ندیمی: برجام سایه جنگ را از کشور دور کرد/ما هرچند که با دنیا اختلاف فکری داریم ولی لزوما این اختلاف به معنای جنگ نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید: برخی فکر می‎کنند که همه دستاوردهای برجام اقتصادی است در حالی که دشمن کشور را تهدید به جنگ نظامی می‌کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خبرآنلاین ،عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید: برخی فکر می‎کنند که همه دستاوردهای برجام اقتصادی است در حالی که دشمن کشور را تهدید به جنگ نظامی می‌کرد.

لاهیجان و سیاهکل (۷)nadimiابوذر ندیمی با اشاره به اجرایی شدن برجام خاطرنشان کرد: این اتفاق مهمی است و ما باید بپذیریم و انصاف بدهیم که رئیس جمهور و تیم دیپلماسی ما کاری کردند که از  آرزوهای این ملت بود. چون ما هرچند که با دنیا اختلاف فکری داریم ولی لزوما این اختلاف به معنای جنگ نیست. در حالیکه پیش از پذیرش برجام، کشور به شرایطی جنگی نزدیک می شد هر چند که این جنگ ابتدا از نوع اقتصادی بود اما کم کم داشت به یک جریان نظامی تبدیل می شد.

 وی افزود: اتفاقی که در پذیرش و تصویب برجام افتاد، این بود که ما باید قبول کنیم که با این تصمیم عقلانی، هم تهدید نظامی را دفع کردیم و هم تهدید اقتصادی را. در مقابل افراطیونی که مجلس را متهم می کردند که چرا در عرض ۲۰ دقیقه درباره تصویب برجام تصمیم گرفته است باید گفت که «ما تصمیم گرفتیم در ۲۰ دقیقه مردم را نجات بدهیم»!

نماینده مردم لاهیجان در مجلس تصریح کرد: برجام این اتفاق مهم بود و دولت زحمت فراوانی برای تحقق آن کشید. مجلس نیز با دولت همراهی کرد. البته واقعیت این است که اگر مسئولان ارشد نظام و رهبری نمی خواستند، این اتفاق نمی افتاد. در واقع، این تصمیم نظام بود که هزینه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و حتی نظامی را از کشور دور کرد. اخیرا نیز رهبری از دیپلماسی فعال مجلس تعریف کردند و ما نیز از تیم دولت به خصوص آقای ظریف تشکر می کنیم که این امر مهم  را به سرانجام رساندند.

وی با بیان اینکه با امضای سند برجام چندین دستاورد بدست آوردیم، گفت: یکی از این دستاوردها دفع هزینه نظامی بود و غربی ها دیگر به این بهانه نمی توانند، علیه ما برای جنگ، اجماع راه بیندازند.

وی ادامه داد: همچنین هزینه های سیاسی کم شد؛ چون روابط ما با سایر کشورها گسترش یافت. هزینه های اجتماعی نیز از بین رفت چون تبلیغات و پروپاگاندا علیه ما کاهش یافت. اما درآمد اقتصادی مورد انتظار حاصل نشد که انشاء الله از جمعه به بعد که برجام اجرایی می شود این اتفاق نیز خواهد افتاد و آثار اقتصادی آن نیز ظاهر خواهد شد.

ندیمی تاکید کرد: برخی فکر می کنند که همه دستاوردهای برجام اقتصادی است، در حالی که اینگونه نیست؛ چراکه کشور را تهدید به جنگ می کردند ولی ما نمی خواهیم بجنگیم چون زیربنای اسلام بر صلح استوار است و بر جنگ نیست.

این عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس تصریح کرد: رفتار بعضی از افراد که به داخل سفارت خانه ها می ریزند و ادعاهایی از این دست دارند، دموکراتیک و مبتنی بر مردمسالاری دینی نیست. رهبری نیز موافق اینگونه رفتارهای تند نیستند و هر کسی هم که در دفاع از این حرکت خودسرانه و پرهزینه اظهار نظر کرد، حرف خود را پس گرفت.

tel final1

Share