گزارش هفتگی کتاب‌های پرفروش رشت

هفته‌ی گذشته بیش از هر چیز دیگری حضور «چهار اثر از فلورانس اسکاول شین» به چشم میخورد که در فهرست پرفروش‌های هر دو کتابفروشی شهرکتاب و بدر حضور دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روزنامه اعتماد ویژه گیلان , هفته‌ی گذشته بیش از هر چیز دیگری حضور «چهار اثر از فلورانس اسکاول شین» به چشم میخورد که در فهرست پرفروش‌های هر دو کتابفروشی شهرکتاب و بدر حضور دارد. این رمان که این روزها جایگاه ویژه‌ای در کتابفروشی‌های شهر رشت دارد سه هفته‌ی گذشته کتاب منتخب هفته در کتابفروشی شهر کتاب شد. در ادامه به بررسی کتاب‌های پرفروش در کتابفروشی‌های شهر رشت می‌پردازیم.

کتاب فروشی شهر کتاب:

کتاب_۱۶۰۱۶۱۲۶dddbfیک مجموعه کمیک، یک کتاب در مورد موسیقی، یک کتاب شعر به همراه رمان همیشه پرفروش چهار اثر از فلورانس اسکاول شین مجموعه کتاب‌های پرفروش این هفته‌ی کتابفروشی شهر کتاب را تشکیل دادند. کتاب «شهر هرت» نوشته‌ی بزرگمهر حسین پور کتاب منتخب هفته در این کتابفروشی شد. حسین پور که یک روزنامه نگار و کاریکاتوریست است در نشریات مختلفی از جمله گل آقا و هفته نامه چلچراغ قلم زده و این کتاب بعد از «ماجراهای دلمه»، «ساندویچ»، «قروقمبیل های قلمی بی قال و قیل» و «من گوساله‌ام» چهارمین مجموعه‌ی کمیک استریپ وی است. او در مورد آخرین اثر خود گفت: «این کتاب یک نوع تلنگر به رفتارها و ظلم هایی است که هر انسان در زندگی به خود و اطرافیانش‌ می‌کند و مطالعه آن می‌تواند در بهبود تعاملات اجتماعی اثری جدی داشته باشد». ‌کتاب ریتم موسیقی اثر شهرام مظلومی که تاکنون به چاپ بیستم هم رسیده در جایگاه دوم پرفروش‌های این هفته در این کتابفروشی شهر کتاب دست یافت. این کتاب مجموع درس‌ها و تمرین‌های طبقه‌بندی شده‌ی ریتم است که در شش فصل تدوین شده است و تاکید مطالب بیشتر بر اجرای فیگورهای ریتمیک است. «چهار اثر از فلورانس اسکاول شین» و کتاب شعر «دیشب باران مرا شسته امروز توام» اثر کامران رسول زاده به ترتیب در رتبه‌های سوم و چهارم این کتابفروشی قرار گرفتند. این کتاب شعر در قالب اشعار سپید کوتاه و با مضامین عاشقانه، اجتماعی اولین بار در سال ۹۱ به چاپ رسید.

کتاب‌های پرفروش کتابفروشی شهر کتاب عبارتند از:

۱‌) شهر هرت/ نویسنده: بزرگمهر حسین پور/ نشر مثلث
۲) ریتم در موسیقی/ شهرام مظلومی/ سال چاپ: ۱۳۹۲/ تعداد صفحه: ۷۷/ نشر سروش
۳) چهار اثر از فلورانس اسکاول شین/ مترجم: گیتی خوشدل/ نشر پیکان
۴)دیشب باران مرا شسته امروز توام/ شاعر: کامران رسول زاده/ سال چاپ:۱۳۹۱/ نشر مروارید

کتابفروشی بدر:

کتاب «حکایت دولت فرزانگی» که در اولین روزهای تهیه‌ی گزارش کتاب های پرفروش شهر رشت حضوری مستمر و همیشگی داشت بعد از سه ماه غیبت دوباره به فهرست ما باز گشته است و این بار با بازگشتی قدرتمند، توانست در صدر پرفروش های شهر کتاب قرار بگیرد و عنوان کتاب منتخب هفته در این کتابفروشی را به خود اختصاص دهد. این کتاب که با محور کسب درآمد تنظیم شده تاکنون بارها با نام های مختلفی از جمله «راز میلیونر یک شبه»، «حکایت دولت و فرزانه شدن»، «درس هایی برای رسیدن به موفقیت» و … به فارسی ترجمه شده که ترجمه ی گیتی خوشدل با نام «حکایت دولت فرزانگی» که یکی از کاملترین ترجمه های این اثر هم محسوب میشود مورد توجه مخاطبین کتاب در کتابفروشی بدر قرار گرفت.
رمان «دختر شینا» که به موضوع دفاع مقدس و جنگ ایران و عراق می‌پردازد در جایگاه دوم این کتابفروشی قرار گرفت.

کتاب‌های پرفروش کتابفروشی بدر عبارتند از:
۱) حکایت دولت فرزانگی/ نویسنده مارک فیشر/ مترجم:گیتی خوشدل/ تعداد صغحه: ۱۱۶/ نشر قطره
۲) دختر شینا (خاطرات قدم خیر محمدی)/ مصاحبه و تدوین: بهناز ضرابی زاده/ تاریخ انتشار:۱۳۹۲/ تعداد صفحه: ۲۶۳/ نشر سوره
۳) افسوس برای نرگس های افغان/ نویسنده: ژیلا بنی یعقوب/ تاریخ انتشار ۱۳۹۴/ تعداد صفحه: ۳۰۴/ نشر کویر
۴) چهار اثر از فلورانس اسکاول شین/ مترجم: گیتی خوشدل/ نشر پیکان

Share