قهرمان اسبق شطرنج جهان:

مسرور در بازی نمادین مرا غافلگیر کرد/امیدوارم حضور من سبب رشد و توسعه شطرنج ایران شود/از استقبال با شکوه و گرم کیلانیان غافلگیر شدم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،قهرمان اسبق شطرنج جهان گفت: از استقبال با شکوه و گرم کیلانیان غافلگیر شدم و امیدوارم حضور من باعث رشد و توسعه شطرنج این منطقه و ایران شود.

به  گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از تسنیم ،قهرمان اسبق شطرنج جهان گفت: از استقبال با شکوه و گرم کیلانیان غافلگیر شدم و امیدوارم حضور من باعث رشد و توسعه شطرنج این منطقه و ایران شود.
IMG_20160212_111307آناتولی کارپف قهرمان افسانه‌ای و یکی از اسطوره‌های شطرنج جهان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: به دعوت کیومرث بیات رئیس هیئت شطرنج گیلان و دوستم آقای پهلوان‌زاده برای افتتاحیه چهاردهمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام خزر به گیلان آمدم و از این بابت بسیار خوشحالم.

ابر ستاره شطرنج جهان گفت: البته این برای دومین بار است که به گیلان می‌آیم و به همین جهت تمام تغییراتی که در این چند سال در این منطقه اتفاق افتاده  برایم جالب و تعجب بر انگیز است.

وی با قدردانی از مسئولان ورزش به جهت استقبال باشکوهی که از وی در فرودگاه به‌عمل آوردند، افزود: به شخصه باید اعتراف کنم که از استقبال با شکوه و گرم غافلگیر شدم و از همان لحظه اول احساس خوبی به من دست داد و امیدوارم حضور من باعث رشد و توسعه شطرنج این منطقه و ایران شود.

قهرمان اسبق شطرنج جهان در مورد بازدید خود از منطقه آزاد تجاری و صنعتی بندر انزلی، گفت: وجود مناطق آزاد تجاری در هر کشور باعث گسترش روابط اقتصادی و پویای آن می‌شود، بعد از دو ملاقات با مسرور مدیر عامل منطقه آزاد تجاری- صنعتی بندر انزلی دریافتم تفکر بسیار مترقی، حرفه‌ای و قابل احترامی در مدیریت این مجموعه وجود دارد و مطمئنم در آینده نزدیک این منطقه به‌عنوان قطب اصلی اقتصادی حاشیه دریای خزر و حتی خاورمیانه مطرح می‌شود.

کارپف بیان کرد: شما با چند جلسه صحبت با مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی بندرانزلی درمی‌یابید استراتژی خوبی در ذهن وی برای موفقیت این سازمان در سطح بین المللی ترسیم شده است.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد رابطه و میزان علاقمندیشان به فوتبال هم  بیان کرد: همه مردم روسیه به چند رشته خاص علاقه‌مند هستند که یکی از آن رشته‌ها فوتبال است و من به‌دلیل دوستی با مرحوم والری لوبانفسکی و همسایگی با ایشان، نزدیکی بیشتری بعد از شطرنج به فوتبال دارم البته باید بگوییم به اسکی، شنا و دویدن هم بسیار علاقمندم.

اسطوره شطرنج جهان در مورد دیدارش با محمدعلی نجفی استاندار و مسعود رهنما مدیرکل ورزش و جوانان گیلان، گفت: هر دو این آقایان دیدگاه خوبی به شطرنج و گسترش آن دارند اما باید متذکر شوم با رهنما بیشتر در مورد شطرنج و ورزش مکالمه کردم و بسیار خوشحال شدم که وی به‌عنوان سرمربی توانستند تیم ملی کاراته ایران را قهرمان جهان کنند.

وی اظهار کرد: در بازی نمادین با استاندار گیلان، مسرور مدیرعامل منطقه آزاد تجاری، صنعتی بندرانزلی و محمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان به واقع حس کردم دوستان در بازی شطرنج هم تبحر خوبی دارند؛ از جمله  مسرور که مرا غافلگیر کرد.

چهاردهمین دوره رقابت‌های بین المللی شطرنج جام خزر با حضور آناتولی کارپف و احسان قائم مقامی عصر پنجشنبه ۲۲ بهمن در زیباکنار منطقه آزاد انزلی آغاز شد.

tel final1

Share