سرمربی تیم ملی فوتبال ایران

کی‌روش استعفایش را به کفاشیان داد/نمی خواهم تیم ملی به خاطر من آسیب ببیند/بمانم پولی به فوتبال نمی دهند/کفاشیان نمی‌تواند هم مردم را راضی نگه دارد و هم گروه حاضر در طبقه سوم فدراسیون فوتبال را

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اعلام کرد که استعفای خود را تقدیم رئیس فدراسیون کرده است.

رفتن بی بازگشت کارلوس کیروش از ایران!؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از نود،سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: رئیس فدراسیون فوتبال باید تشخیص بدهد که در جلسه با دبیرکل یوفا چه کسانی حضور داشته باشند و من احتیاجی به عکس یادگاری با اینفانتینو، زیدان و فرگوسن ندارم.

keyrosh کارلوس کی‌روش پس از حضور در فدراسیون فوتبال گفت: پیش از هر چیز باید تاکید کنم من هیچ مشکلی با هیچ‌کس ندارم. یک مثال است که می‌‌گوید من از صندلی خود برنمی‌خیزم تا برای خودم مشکل بخرم اما وقتی مشکل به سمت شما می‌آید باید آن را درک کرده و حل کنید.

نیازی به عکس یادگاری  با اینفانتینو، زیدان و فرگوسن ندارم
وی افزود: بسیار شفاف می‌گویم هیچ مشکلی با کسی ندارم، به ویژه با کفاشیان چون او رئیس فدراسیون فوتبال است و او باید تعیین کند که چه کسانی را برای نشست با اینفانتینو دعوت کنند یا نکنند. صادقانه بخواهم بگویم این است که نیازی به عکس یادگاری  با اینفانتینو، زیدان و فرگوسن ندارم.

مشکلی با کفاشیان ندارم و باید به او کمک کنم
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران افزود: مشکلی با کفاشیان ندارم، اما یکسری از افراد نزدیک به کفاشیان هستند که مشکل‌سازی می‌کنند و آن وقت است که ما به مشکل می‌خوریم. مشکلی بین من و کفاشیان وجود ندارد، اما به این نتیجه رسیدم که باید به کفاشیان کمک کنم.

بابت ماندن من احوال یکسری در طبقه سوم فدراسیون ناخوشایند می‌شود
کی‌روش خاطرنشان کرد: خیلی شفاف می‌گویم اگر کفاشیان مرا نگه دارد مردم خوشحال خواهند شد و او از حمایت مردم برخوردار خواهد بود. همچنین بازیکنان تیم ملی هم بابت این اتفاق خوشحال خواهند شد، اما بابت ماندن من احوال یکسری در طبقه سوم فدراسیون ناخوشایند خواهد شد. رفتن من می‌تواند باعث شود کفاشیان یکسری حمایت‌های لازم برای حل مشکلات مالی فوتبال ایران را فراهم کند.

کفاشیان نمی‌تواند هم مردم را راضی نگه دارد و هم گروه حاضر در طبقه سوم فدراسیون فوتبال را
وی در ادامه خاطرنشان کرد: خیلی شفاف است که کفاشیان نمی‌تواند کاری کند که هم مردم را راضی نگه دارد و هم گروه حاضر در طبقه سوم فدراسیون فوتبال را، مطمئناً رئیس فدراسیون توانایی راضی نگه داشتن هر دو طرف را ندارد.

استعفای من کمک می‌کند تا مشکلات مالی فدراسیون برطرف شود
سرمربی تیم ملی فوتبال عنوان کرد: به همین خاطر من اینجا هستم تا درخواست استعفای خود را برای تاریخ ۳۰ آوریل ۲۰۱۶ تقدیم فدراسیون کنم. مطمئنم این مسئله کمک شایانی خواهد کرد تا فدراسیون بتواند کمک‌های مالی لازم را برای حل مشکلات فدراسیون فراهم کند.

