رییس جمهوری در مراسم رونمایی از دستاوردهای فناوری فضایی کشور

همه باید برای اجرای برجام ۲ به صحنه بیایند/هیچ دولتی به اندازه دولت یازدهم نه تنها انتقاد بلکه تخریب‌ها را تحمل نکرده است/رای پیروزی در برابر اقدامات تحمیلی دشمنان، باید کوتاه‌ترین، بهترین و کم‌هزینه‌ترین راه را انتخاب می‌کردیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس جمهوری در مراسم رونمایی از دستاوردهای فناوری فضایی کشور اعلام کرد که کشور از مرحله برجام یک با موفقیت عبور کرده و اکنون زمان اجرای برجام ۲ و یا همان «برنامه جامع اقدام مشترک ملی» است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی عصر چهارشنبه در جمع متخصصان و دانشمندان حوزه فناوری کشور گفت: همه باید با همدلی و وحدت ، برای اجرای برجام ۲ به صحنه بیایند.
۱۴۵۴۵۰۴۷۴۳۱۹۶۰۷۲۰۰رییس جمهوری برجام را فرصتی برای تعامل بیشتر با دنیا و استفاده از فناوری و دانش دیگران در پیشبرد سریعتر تحقیقات بومی دانست و تاکید کرد : معنای برجام باز شدن مرزها برای واردات کالاها نیست بلکه امروز روز بازشدن فضا برای کار، کوشش و تلاش و ایجاد اشتغال برای جوانان ایرانی است.
دکتر روحانی با تقدیر و قدردانی از تلاش اساتید و دانشمندان عرصه هوا – فضای کشورمان و با اشاره به تقارن سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با تحول بزرگ دیگری در تاریخ کشورمان، گفت: بدون تردید اگر ایستادگی ملت ایران در برابر تحریم‌ها و فشارهای بدخواهان و درایت و رهنمودهای مقام معظم رهبری و فداکاری و تجربه کارشناسان و عالمان برجسته کشورمان پشت میز مذاکرات نبود، امروز نمی‌توانستیم فرجام برجام را شاهد باشیم.
رییس‌ جمهوری خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی به عنوان افتخار تاریخی ملت ایران در سایه ایستادگی و مقاومت مردم به دست آمد و امروز یکبار دیگر و در شعاعی کمتر ، مردم آزادی خود را از فشار تحمیلی و ظالمانه دشمنان به دست ‌آوردند. از این‌رو برجام یک موفقیت و پیروزی بزرگ محسوب می‌شود.
دکتر روحانی اضافه کرد: بدخواهان ملت ایران از همه امکاناتشان برای اعمال دقیق تحریم‌های ظالمانه استفاده می‌کردند و همه این فشارها نیز برای آن بود که ملت ایران در برابر قدرت‌های جهانی سر فرود آورده و تسلیم شود، اما این ملت نشان داد که در برابر سختی‌ها و فشارها، صبر و بردباری می‌کند، اما در برابر حرف زور سر فرود نمی‌آورد و این شعار اصلی مردم ایران بود.
رییس‌ جمهوری خاطر نشان کرد: برای پیروزی در برابر اقدامات تحمیلی دشمنان، باید کوتاه‌ترین، بهترین و کم‌هزینه‌ترین راه را انتخاب می‌کردیم، لذا آنچه در تیرماه گذشته تحقق یافت، این بود که می‌شود با منطق، افکار عمومی دنیا را تحت تأثیر قرار داد و در معامله‌ای با طرف مقابل خود،‌کاری کرد که پیروز شویم و طرف مقابل هم احساس شکست نکند.
دکتر روحانی گفت: مردم ایران حق دارند بخاطر این همه ظلمی که به آنها شده ، به قدرت‌های بزرگ اعتماد نداشته باشند، اما راهی که مردم از خرداد ۹۲ انتخاب کردند این بود که اکثریت مردم تعامل سازنده با جهان را راه رسیدن به برجام می‌دانستند.
رییس‌ جمهوری اضافه کرد: دستیابی به برجام و پیروزی در برابر قدرت‌های بزرگ، نیازمند وحدت، همدلی و همزبانی بود.
دکتر روحانی خاطر نشان کرد: امروز هیچ‌کس حتی سرسخت‌ترین دشمنان ملت ایران تردید ندارند که در توافق و معامله اخیر، ملت ایران سود برده است و صراحتاً به این موضوع اذعان دارند.
رییس‌ جمهوری در ادامه وحدت و همدلی را لازمه توسعه و پیشرفت کشور دانست و گفت: امروز همه اقشار و گروه‌های موجود در کشور نسبت به توسعه در عرصه‌های مختلف و دستیابی به اهداف ملی اختلاف با یکدیگر ندارند لذا همه باید در کنار یکدیگر برای توسعه و آبادانی کشورمان گام برداریم.
دکتر روحانی دولت یازدهم را با تحمل‌ترین دولت در مقایسه با دولت‌های سابق دانست و گفت: هیچ دولتی به اندازه دولت یازدهم نه تنها انتقاد که البته آن را مفید و سازنده می‌دانیم، بلکه تخریب‌ها را تحمل نکرده است. البته مردم قدرشناس هستند و انصافاً از این دولت حمایت می‌کنند.
