کارگردانی که به علت ظاهر عجیبش به او اجازه ورود به جشنواره فجر داده نشد+عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا ،چرا این کارگردان با پرفورمنسی انتقادی در مراسم فرش قرمز اختتامیه‌ی سی‌وچهارمین جشنواره‌ی فیلم فجر شرکت کرد؟! محمد شیروانی می‌گوید: این پرفورمنس برایم رسانه‌ای است تا به واسطه‌ی آن به وضعیت این سال‌های سینمای ایران،همسان‌سازی و همشکل شدن فیلم‌ها، توقیف یا عدم اکران تولیدهای متفاوت، […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا ،چرا این کارگردان با پرفورمنسی انتقادی در مراسم فرش قرمز اختتامیه‌ی سی‌وچهارمین جشنواره‌ی فیلم فجر شرکت کرد؟!

۱۴۵۵۳۵۹۴۹۲۹۳۹_image1محمد شیروانی می‌گوید: این پرفورمنس برایم رسانه‌ای است تا به واسطه‌ی آن به وضعیت این سال‌های سینمای ایران،همسان‌سازی و همشکل شدن فیلم‌ها، توقیف یا عدم اکران تولیدهای متفاوت، انتقاد کنم.

وی یادآور می‌شود: وقتی در خبرها خواندم حاتمی‌کیا و مانی حقیقی حاضر نشدند تا روی فرش قرمز حضور یابند، یکی به دلیل حرام دانستن و دیگری به خاطر سیرک شمردن آن، تصمیم گرفتم به شیوه‌ی خودم در این بالماسکه شرکت کنم.

شیروانی که این روزها سینمای پرفورماتیو را به عنوان یکی از موثرترین رویکردهای هنری می‌داند در حال اجرای تعدادی پرفورمنس گروهی در سطح شهر است.

بنا بر این گزارش،سر و شکل عجیب شیروانی در فرش قرمز اختتامیه‌ی فیلم فجر باعث شد تا از ورودش به سالن همایش های برج میلاد جلوگیری شود.

این کارگردان سر و صورت خود را درون سازه‌ای ماسک مانند پنهان کرده بود و تنها راه دیداری مخاطب با او از طریق فرو کردن سر درون استوانه‌ای پارچه‌ای و سیاه رنگ بود تا امکان گفت‌و‌گویی دیداری در فضایی خصوصی در باب سینما مقابل دوربینی که روی پیشانی‌اش قرار داشت، فراهم شود.

tel final1

Share