از گوشه و کنار سیاست در گیلان

وقتی اعضای شورای شهر رشت «احمق» خوانده می شوند!/شورای نگهبان نگذارد چشم مردم گریان شود/روایتی از باج خواهی عجیب در گیلان

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

برگزاری مسابقه «نامه‌ای به یک شهید» در گیلان

به مناسبت برگزاری کنگره هشت هزار شهید گیلان در اردیبهشت‌ماه سال ۹۵ مسابقه‌ای با عنوان «نامه‌ای به یک شهید» در دانشگاه‌، حوزه‌های علمیه، دبیرستان و پایگاه‌های مقاومت محلات گیلان برگزار می‌شود.
مهلت ارسال آثار به مسابقه مذکور تا پایان سال جاری است و نامه خطاب به یک شهید گیلانی باید با ذکر نام شهید مورد نظر و با توجه به زندگینامه وی نوشته‌شود.
نحوه ارسال آثار را از طریق پست و حضوری می باشد و تمام پایگاه‌های مقاومت می‌توانند آثار خود را به حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی نواحی رشت ارسال کنند.
دانشجویان دانشگاه‌های استان آثار خود را به بسیج دانشجویی دانشگاه  ودانش‌آموزان نیز نامه‌های خود را به بسیج دانش‌آموزی مدرسه تحویل دهند.
ایمیل Info@8000ghahraman.it را برای ارسال آثار مسابقه نامه‌ای به شهید است و نشانی دبیرخانه رشت، خیابان شهدا نرسیده به سه‌راه پاستوریزه، جنب پایگاه شماره هشت ستاد کنگره شهدای گیلان، صندوق پستی ۴۱۶۳۵۴۳۵۷ می باشد.

۷۲a78df0-7704-4684-87c8-15a989a467b8

شورای نگهبان نگذارد چشم مردم گریان شود

naeimiصفر نعیمی رز در گفتگو با کاسپین در واکنش به رد صلاحیت خود از سوی شورای نگهبان، اظهار کرد: من باید از هیئت اجرایی و نظارت شورای نگهبان شهرستان و استان گیلان تشکرکنم.آن ها انسان هایی متدین، متعهد، مقید و ولایت مدار هستند و وقت گذاشتند و خاطر نشان می کنم نباید از اینکه شورای نگهبان ما را تائید کرده خوشحال شویم و اگر استان مارا رد کرده بدبین باشیم .

نماینده مردم آستارا در مجلس با بیان اینکه آنها وظایف خود را انجام داده اند، گفت: چه بسا هیئت نظارت استان انسان های پاک دامن، امانت دار و دلسوزی هستند و تحت تاثیر افرادی قرار گرفتند که غرض ورزی، اختلافات قومی و قبیله ای و اختلافات شخصی دارند یا تنگ نظر هستند و چشم دیدن کسی که ۳۰ سال پاسدار نظام بوده و جانباز نظام هم است، رزمنده هشت سال دفاع مقدس و از فرماندهان عالی رتبه نظام بوده نداشتند .

نعیمی در تشریح عوامل بستر ساز رد صلاحیت خود از انتخابات مجلس دهم، تصریح کرد: گزارشات کذبی را برای هیئت نظارت استان فرستاده اند و افکار هیئت نظارت و شورای نگهبان استان را مسموم کرده و دست به این اقدام زدند و من را رد صلاحیت کردند .

کاندیدای ردصلاحیت شده انتخابات مجلس دهم تأکید کرد اعضای شورای نگهبان از فقها هستند و حقوق دانان نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می روند، اضافه کرد: به تک تک آن ها احترام می گذارم، انشاالله حق را به حق دار بدهند و نگذارند چشم مردم از این بابت گریان شوند و ناراحت شوند.

وی افزود: من در انتخابات قبل ۵۳ درصد آرا را داشتم ، این بار که کار کردم با درصد بالا رای خواهم آورد و مردم از این بابت نگران هستند.

نعیمی رز با اشاره به اینکه شورای نگهبان به طور حتم تمامی این موارد را رصد می کند و درصد موفقیت افراد را مورد بررسی قرار می دهد، اظهار کرد: مطابق فرمایش مقام معظم رهبری عمل خواهند کرد و ایشان فرموده اند «من از مجلس فعلی راضی هستم».تنها نماینده استان در کمیسیون امنیت ملی و سیاست های خارجی مجلس شورای اسلامی هستم و سخنگوی فراکسیون اکثریت مجلس با ۱۸۰ نفر هستم و این موارد مد نظر شورای نگهبان است و تصمیماتی که اتخاذ خواهند کرد، خدا پسندانه، رهبر پسندانه و ملت پسندانه خواهد بود.