رییس‌ جمهوری همگان را به حضور در صحنه بویژه در صحنه فناوری‌های نو توصیه کرد و گفت: در عرصه فناوری نو نیز باید تا جایی که امکان دارد، برخی امور را به مردم و شرکت‌های خصوصی واگذار کرد. همچنان که در برخی از کشورها، چنین روندی حاکم است.
دکتر روحانی بر ضرورت اولویت‌بندی در فناوری‌های نو و عرصه تحقیقات را مورد تأکید قرار داد و گفت: منابع کشور محدود است و با منابع محدود همه امور را نمی‌توان به سرانجام رساند، لذا باید با اولویت‌بندی وارد صحنه شده و امور را به نتیجه نهایی رساند.
رییس‌ جمهوری اظهارداشت: باید برنامه‌های بخش فناوری کشور در معرض افکار عمومی قرار داده شود و اطلاعات شفاف در اختیار مردم قرار گیرد و مردم در سیاست‌گذار‌ی ها حضور یافته و مشارکت کنند.
۱۴۵۴۵۰۷۶۸۵۱۸۰۲۰۰۰۰دکتر روحانی با تأکید بر ضرورت حضور و فعالیت در عرصه فناوری‌های نو، اظهار داشت: امروز آنچه با اجرای برجام در کشور اتفاق افتاده ، ایجاد فضای نوین در عرصه علم و فناوری است و باید از این شرایط برای ارتقاء و توسعه کشورمان نهایت استفاده را به عمل آوریم.
رییس‌ جمهوری تصریح کرد: برجام به این معنا نیست که دروازه کشور گشوده شده و باید تحقیق و پژوهش کنار گذاشته شود، بلکه بدین معناست که راه برای ارتباط و تعامل با دنیا باز شده و بایستی از دانش و فناوری‌های روز دنیا استفاده کنیم.
دکتر روحانی تأکید کرد: امروز روز واردات کالا از خارج به داخل کشور نیست، بلکه روز باز شدن فضا برای کار، کوشش و تلاش برای توسعه کشور است و همه باید کار بزرگی در شرایط جدید انجام دهیم. لذا تلاش برای رونق اقتصادی، اشتغال جوانان و کار و تلاش برای توسعه هر چه بیشتر کشور، رسالت و وظیفه بزرگ همگانی است.
رییس‌ جمهوری در ابتدای این نشست نیز با تبریک فرا رسیدن سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: ملت بزرگ ایران با اتکال به خداوند و اعتماد به نفس ملی و با رهبری آن مرد استثنایی توانستند پرچم استقلال و آزادی را در سرزمین ایران برافراشته کنند.
دکتر روحانی خاطر نشان کرد: چه کسی در دنیا و حتی در داخل کشور در سال‌ ۵۶ تصور می‌کرد که مردمی تنها اما متحد با رهبری آسمانی و با دستان خالی اما با دل‌های پر امید بتوانند یک رژیم استبدادی ریشه دوانده در این کشور را سرنگون کرده و درهای زندان‌ها را باز و انقلابیون و ایثارگران را از زندان‌ها آزاد کنند و همه آنهایی که بر این کشور استیلا داشتند و قدرت‌های بزرگ و بویژه آمریکا را بیرون رانده و انقلاب اسلامی را به ثمر بنشانند.
رییس‌ جمهوری اضافه کرد: حتی روز ۱۲ بهمن ۵۷ هم کسی فکر نمی‌کرد که انقلاب اسلامی طی ۱۰ روز آینده به پیروزی برسد، اما زمانی که ملتی یکپارچه شدند، خداوند هم آن ملت را یاری می‌کند.
دکتر روحانی خاطر نشان کرد: قدرت و همه جهان پشت رژیم جبار قرار داشت، اما مردم ایران توانستند، اهداف بلند و آرمان‌های مقدس خود را برآورده سازند و در بهمن ماه سال ۵۷ انقلاب اسلامی تمام تاریخ آن ایام را تحت تأثیر قرار داد.
رییس‌ جمهوری گفت: زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، عده‌ای تصور می‌کردند، پس از گذشت چند ماه مردم به آرمان‌های خود پشت خواهند کرد و ساختن یک نظام جدید، امکان‌پذیر نیست و حتی آن کسی که فرودگاه مهرآباد را با گریه ترک می‌کرد چنین تصور داشت که چند ماه بعد بازگشته و سلطه خود را ادامه خواهد داد.
دکتر روحانی گفت: امروز بعد از انقلاب اسلامی حادثه بسیار بزرگی بود که یکی از ویژگی‌های آن پیروزی یک ملت نه تنها بر استبداد داخلی بلکه بر استعمار خارجی و قدرت‌های بزرگ جهان بود و امروز بعد از ۳۷ سال به آن روزها می‌بالیم و به همه کسانی که برای استقلال و آزادی کشور و احیاء قانون اسلام ایستادگی، مبارزه و مشقت ها را تحمل کردند، افتخار می‌کنیم.
رییس‌ جمهوری در ادامه با اشاره به نقش ارتباطات در پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: امام زمانی که در نوفل لوشاتو حضور داشتند سخنرانی های ایشان تلفنی به داخل کشور منتقل می‌شد و صنعت ارتباطات بویژه تلفن و تلگراف و پست نقش مهمی در روند انقلاب اسلامی داشتند.

tel final1

Share