برای دیدار با اینفانتینو دعوت نشدم نه از سوی کفاشیان و نه از سوی تشریفات فدراسیون
کی‌روش با اشاره به صحبت‌های مطرح شده روز گذشته از قول او و دیگر مسئولان فدراسیون تصریح کرد: من راجع به اتفاقات دیروز بار دیگر می‌گویم مشکلی با کسی ندارم. در خصوص دیدارم با دبیرکل یوفا نه از سوی کفاشیان و نه از سوی تشریفات فدراسیون دعوتنامه‌ای دریافت نکردم، حتی اگر توجه کنید کفاشیان هم در مصاحبه خود به این نکته تأکید کرد که فرصت نداشته برای دعوت از من برای دیدار با دبیرکل یوفا تماس بگیرد.

من تمام طراحی‌های مرکز تخصصی تمرین تیم ملی را فراهم کردم
وی افزود: مطلب بعدی این است که باز هم تکرار می‌کنم من در بدو ورود به ایران که به بیش از چهار سال گذشته برمی‌گردد با همه بازیکنان، مسئولان و مهندسان در ارتباط بودم و تمام طراحی‌های مرکز تخصصی تمرین تیم ملی را فراهم کردم. این مرکز، مرکزی است که در سطح جهان تیم‌های ملی و باشگاه‌ها جهت ارتقای سطح و توسعه فوتبال ملی و باشگاهی خود از آن استفاده می‌کنند. من و دستیارانم بسیار سخت کار کردیم و مقدمات اولیه را برای شروع کار فراهم آوردیم.

می‌خواستم مرکز تخصصی تیم ملی میراثی از طرف من برای فوتبال ایران باشد اما آن خانم دکتر دخالت کرد
سرمربی تیم ملی فوتبال خاطر نشان کرد: می‌خواستم آن ساختمان میراثی از طرف من برای فوتبال ایران باشد. در واقع این مرکز مثل بچه خودم بود که می‌خواستم رشد کرده و بزرگ شود، اما متأسفانه در مقطع دوم زمانی این خانم پزشک در موضوع ورود، دخالت و سوءاستفاده کرد، آنهم در ساختمانی که کار احداث آن را شروع کرده بودیم. من یکبار این خانم را دیدم و به او گفتم این کار را نکرده و دخالت نکند، چون قرار است این ساختمان مجهز به تجهیزات ریکاوری و عملکردی بسیار مهم برای آینده فوتبال ایران شود. در واقع قرار بود این مرکز یک میراث مهم از من برای فوتبال ایران باشد، اما متأسفانه آنها احتمالاً به دلیل منافع پزشکی که داشتند در این مرکز ورود کردند.

با صلح و صفا به ایران آمده و با صلح و صفا هم اینجا می‌مانم
کی‌روش تاکید کرد: بازیکنان بزرگ فوتبال ایران  مثل علی کریمی، جواد نکونام و افشین پیروانی این موضوع را تأیید می‌کنند که مرکز تمرینی تخصصی فوتبال ایران قرار بود ساخته شود اما کار به آنجا نکشید. به هر حال تصمیم نهایی را کفاشیان به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال در این خصوص می‌گیرد و من هیچ‌گونه مشکلی با این تصمیم‌گیری‌ها ندارم. متأسفانه صحبت‌های خلاف واقعیات را برخی‌ها مطرح می‌کنند، اما باید بگویم من با صلح و صفا به ایران آمده و با صلح و صفا هم اینجا خواهم ماند.

با استعفای من آنهایی که به تیم امید کمک کردند به تیم ملی هم کمک خواهند کرد
وی افزود: شفاف می‌گویم من امروز استعفا ندادم بلکه اینجا آمدم تا درخواست استعفای خود را به تاریخ ۳۰ آوریل ۲۰۱۶ به کفاشیان بدهم. چون فکر می‌کنم با این کار این مسیر و خیابان باز خواهد شد تا افرادی که از تیم امید حمایت و پشتیبانی کردند نسبت به تیم بزرگسالان نیز این کار را انجام دهند. بنابر این از آنها خواهش می‌کنم تشریف بیاورند و از تیم ملی حمایت کنند.

من در استخدام کمیته بازاریابی نیستم
سرمربی تیم ملی فوتبال در پاسخ به این پرسش که آیا کفاشیان با شما تماس گرفت و برای دیدار با اینفانیتیو دعوت کرد، گفت: هیچ وقت خود کفاشیان با من تماس نگرفت، بلکه یک نفر از کمیته بازاریابی با من تماس گرفت، من ارتباطی با کمیته بازاریابی نداشته و استخدام این کمیته نیستم.

