظهار کرد: امروز شاهد رشد چشم گیر خودکشی در جامعه هستیم که بنده در آینده جلساتی را با سازمان ها و نهاد های مرتبط برگزار خواهیم کرد تا کمتر شاهد این پدیده باشیم.

خبرنگار:محمدجواد کوچک پور

tel final1

Share