رئیس کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس خبر داد :

کمیسیون ویژه مجلس در حال بررسی شبهه رانت و موضوع برنج‌های آلوده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس گفت: کمیسیون ویژه مجلس در حال بررسی شبهه رانت و موضوع برنج‌های آلوده است.

صعود یک پله‌ای برنج در اقلام عمده وارداتی/ واردات 92 هزار تنی در عین

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از فارس ،رئیس کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس گفت: کمیسیون ویژه مجلس در حال بررسی شبهه رانت و موضوع برنج‌های آلوده است.

۱۳۹۱۰۷۳۰۰۰۰۱۳۴_PhotoA عباس رجایی رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس  در مورد نتایج بررسی کمیسیون ویژه در مورد برنج‌های آلوده و تاریخ مصرف گذشته منتسب به شرکت بازرگانی دولتی گفت: قرار بود در این هفته گزارش کمیسیون ویژه بررسی برنج‌های آلوده و تاریخ مصرف گذشته اعلام شود که تاکنون نتیجه‌ای را اعلام نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه برنج آلوده تعاریف مشخص خود را دارد، اظهار داشت: اگر برنجی آلوده به فلزات سنگین و میکروب باشد، آن را می‌توان در زمره برنج آلوده قرار داد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: همچنین در صورتی که در برنج بر اثر ماندن و کهنگی حشره ایجاد شود، می‌توان آن را جزء برنج آلوده یا تاریخ مصرف گذشته محسوب کرد.

رجایی گفت: ولی اگر تاریخ مصرف برنج هم گذشته باشد، اما با آزمایش هیچ‌کدام از موارد مذکور در آن مشاهده نشود، آن برنج برنج آلوده و تاریخ مصرف گذشته محسوب نمی‌شود و می‌توان تاریخ مصرف آن را تمدید و دوباره به چرخه مصرف برگرداند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی تصریح کرد: موارد مختلف در مورد برنج‌های شرکت بازرگانی دولتی در کمیسیون ویژه در حال بررسی است، همچنین این کمیسیون در حال بررسی است، تا تشخیص دهد که در معامله این برنج‌ها رانتی صورت گرفته است یا خیر.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برنج انبارهای پلمب شده توسط وزارت بهداشت توسط این کمیسیون در حال بررسی است، گفت: از این موضوع هم دقیقا اطلاعی در دست ندارم و تا گزارش دقیق کمیسیون را دریافت نکنم، نمی‌توان اطلاعات دقیقی ارائه داد.

tel final1

Share