کی‌روش در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه اینفانتینو در مصاحبه اختصاصی با رسانه وی اعلام کرده نشستی که برگزار شد بین او و کفاشیان بوده و نیازی به حضور کی‌روش نبوده است، تاکید کرد: این صحبت‌ها را خودتان باور می‌کنید؟ شما چنین صحبت‌هایی را مطرح می‌کنید که حاشیه درست می‌شود. من از صحبت‌های خنده‌دار شما تشکر می‌کنم!

***

همچنین کی روش بعد از نشست با علی کفاشیان پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد. سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: من نگفتم ساعت ۹ جلسه داریم. از شما خبرنگاران عذرخواهی می کنم اگر امروز معطل شدید. همانطور که گفتم جلسه امروز برای این بود که بگویم مشکلی با کفاشیان نداریم. همان طور که همه می‌دانند هیچ کاری را نمی توان انجام داد و فقط می‌توانیم این مسیر را باز کنیم تا آخر این دوره مقدماتی تا بتوانیم به اهداف مان برسیم. بدون حمایت مسئولان رسمی هیچ آینده ای نمی توان برای موفقیت قائل شد.

وی ادامه داد: در طبقه سوم مرا نمی‌خواهند و اگر بمانم پولی به فوتبال نمی رسد.

کی‌روش در ادامه اظهاراتش توضیح داد:‌ من درخواست استعفایم را تقدیم به مسئولان کردم و الان زمانی است که برخی می‌توانند به گزینه‌های مدنظرشان فکر کنند.

وی افزود: خود شما ببینید که در سه سال گذشته عمده مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم کردید، به دلیل تحریم‌ها و مشکلات مالی بود و ما با این مشکلات روبرو بودیم. اما به صورت غیرمترقبه شاهد بودیم مبالغ هنگفتی از سوی شهرداری و شورای شهر که نمی‌دانیم منبع آن کجاست، برای تیم امید دریافت شد و این تیم اردوهای خوبی هم برگزار کرد. حتی لیگ هم متوقف شد تا آنها بتوانند تمرین کنند و مشکل خاصی وجود نداشت. حتی افرادی مثل قلعه‌نویی و فرکی هم شکایتی نکردند اما تیم ملی در راه آماده‌سازی برای جام جهانی و جام ملت‌های آسیا همیشه با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کرد. کفاشیان هم اگر می‌توانست این حمایت‌ها را دریافت کند این مشکلات را نداشتیم پس نتیجه می‌گیریم که مشکل شخص کی‌روش است.

وی ادامه داد: دورانی را یادتان هست که فردی رئیس شد و وظیفه‌اش این بود که مرا عصبی کند تا کار را رها کنم اما یک بار برای همیشه می‌گویم که چون آدم خوبی هستم و قلب مهربانی دارم درها را باز می‌گذارم تا گزینه‌ها انتخاب شوند تا افرادی که صلاح می‌دانند سر کار بیایند. اما بعد از آن باید از تیم ملی حمایت شود. اما شفاف این موضوع را بررسی کنیم که گزینه‌ای هست و آن هم آزار رساندن به تیم ملی.

سرمربی تیم ملی درباره هجوم مردم به صفحه منتسب به رئیس‌جمهوری در صفحات مجازی که خواستار باقی ماندن کی‌روش در تیم ملی هستند، اظهار داشت: یک بار برای همیشه می‌گویم که نمی‌خواهم تیم ملی به خاطر من آسیب ببیند. من عاشق ایران و مردم این کشور هستم. اما بعد از ۵ سال حضور در ایران بهترین تصمیم این است که به فوتبال ایران کمک کنم تا مسئولان آزادانه تصمیم بگیرند.

کی‌روش در پایان درباره اینکه پاسخ رئیس فدراسیون فوتبال به استعفای سرمربی تیم ملی چه بود، افزود: اجازه بدهید فعلا تمرکز کنم چرا که ما در دو بازی تیم ملی به برد نیاز داریم.

tel final1

Share