وقتی اعضای شورای شهر رشت «احمق» خوانده می شوند!

photo_2016-01-25_19-07-59به گزارش دیارمیرزا , در حالیکه در همان روزهای اول انتخاب ثابت قدم به عنوان شهردار رشت شاهد خبرسازی های گسترده و تخریب های گاه و بی گاه مجموعه شهرداری و آن دسته از اعضای شورا که به او رای داده اند توسط یک سایت به اصطلاح خبری که اتفاقا با مدیران غیربومی اداره می شود بوده ایم در جدیدترین اتفاق این سایت «وابسته خبری» که به نماد بی اخلاقی رسانه ای شهرت دارد, اقدام به انتشار کامنتی کرده که در آن اعضای شورای شهر رشت «احمق » خوانده شده اند ! باید از عزیزانی چون حاج محمود باقری خطیبانی مرد جنگ و جهاد ,محمدحسین واثق کارگرنیا فرمانده سابق نیروی انتظامی,  جناب رفیعی نوده مرد حقوق دان شورا و همچنین فرهاد شوقی مرد همیشه در صحنه شورا که این روزها فعالیت های چشمگیری دارد; پرسید که آِیا احمق خواندن اعضای شورای شهر رشت باتوجه به اینکه آنها با رای مستقیم مردم انتخاب شده اند به نوعی توهین به مردم نیست؟ به نظر آنها تلاش این سایت برای ناکارآمد نشان دادن شورای شهر چهارم و همچنین شهرداری رشت چه پشت پرده ای دارد؟!

bagheriUntitled

روایتی از باج خواهی عجیب در گیلان

گیل خبر نوشت:شنیده ها از این حکایت دارد که یکی از مدیران مسئول سایتهای استان که تایید صلاحیتش در انتخابات شورای شهر رشت به دلیل سوء شهرت مالی و اخلاقی تعجب همگان را برانگیخته بود و با اقبال مردم در انتخابات روبرو نشد، برنامه ریزی بلند مدتی برای کسب قدرت بیشتر در انتخابات شورای شهر بعدی رشت دارد و در تلاش است با ایجاد تفرقه و نفاق و ایجاد جو اختلاف در بین اعضای فعلی شورای شهر رشت و در نتیجه ضعیف جلوه دادن این شورا جبهه ای جدید ایجاد کند و از طریق تهیه لیستی انتخاباتی با محوریت خود در انتخابات شورای شهر بعدی رشت با تکیه بر اختلافات و ضعیف نشان دادن شورای چهارم با استناد به مطالب هدف دار خود به اصطلاح بتواند از آب گل آلود شهر رشت ماهی بگیرد! و ظاهرا این افراد در محافل خصوصی خود مدعی شده اند برای انتخابات شورای شهر پنجم یک میلیارد تومان هزینه خواهند کرد که این خود جای تامل زیادی دارد که صرف چنین هزینه ای برای انتخابات شورا با چه هدفی صورت میگیرد؟!
جالب توجه در این خصوص این است که بسیاری از منافع نامشروع این فرد در دوره سرپرستی علی بهارمست بر شهرداری رشت از بین رفت و این مهندس خوشنام شهرداری نیز از گزند تخریب آنها در امان نماند.
اما آنچه که شاید بتوان آن را بزرگترین باج خواهی عرصه رسانه ای استان تا این لحظه تلقی کرد ادعای دریافت مبلغی کلان در ازای گرفتن تایید صلاحیت کاندیدایی است که از تیر و ترکش و تخریب اینگونه افراد در امان نمانده است، گویی تکرار ادعای منتسب بودن به یکی از جریانهای سیاسی ریشه دار کشور این افراد را به این باور رسانده که میتوانند در آرای به حق شورای نگهبان و نهادهای نظارتی بر انتخابات دخل و تصرفی داشته باشند که این موضوع را نیز باید زین پس ازعجایب روزگار محسوب کرد!
در پایان امیدواریم که مسئولین امر با نگاهی دقیق تر به اعمال و شیوه های برخی از باج گیران مدرن گیلان که بیشتر رذالت خبری را جایگزین رسالت خبری نموده اند، تصمیمی مقتضی در این خصوص اتخاذ کنند.

tel final1

Share