با اقدام به موقع مامورین یگان حفاظت محیط زیست رودبار

نیزار های رستم آباد از حریق جان سالم به در برد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،آتش سوزی نیزارهای رستم آباد حوزه شهرستان رودبار با تلاش ماموران محیط زیست رودبار و کمک ماموران آتشنشانی رستم آباد قبل از رسیدن به مرحله گستردگی سریعا خاموش شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان ،آتش سوزی نیزارهای رستم آباد حوزه شهرستان رودبار با تلاش ماموران محیط زیست رودبار و کمک ماموران آتشنشانی رستم آباد قبل از رسیدن به مرحله گستردگی سریعا خاموش شد.

حین گشت و کنترل توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار در ظهر روز سه شنبه مورخ۱۴ بهمن، مامورین این اداره متوجه دود غلیظی در منطقه مابین جمشید آباد و رستم آباد رودبار شدند که با بررسی موضوع متوجه آتش سوزی نیزارهای آن منطقه شده که بلافاصله بعد از تماس با آتش نشانی شهرداری رستم آباد مشغول اطفای حریق شدند که بعد از مدت کوتاهی مامورین آتشنشانی شهرداری رستم آباد به کمک آنان آمده و با همراهی هم نسبت به خاموش کردن آتش اقدام کردند که بعد از تلاش همت فراوان آتش مهار گردید.

مساحت نیزارهای این منطقه نزدیک به ۲.۵ هکتار می باشد که خوشبختانه با این اقدام فوری طعمه حریق نشد. نیزارها زیستگاه‌هایی طبیعی هستند که در دشت‌های سیلابی و مناطق پرآب و خلیج‌های دهانه‌ای دیده می‌شوند و پوشش گیاهی آنها انواع نی بوده و از پناهگاه های مهم حیات وحش به وی‍‍‍‍‍‍‍زه پرندگان مهاجر و گونه هایی از پستانداران کنار آبزی نظیر شنگ ها هستند.

Picture 019Picture 024Picture 031

tel final1

Share