آیت‌الله زین‌العابدین قربانی

۲۲ بهمن تبلور اسلام ناب محمدی (ص) است/امام خمینی (ره) با فهم قرآنی انقلاب اسلامی را به وجود آورد/قرآن استوارترین روش زندگی را به انسان تعلیم می‌دهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،آیت‌الله زین‌العابدین قربانی پیش از ظهر امروز در دیدار با استادان، پیشکسوتان، مدیران موسسه‌ها، خانه‌های قرآنی و فعالان قرآنی گیلان در بیت امام جمعه این شهر با تبریک دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: ۲۲ بهمن تبلور اسلام ناب محمدی (ص) است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،به نقل از فارس ، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی پیش از ظهر امروز در دیدار با استادان، پیشکسوتان، مدیران موسسه‌ها، خانه‌های قرآنی و فعالان قرآنی گیلان در بیت امام جمعه این شهر با تبریک دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: ۲۲ بهمن تبلور اسلام ناب محمدی (ص) است.

ghorbani__4162وی با بیان اینکه ۲۲ بهمن روز دفن حکومت طاغوتی است، افزود: فعالیت‌های قرآنی در گیلان خوشحال‌کننده بوده و از زمان گذشته برنامه‌های قرآنی در مکتب‌خانه‌های شهرها و روستاها گسترش پیدا کرده است.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه در گذشته نسبت به قرآن تنها با روخوانی و ترجمه محدود توجه می‌شد، افزود: موج قرآن‌خوانی و قرآن‌دانی در زمان گذشته وجود نداشت.

وی تصریح کرد: در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی موج گسترده‌ای در قرآن به وجود آمد و روخوانی، تجوید، قرائت، فهم و محتوا و تفسیر عالی قرآن و درک مسائل مربوط به آن موج عظیمی در جامعه پدید آورده است.

قربانی با تأکید بر فهم بیشتر از قرآن، گفت: قرائت، تلاوت و تجوید مقدمه‌ای برای فهم قرآن است و امام خمینی (ره) با فهم قرآنی انقلاب اسلامی را به وجود آورد.

وی اظهار کرد: بسیاری بر این باور بودند روزگار دین دیگر سپری شده و قرآن نمی‌تواند پاسخگوی مردم باشد اما امام (ره) با حرکت انقلابی که به وجود آورد نشان داد حلال و حرام پیامبر (ص) تا روز قیامت پابرجاست منتهی فهم این حلال و حرام را هر کسی نمی‌تواند تشخیص دهد.

به گفته نماینده ولی فقیه در گیلان، فهم تشخیص حلال و حرام خدا در درجه نخست مربوط به پیامبر (ص) است و پس از آن ائمه (ع) و شاگردان مکتب آنها می‌توانند تشخیص دهند.

وی خاطرنشان کرد: اسلامی که یهودیان تعریف می‌کنند مشخص است با برنامه‌های ظلم، ستم، تعدی و آدم‌کشی سازگاری دارد اما اسلامی که پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) و عالمان ربانی معرفی می‌کنند اجازه نمی‌دهد کشتار انسان‌ها انجام شود.

قربانی با بیان اینکه تشکیل جلسه‌های قرآنی باید در راستای فهم اسلام ناب محمدی (ص) باشد، یادآور شد: این جلسات باید بتواند نسل امروز را با حقایق قرآن آشنا کند.

وی قرآن را کتاب زندگی خواند و متذکر شد: قرآن استوارترین روش زندگی را به انسان تعلیم می‌دهد.

tel final1

Share