مدیرعامل سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی شهرداری رشت خبرداد:

افزایش ۲۷ تا ۳۰ درصدی کرایه های تاکسی برای سال آینده در رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرعامل سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی شهرداری رشت از افزایش ۲۷ تا ۳۰ درصدی کرایه های تاکسی برای سال آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا ،مرتضی شریفی ضمن تشکر از همکاری، دقت و حسن نیت رییس کمسیون حمل و نقل ترافیک ، رییس کمسیون برنامه و بودجه و همچنین تمامی اعضای شورای شهرنسبت به رفاه حال معیشتی رانندگان حمل و نقل عمومی و رفاه حال شهروندان، از افزایش نرخ کرایه تاکسی برای سال آینده خبر داد و گفت: افزایش کرایه تاکسی ها باید متناسب با هزینه های بالای استهلاک خودروها باشد که در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ این هزینه برای رانندگان تاکسی این هزینه ها،تا ۳۸ درصد و برای رانندگان مینی بوس تا ۴۸ درصد افزایش داشته است.

sharifi-88dd-bf88b2307f1dوی به نرخ تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی و بررسی های انجام شده، اشاره کرد و افزود:افزایش میزان هزینه های معیشتی برای رانندگان تاکسی تا ۵۰ درصد و برای رانندگان مینی بوس تا ۶۰ درصد بوده و جامعه رانندگان حمل و نقل عمومی با بارزترین افزایش نرخ هزینه های خود در این دو مقوله مواجه هستند.

شریفی ادامه داد: با توجه به این دو مقوله و غیرواقعی بودن نرخ کرایه های تاکسی در سطح شهر و فشارهای معیشتی تاکسی داران و رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی،با نظر مساعد اعضای شورای شهر تصمیم بر این شد تا نرخ کرایه تاکسی ها و مینی بوس ها بین ۲۷ تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کند که این میزان افزایش در خطوط مختلف، متفاوت است.

وی با تشکر از زحمات مهدوی فرماندار شهرستان رشت گفت: فرماندار شهرستان رشت همیشه و در همه حال همراه و همیار ما بوده اند که امیدواریم با مساعدت و حسن نظر ایشان با افزایش نرخ کرایه های تاکسی،کمی از دغدغه های معیشیتی این قشر از جامعه را بکاهیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی شهرداری رشت در ادامه با بیان اینکه ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی درون شهری از دیگر مشکلاتی است که در کل کشور وجود دارد، به نوسازی ناوگان تاکسیرانی به عنوان دیگر برنامه های سازمان تاکسیرانی اشاره کرد و گفت: باتوجه به برنامه ریزی های دولت برای نوسازی تاکسی ها، ناوگان تاکسیرانی در انتظار نوسازی خواهد بود.

شریفی در پایان تسریع در روند نوسازی تاکسی ها فرسوده در سطح شهر رشت را ضروری خواند و اضافه کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته برای ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات تاکسیرانی و همچنین تاثیر مستقیم خودروهای فرسوده در آلودگی محیط زیست امیدواریم هرچه زودتر شاهد نوسازی و بهسازی ناوگان تاکسیرانی در رشت باشیم.

tel final1

Share